Miten jaloista kiinteät 30 kilon laihdutuksen jälkeen
Olen vartaloltani päärynämuotoinen, joten kaikki rasva tykkää kerääntyä tuonne jalkojen seudulle. Olen laihduttanut noin 30 kiloa, mutta jalat ovat vieläkin läskit, vaikka muuten olenkin hoikka. Onko minulla mitään mahdollisuutta saada jaloista sellaiset hoikat tai ainakin sen verran kiinteät, etteivät ne leviä sivuille, kun istun? Tuntuu oikeasti, että vaikka saan vatsalihakset näkyviin ja jaloissakin on lihasta, niin se läski niiden jalkojen päältä ei tahdo millään lähteä.
Kommentit (4)
Täällä sama ongelma. Olen tullut siihen tulokseen, että asialle ei voi mitään. Geenit sen määräävät. Ellet halua laihduttaa itseäsi 25-kiloiseksi, niin tuskin ne läskit niistä jaloista pois lähtee.
Heip, ja onnea hienosta laihdutusurakasta!
Kyllä se taitaa olla luonnonlaki, että rasva lantiolla ja reisissä on tiukassa. Tarvitaan aikaa ja kärsivällisyyttä, että sitä saa ruokavalion ja aerobisen liikunnan avulla vähennettyä. Paljonko sinulla nyt on bmi tai reiden/lantion/vyötärön/rinnanympärys? Ts. onko vielä varaa tai järkeä vähentää? Itselläni leveä lantio, eikä se ole mihinkään hävinnyt, vaikka olen harrastanut kestävyysurheilua ;-). Pikemminkin menee posket kuopalle ja rinnat katoaa...
Mulla menossa noin 12 kg kiinteytymisprojekti, josta 5 kg lähtenyt; bmi nyt 23,7 ja mitat n. 63/106/84/95 cm. Harmittaa, että tuli kerättyä ylimääräistä, mutta olen iloinen että innostuin taas liikkumaan ja juoksu kulkee! Siinä sivussa rasvakin palaa.
Muistathan myös että terveyden kannalta lantiorasva ei ole ollenkaan niin haitallista kuin vyötärölle kertynyt rasva. Sinuna nauttisin nyt terveemmästä ja hoikistuneesta vartalosta ilman tiukkoja tavoitteita!
Jatka hyvin onnistunutta laihdutustasi edelleen? Muistathan harrastaa myös lihaskuntoa (kyykkyjä, maastavetoa jne.)!
Up