Korkkarit arkena - hot or not?
Mitä mieltä korkokenkien käytöstä arkena?
Esim tällaiset suhtkoht matalat mustat:
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:14"]
Korkoa pitää olla vähintään 10 cm ja käytän korkokenkiä aina, paitsi tietysti töissä.
[/quote]
Kannattaa pitäytyä niissä max 10 cm koroissa. Korkeammat näyttää halvalta.
Käytän korkkareita arkena silloin tällöin, ja yleensä matalia mukavuuden vuoksi. Mun mielestä tuollaiset matalat on söpöjä, myös jotkut mummomaiset vintageversiot. Korkeita käytän harvoin, koska on niin epämukavaa ja epäterveellistäkin kun ei voi esim. kauniilla säällä kävellä osaa matkasta, koska pidempi kävely on kärsimystä.
riippuu niistä korkkareista. Tervettä järkeä ja arviointikykyä saa käyttää :)
Ja joissain toimistoissa siistit n. 8 cm korkkarit kuuluu pukukoodiin ihan arkenakin.
Minun mielestä korkokengät eivät millään sovi housujen kanssa. Yhdistelmä pillifarkut ja korkkarit on hirveä. Toisaalta hameen/mekon kanssa ei sovi mitkään kävelykengät, lenkkareista puhumattakaan, mutta ei ne korkkaritkaan ole pakolliset. Voi käyttää myös ballerinoja, sandaaleja tai saapikkaita (vuodenajasta riippuen). Kai nämä on sitten makuasioita, mutta itse käytän korkkareita vain juhlissa enkä edes omista yli 6 sentin korkkareita. Ihan hyvältä omat kenkävalintani näyttävät, ja jalat voi hyvin.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 17:17"]
Tukielinvaivoja on ihmisillä niin paljon huonojen kenkien käytöstä, että saisivat korkkareiden käyttäjät itse maksaa saikkunsa ja hoitonsa. Korkkarit vääntää kropan kinestettisen ketjun niin väärään asentoon, että välilevyt huutaa hallelujaata selässä.
[/quote]
Otapa kumminkin huomioon, että hyvät, riittävän matalalla korolla varustetut korkokengät eivät aiheuta yhtään sen enempää (vaan itse asiassa vähemmän) haittaa jaloille kuin liian suuret tai pienet tai pahasti linttaan kävellyt matalat kengät. Kaikkia näitä näkee jatkuvasti ihmisillä, ihan pahaa tekee katsellakin. Sopivan kokoiset, laadukkaat ja ehjät korkokengät ovat siis täysin turvalliset ja terveelliset arkikäytössäkin, kunhan muistaa käyttää välillä muitakin kenkiä.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 17:19"]
Tukielinvaivoja on ihmisillä niin paljon huonojen kenkien käytöstä, että saisivat korkkareiden käyttäjät itse maksaa saikkunsa ja hoitonsa. Korkkarit vääntää kropan kinestettisen ketjun niin väärään asentoon, että välilevyt huutaa hallelujaata selässä.
[/quote]
So what. Kerran täällä eletään.
[/quote]
No niinpä. Kyllä sen kestää viimeiset 30 vuotta, että selkä on koko ajan kipeä ja säteilee sääreen ja jalkoja särkee. Totta turiset.
[/quote] kyllä mää luulen, että tietokoneella istuminen, ylipaino , tupakointi, alkoholi ja liikkumattomuus ovat pahempia kuin korkokenkien käyttö!
Suomalaiset vaan aina ajattelevat mukavuutta ennen kauneutta. Niin se mene ja siksi me ollaan niin nuhjuisia ja epäseksikkäitä.
[/quote]
Kyllä kuule oon munaa saanut, vaikka en oo korkkareita pitänyt. Terveellä selällä nai pitempään ja notkeammin.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:00"]
Miksi te nuoret naiset haluatte olla kuin kiinalaiset ylhäisötytöt, joiden jalat typistettiin "kauneuden" vuoksi, niin ettei niistä enää ollut alkuperäiseen tarkoitukseensa? Haluatteko olla kuin nukkeja, jotka ovat olemassa vain katsottaviksi, mutta eivät itse pysty tekemään mitään? Siis eihän noilla hirmukoroilla voi kävellä normaalisti. Jalkavaivat tulevat aikanaan. Turhamaisuuden palkka on kipu ja kolotus. Terveet jalat ovat kauniit!
[/quote]
Haluan, haluan, haluan. Sehän on ainoa tarkoitus, että olen seksikäs ja miehet haluaa minua. Isot tissit ja korkkarit. Ei tarvi lukea ammattia, eikä muutenkaan satsata opintoihin, kun kuule saa rikkaan miehen. Voi keskittyä nyppimään kotona päivät pilden karvoja posliiniksi, kun on aikaa ja rahaa.
Tyhmä töitä tekee, viisas pärjää seksillä.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 17:48"]
No eihän se mulle kuulu, jos haluatte pilata jalkanne korkkarien arkikäytöllä. Itse kyllä nautin edelleenkin kauniista ja terveistä jaloistani näin viisikymppisenä, kun olen säästänyt korkkarit vain juhlakäyttöön. Sainpa muuten kiittää kunnollisia kenkiäni myös nuorempana, kun pääsin pinkomaan pakoon ahdistelijoita. Korkkareiden kanssa olisi käynyt kehnosti.
