G: Mitä olet löytänyt? Jotain jännittävää,arvokastakin?
Meidän kadulla törötti just musta mytty, näytti jätesäkiltä. Oli Hellyn goretex-miesten ulkoilutakki, ihan upouuden oloinen. Taskuissa oli neljä ruiskua (pakkauksissa, avaamattomia) ja pippurisumute. Ei muuta! Mihin mä nyt noikin toimitan?
Kommentit (25)
Toimitat tietenkin paikkakunnan poliisilaitokselle. Siellä on yleensä löytötavaroille paikka. Säilyttävät löytötavaa muistaakseni arvosta riippuen muutaman kuukauden ja jos sitä ei noudeta, niin saat hakea sen itsellesi.
Lapseni löysi maasta paksun kultaketjun. Vein sen poliisilaitokselle. Kukaan ei hakenut sitä, joten sain sen itselleni muistaakseni 4 kk päästä. Ketjun arvo on n. 1000e.
Lapset kerran löysivät metsästä haudattuna naisen käsilaukun, jossa oli sisällä mm. jo muutamia vuosia sitten vanhentuneet henkkarit. Veimme aarteen poliisilaitokselle, en saanut ikinä tietää liittyikö tapaukseen rikosta tai jotain.
Ystäväni löysi asuntonsa rappukäytävästä lompakon, jossa oli ihan hirveästi rahaa. Rehtinä henkilönä vei sen poliisille ja sai lakisääteisen palkkion, joka oli aika tuntuva. Tapahtui markka-aikaan, mut nykyäänkin löytöpalkkio olisi ollut useampia satasia.
Lapsi löysi hotellin käytävältä kympin. Annoin pitää, ei viety respaan :)
Ravintolan lattialta 50 e, useampia sormuksia.
Kaveri löysi ulkomailla hotellin pienestä saippuapaketista kolikon. Pitää sitä onnenrahanaan.
Aidon burberry kaulahuivin kuralätäköstä.Pidin ja pesin.
Raflojen siivoajat varmaan löytävät paljonkin rahaa, voisi kuvitella.
Uudehkon kannettavan tietokoneen. Koneen omistaja oli ilmeisesti käynyt kampaajalla, koska salkku löytyi kampaamon edestä.
Vein poliisiasemalla ja myöhemmin sain löytöpalkkion.
Hotellihuoneista vaikka mitä mutta löytötavaroihin ne menee.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 22:11"]
Hotellihuoneista vaikka mitä mutta löytötavaroihin ne menee.
[/quote]
Ja lentokoneista. Harvat hakevat jälkikäteen.
Kolme sormusta löysin bussipysäkiltä. Kaksi niistä oli jäänyt monen bussin yliajamaksi. Tästä on jo vuosia aikaa. Pitäisi käydä kysymässä niiden arvoa.
Pari sormusta, pidin ne kun eivät mitään kihla- tai vihkisormuksia olleet. Kerran pankkiautomaatilla mua edellä olleelta mieheltä jäi rahat siihen , varmaan parisataa, juoksin sen perään ja se saakelin jurpo ei edes kiittänyt, tempas vaan tukun ja jatko matkaansa.
En tiedä lasketaanko tätä, mutta Pelastusarmeijan kirppikseltä aidon Hermesin vanhan silkkihuivin, kävin varmistuttamassa aitouden eräässä Helsinkiläisesssä second hand-shopissa.
Upein ja arvokkain löytöni oli lapsena pieni kristalli kivi soran seassa. Esittelin sitä ylpeänä aina kaikille ja kreikan matkalla ostin sille pienen korurasian.
Törmäsin aarteeseen jouluna vanhoja tavaroitani kaivellessani vanhempieni kotona, ja tutkittuani sitä hetken tajusin sen olevan rikkoutuneen turvalasin palanen:D nauratti aika paljon. Eivät varmaan vanhempani raaskineet sanoa ettei löytöni ollut ihan sitä miksi sitä luulin. Sai jäädä ahdistelemaan sen omaan rasiaan, ja vaikka se ei jalokivi ollutkaan, arvokas se on tavallaan minulle edelleen;)
Löysin vanhan kännykän, selvitin puhelutietojen avulla omistajan. Hän oli ikionnellinen, kun sai seuraavana päivänä puhelimensa ja maksoi anteliaan löytöpalkkion. Rahaa on tullut löydettyä vähän enemmänkin, mutta se on eri tarina...
OLen aina haaveillut löytäväni ruumiin ;). t.dekkariharrastaja
Vie poliisille :)
Ite oon löytänyt kahdesti kaupan lattialta sormuksen, toinen kalevalan se kultasormus jossa näyttävä kivi keskellä (hintaa varmaan useampi tuhat). Toinen oli kanssa kultainen, mutta tuskin kovin arvokas.