Pyydänkö naista treffeille?
Kaipaisin nyt vähän naisten mielipidettä seuraavanlaiseen tilanteeseen.
Olen suunnattoman ihastunut erääseen lähikaupassani työskentelevään naiseen. Haluaisin pyytää naista treffeille, mutta olen miettinyt, että onko kukaan ikinä maailman historiassa lähtenyt random asiakkaan kutsumille treffeille? En siis tunne naista mitenkään muuten ja meillä on varmaan tuollainen 10 vuoden ikäerokin. Maksaako vaivaa edes yrittää, vai päättyykö tilanne väkisinkin siihen, että kassatyttö kutsuu poliisit paikalle setämiehen ahdisteltua?
Kokemuksia ja mielipiteitä naisilta? Onko suoraan treffeille kysyminen tälläisinä tinder-aikoina vain sula mahdottomuus, vai jopa romanttinen ele?
Kommentit (41)
No mulla on päinvastainen tilanne - olen nainen jabihastunut noin 10 vuotta nuorempaan ravintolan miespuoliseen työntekijään. Mielestäni hän hymyilee ja juttelee enemmän mulle kuin muille asiakkaille, mutta se on tietenkin 99% omaa kuvitelmaani.
Olen ajatellut että käyn siellä sopivin väliajoin iltaa istumassa yksin ja katson tuleeko enemmän juttua. Missään nimessä en yllättäen pyytäisi häntä treffeille yhtäkkiä hänen työpaikallaan. Se on hänen päivittäistä aluettaan eikä minulla ole syytä siellä häiritä, etenkään työkaveriensa edessä. Jos selvästi ilmassa on vihjailua ja suoraa flirttailua niin katsotaan sitten.
En kyllä ymmärrä mitä ahdistelua tuossa olisi. Ite oisin ainakin imarreltu jos joku pyytäisi treffeille.
N25
Miksi kuvittelet, että hän lähtisi kanssasi treffeille?
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä mitä ahdistelua tuossa olisi. Ite oisin ainakin imarreltu jos joku pyytäisi treffeille.
N25
Riippunee tavasta jolla kutsu esitetään. Kyllä ahdisti kun itseäni huomattavasti vanhempi mies tuli mumisemaan että on "katsellut jo pitkään" ja haluaisi viedä mut illalliselle... Siis kyllä kysyä tietty saa, mutta tilanne oli ahdistava.
Sitten taas oman ikäinen tyyppi jonka kanssa on jo jutellut ja vitsaillut sanoo että "hei mehän voitais joskus jatkaa tätä juttua kaupan ulkopuolellakin". Avoin, stressitön, tasavertainen kutsu johon ei liity mitään painetta vaan olisi jo alkaneen ystävyyden/ihastuksen jatkumo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
300-vuotias mies ei ole setä-, vaan esi-isämies.
Anna olla.
No jaa, laittoi kyllä aloitukseen että nainen olisi noin 290-vuotias, joten ei varmaan noissa luvuissa ole paljoa valinnanvaraa ellei nainen ole joku sapelihammaspuuma?
Miehillä on usein hyvin venyvä käsite iästään ja ulkonäöstään.
Hän saatttaa olla farmariasuinen setämies ja luulla olevansa vetreä 300-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin on naiset pyytäny treffeille kun oon kassalla. En tiedä onko tässä asiassa naisille ja miehille eri säännöt.
Se on katsos sitä nykyajan tasa-arvoa. Naisille on hyväksyttyä ahdistella ja tehdä mitä mieleen tulee. Mies on heti pervo ahdistelija setä jos kysyt naiselta paljonko kello on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin on naiset pyytäny treffeille kun oon kassalla. En tiedä onko tässä asiassa naisille ja miehille eri säännöt.
Se on katsos sitä nykyajan tasa-arvoa. Naisille on hyväksyttyä ahdistella ja tehdä mitä mieleen tulee. Mies on heti pervo ahdistelija setä jos kysyt naiselta paljonko kello on
Ihan jokainen normaali ihminen tietää ettei se mene näin.
