MIKÄ IHME NÄITÄ AMMATTIKOKKEJA OIKEEN VAIVAA...
...Paras ravintola -sarjassa Ramsay/Romsay näki, kun toinen kisaajista maistoi kastiketta suoraan kulhossa monta kertaa ja vielä sekoitti SAMALLA LUSIKALLA ennen kuin laittoi lautaselle! Ramsy totesi vaan tyyliin "maistat monta kertaa, se on hyvä". YÄK!
Toinen on tämä Sara La Fountain, joka nuolee niitä sormiaan kesken ruoanlaiton!
Ja nyt 24kitchen/Kalle, maistoi sormin ruokaa ja jatkoi ruoanlaittoa ilman käsien pesua!
SIIS MITÄÄN IHMETTÄ?!
Hyi helvetti, luulin että Ramsy edes osaisi... Miten sitten muutkaan?! Joku kommentoi, että se on amatöörien ongelma, mut mut... Tuntuu olevan parempi syödä jatkossa kotona.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 04:49"]Mä oon näköjään parempi kokki kuin ammattilaiset :) Oon osannut yläasteelta asti käyttää aina uutta lusikkaa maistamiseen ja laittaa sen maistamisen jälkeen tiskikoneeseen.
[/quote]
Aivan. Eikö tämä ole sitä normaalia toimintaa. Pitää ruoka puhtaana asiakasta varten. Eikö tämä kuulu jo hyviin tapoihin ja peeushygieniaan. Kuten se, että ennen ruoan käsittelyä pestään kädet.
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 05:05"]Olen työskennellyt useammassakin ravintolassa, ja voin omien kokemusteni pohjalta sanoa, ettei tuollainen ole todellakaan mikään yleinen tapa "oikeassa elämässä". Olenkin ihmetellyt, miksi jopa ammattikokit (tai oikeastaan varsinkin ne) tekevät noin televisiossa.
Maistaa toki pitää, mutta yleinen käytäntö on, että esimerkiksi kauhalla tai puhtaalla lusikalla tiputetaan pisara vaikkapa kastiketta siihen maistelulusikkaan. Ei ainakaan minun työpaikoillani olisi tullut kuuloonkaan työntää likaista lusikkaa suoraan ruokaan.
[/quote]
Hieman helpottaa kuulla...
Ap
Olen työskennellyt useammassakin ravintolassa, ja voin omien kokemusteni pohjalta sanoa, ettei tuollainen ole todellakaan mikään yleinen tapa "oikeassa elämässä". Olenkin ihmetellyt, miksi jopa ammattikokit (tai oikeastaan varsinkin ne) tekevät noin televisiossa.
Maistaa toki pitää, mutta yleinen käytäntö on, että esimerkiksi kauhalla tai puhtaalla lusikalla tiputetaan pisara vaikkapa kastiketta siihen maistelulusikkaan. Ei ainakaan minun työpaikoillani olisi tullut kuuloonkaan työntää likaista lusikkaa suoraan ruokaan.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 05:05"]Olen työskennellyt useammassakin ravintolassa, ja voin omien kokemusteni pohjalta sanoa, ettei tuollainen ole todellakaan mikään yleinen tapa "oikeassa elämässä". Olenkin ihmetellyt, miksi jopa ammattikokit (tai oikeastaan varsinkin ne) tekevät noin televisiossa.
[/quote]
Niinpä. Luuleeko huippukokit sitten voivan tehdä mitä vaan vaikka kuolata... Miten siellä käy enään edes kukaan. Oli huippu tai ei niin kuola on aina kuolaa ja en halua sellaista lautaselleni.
On taas ongelmia :D Menee Suomessa liian hyvin selvästi :)
No hyvä vittu ettten osaa ruokaa laittaa... Tulee näemmä kaiken maailmantuhoaja virheitä tehty jos osaa
Ei kai ne televisioon halua käsienpesua kuvata
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 03:52"]
Ramsykin valittaa lattialle tippuneesta ruoasta ja kieltää sen käyttämisen. Miksei valita kuolasta?! Siellähän suussa voi olla jokin sukupuolitauti tai herpes ja mikä lie.
Ap
[/quote]
Eikö kokeilla ja leipureilla ole se 3 vai 5 sekunnin sääntö: alle 3/5 sekuntia lattialla ei vielä pilaa ruokaa syömäkelvottomaksi? Pitää varmaan paikkansa ainakin leipien ja muiden kuivien ruokien kohdalla.
Oman lusikan käyttäminen ruuassa vei siihen myös sylkeä, jonka entsyymit alkavat liuottaa pitempään säilytettävää ruokaa. Tämän huomaa mm. vauvanruuassa, jos osa purkillisesta jää syömättä.
Nii ja miettikää: ykski julkkiskokki haistatti ku sille synty omien sanojensa mukaan vammainen lapsi vaikka todellisuudessa kyse on vain poikkeamasta joka on helposti hoidettavissa! Huh, mitä moukkia!!
Hanki elämä.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 03:47"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 03:43"]Suurin osa sapuskasta kuumennetaan, eiköhän ne p
[/quote]
Ramsyn tilanne: kastike jota maisteltiin meni samantien lautaselle. Sillain kokki varmisti kastikkeen maun. Ja mitä katsonut niin eipä ole kuumenneltu.
Ap
[/quote]
Otsikon perusteella kuvittelin, että täällä otettaisiin kantaa huippukokin kaahailuun. Mikä on jännää on se, että uutinen on poistettu IS:stä, missä se oli eilen. Kokki ajoi 50 km/h ylinopeutta ja kortti läksi, kuten oikein olikin.
Mä oon näköjään parempi kokki kuin ammattilaiset :) Oon osannut yläasteelta asti käyttää aina uutta lusikkaa maistamiseen ja laittaa sen maistamisen jälkeen tiskikoneeseen.