[/quote]
No sinähän se melkoinen pakkaus olet ollut :D
Mun ei ole kyllä tarvinnut missään juosta "karkuun" sitten ala-asteen välituntien
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:00"]
Miksi te nuoret naiset haluatte olla kuin kiinalaiset ylhäisötytöt, joiden jalat typistettiin "kauneuden" vuoksi, niin ettei niistä enää ollut alkuperäiseen tarkoitukseensa? Haluatteko olla kuin nukkeja, jotka ovat olemassa vain katsottaviksi, mutta eivät itse pysty tekemään mitään? Siis eihän noilla hirmukoroilla voi kävellä normaalisti. Jalkavaivat tulevat aikanaan. Turhamaisuuden palkka on kipu ja kolotus. Terveet jalat ovat kauniit!
[/quote]
Hirmukorot :D Ai tossa aloituksen kuvassa?
Nyt kuule mamma Nissenille heti huomenna :DD
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 14:48"]
mummomallit. joko kunnon korot (8-12cm) tai ei korkoja ollenkaan.
[/quote]
Itse asiassa noissa on 8cm korko. En tiedä onko ihan samat kengät, jotka omistan mutta Vagabondin nahkakorkokengät kuitenkin.
AP:)
[/quote]
Löysinkin ne omat kenkäni.
http://www.zalando.fi/vagabond-jive-avokkaat-valkoinen-va111a0bm-002.html
Mutta mustina. Korkoa on tosiaan 8cm ja mukavat jalassa.
AP:)
[/quote]
ok, pwåweun puheeni. Korkoa pitää olla vähintä 10cm.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:01"]
[/quote]
Otapa kumminkin huomioon, että hyvät, riittävän matalalla korolla varustetut korkokengät eivät aiheuta yhtään sen enempää (vaan itse asiassa vähemmän) haittaa jaloille kuin liian suuret tai pienet tai pahasti linttaan kävellyt matalat kengät. Kaikkia näitä näkee jatkuvasti ihmisillä, ihan pahaa tekee katsellakin. Sopivan kokoiset, laadukkaat ja ehjät korkokengät ovat siis täysin turvalliset ja terveelliset arkikäytössäkin, kunhan muistaa käyttää välillä muitakin kenkiä.
[/quote]
Jos ihminen olisi tarkoitettu korkokenkien käyttäjäksi, se olisi syntynyt korot kantapään alla.
Sitten huvittavaa, kun samat ihmiset vouhkaa paljasjalkakenkien kanssa lenkkeilystä, että kuis se on niin terveellistä jaloille, kun jalkojen pikkulihakset saa töitä :)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:14"]
Korkoa pitää olla vähintään 10 cm ja käytän korkokenkiä aina, paitsi tietysti töissä.
[/quote]
Kannattaa pitäytyä niissä max 10 cm koroissa. Korkeammat näyttää halvalta.
[/quote]
Eikä näytä, vaan parhaimmilta. Matalammat näyttää mummolta.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 17:31"]
Luulisin että suurella osalla naisia on paljon erilaisia kenkiä ja myös erilaisia korkkareitakin, jotenkin omituista ajatella että korkkarit eivät arkeen sopisi...
[/quote]
Niin luulisi. Mutta yllättävän monella ei ole kuin muutama pari kenkiä; pahimmassa tapauksessa parit tennarit ja ehkä jotkut ballerinat.
En käsitä miten he pystyvät elämään :D
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 17:31"]
Luulisin että suurella osalla naisia on paljon erilaisia kenkiä ja myös erilaisia korkkareitakin, jotenkin omituista ajatella että korkkarit eivät arkeen sopisi...
[/quote]
Niin luulisi. Mutta yllättävän monella ei ole kuin muutama pari kenkiä; pahimmassa tapauksessa parit tennarit ja ehkä jotkut ballerinat.
En käsitä miten he pystyvät elämään :D
[/quote]
Mitäs sanot tähän: minulla on vain yhdet lenkkarit!
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:01"]
[/quote]
[/quote]
Jos ihminen olisi tarkoitettu korkokenkien käyttäjäksi, se olisi syntynyt korot kantapään alla.
Sitten huvittavaa, kun samat ihmiset vouhkaa paljasjalkakenkien kanssa lenkkeilystä, että kuis se on niin terveellistä jaloille, kun jalkojen pikkulihakset saa töitä :)
[/quote]
Jos ihminen olisi tarkoitettu kenkien käyttäjäksi, hän olisi syntynyt kengät jalassa. :)
Fakta on, että huonot ja rikkinäiset kengät aiheuttavat jaloille paljon pahempaa tuhoa kuin ehjät ja sopivan kokoiset korkokengät. Varsinkin, jos elää harhassa jossa korkokengät = paha ja matalat kengät = hyvä. Hyväksyitpä sitä tai et. Katsopa huviksesi seuraavan kerran kaupungilla millaisissa kengissä ihmiset liikkuvat: vaikea sanoa, ovatko virheasennot ja erilaiset selkä- ja jalkavaivat syy vai seuraus. Tai tee retki kirpputorille ja katso, millaisia resuja ihmiset myyvät.
Mulle noista tulee mieleen 50-vuotias (eli ikäiseni) toimistossa korot kopisten kulkeva kiukkuinen täti, jolla tukka nutturalla. Toisin sanoen, sopii toimistoon, mutta ei nuo nuorelle minunkaan mielestäni oikein ole.