Vierailija kirjoitti:
Taas tää sama 😒 Sulle on vastattu jo kymmeniä kertoja aikaisemmin, onko sulla dementia 🙄
Huonot testot.
Kyllä se kassatytsy tekee aloitteen, jos on kiinnostunut. Sillä on jono miesasiakkaita mistä valkta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kassatytsy tekee aloitteen, jos on kiinnostunut. Sillä on jono miesasiakkaita mistä valkta.
Olin kassalla 7 vuotta opintojen ohessa. Eipä ollut yksikään miespuolinen asiakas kiinnostunut minusta. Missähän se jono mahtoi olla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kassalla 7 vuotta opintojen ohessa. Eipä ollut yksikään miespuolinen asiakas kiinnostunut minusta. Missähän se jono mahtoi olla...
Niinpä! Minäkin olen tehnyt asiakaspalveluhommia kesätyönä ja opintojen ohessa 20-vuotiaasta alkaen, eikä koskaan kukaan ole osoittanut kiinnostusta, saati kysynyt treffeille. Vanhat ukot ovat joskus heittäneet jotain ällöttävää pervoa läppää, siinä kaikki.
Miten kävi ap? Kysyitkö treffeille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta luultavasti et olisi sitä jonoa edes halunnutkaan, koska et saa sen jonon miehiä valita.
Hävettää palstan puolesta että aloituksen alaklikit on noin paljon. Olkaa sitten kitkerät mammat yksin kun ei huomio kelpaa.
Itse maksoin kerran käteisellä ostokset ja setelien päällä oli numeroni ja nimi. Kassa neiti sai itse tehdä päätöksen (ja laittoikin viestiä). Iällä ei ole merkitystä jos kumpikin viehättyy toisesta.. Minun tapauksessa minun oli kyllä todella helppo arvata kassan "ihastus" minua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Minäkin olen tehnyt asiakaspalveluhommia kesätyönä ja opintojen ohessa 20-vuotiaasta alkaen, eikä koskaan kukaan ole osoittanut kiinnostusta, saati kysynyt treffeille. Vanhat ukot ovat joskus heittäneet jotain ällöttävää pervoa läppää, siinä kaikki.
No olihan osoittanut kiinnostusta, mutta sua ei napannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olihan osoittanut kiinnostusta, mutta sua ei napannu.
Niin ne pervot ukot vai? Joo, ei jostain kumman syystä napannu.
Muualla miehet ovat kyllä osoittaneet kiinnostusta, mutta asiakaspalevlutilanteissa eivät. Ei sillä että minua haittaisi, mielelläni teen työni rauhassa.
Olin kassalla töissä nuorempana kaksikymppisenä ja hämmästyttävän moni vanhempi mies tulkitsi tavallisen ystävällisen asiakaspalvelukäytöksen merkkinä kiinnostuksesta. Kaikenlaiset röllit jäivät juttelemaan ja näitä treffeillepyytäjiä riitti. Oli kyllä ahdistavaa. Omanikäiset käyttäytyivät ihan ok, mutta just ap:n kaltaiset huomattavasti vanhemmat miehet olivat riesa.
Vierailija kirjoitti:
Hävettää palstan puolesta että aloituksen alaklikit on noin paljon. Olkaa sitten kitkerät mammat yksin kun ei huomio kelpaa.
Niin ollaankin! Miksi luulet että haluaisimme huomiotasi?
Kannattaa välttää liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä asiakaspalvelijan käytöksestä, työn kuvaan kun kuuluu olla ystävällinen kaikille. Ei ole mitenkään harvinaista, että mies kokee perus ystävällisyyden ja hymyilyn flirttailuksi, vaikka asiakaspalvelija ei sitä sellaiseksi olisi todellakaan tarkoittanut. Minä en flirttailisi asiakkaalle edes vaikka pitäisin häntä viehättävänä.