Uskovaiset: saako aviomies pakottaa vaimonsa seksiin?
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:45"]
no olen uskovainen (hellari) ja vähän sitä mieltä että sana aviovelvollisuus on naisen pidettävä mielessään. Mä en kieltäydy kun mies haluaa. Vain kerran olen kieltäytynyt, kun olimme riidelleet ja silloin mies joka tapauksessa suoritti aviovelvollisuuden ja se on jäänyt kyllä ainoaksi sellaiseksi kerraksi kun kieltäydyin. Oma mokani.
[/quote]Olet raukka niin aivopesty, ettet edes tajua tulleesi raiskatuksi. :(
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:43"]
Kun ei ateisimi-kiihkoilijalle kelpaa Katekismus, niin otetaan ihan pätkä Raamatusta: "Ei jumala luonut vain miestä eikä antanut elämää ja henkeä vain hänelle. Miten mies yksin voisi pyytää jälkeläisiä jumalalta?" (Mal. 2:15) Tuo on minusta selkeän feministinen puolustus hyvin patriarkaalisena aikana, jolloin Raamattu kirjoitettu. Selkeästi sanotaan, että naisella on yhtäläiset oikeudet kuin miehellä. Myös seksiin ja lasten haluamiseen/haluamattomuuteen.
[/quote]
Raamattu on tosiaan kokonaisuudessaan varmasti aikaansa nähden hyvinkin naisen asemaa puolustava. Mutta se ei poissulje sitä, että raamatun ohjeistus asettaa naisen alisteiseen alamaisuus-asemaan, ja ainakin monet fundiksethan pitävät raamattua ikuisena totuutena yhä tänäkin päivänä. Tätä naisen alamaisuus -asiaa ei voi mitenkään käännellä taikka väännellä muuksi, se lukee siellä ilman sen suurempia tulkintoja.
Voisin tähän nyt liittää muutamia hyvinkin naista sortavia raamatun sitaatteja, jotka saisivat tuon oman sitaattisi näyttämään lähinnä epämääräiseltä sanahelinältä, mutta en jaksa, olet varmasti uskovaisena lukenut ne itsekin.
-8
ps. En ole ateistikiihkoilija
no olen uskovainen (hellari) ja vähän sitä mieltä että sana aviovelvollisuus on naisen pidettävä mielessään. Mä en kieltäydy kun mies haluaa. Vain kerran olen kieltäytynyt, kun olimme riidelleet ja silloin mies joka tapauksessa suoritti aviovelvollisuuden ja se on jäänyt kyllä ainoaksi sellaiseksi kerraksi kun kieltäydyin. Oma mokani.
[/quote]
Huhhuh! Herää nainen! Ja dumppaa sekä ukkos että uskontos.
Jos on niin tyhmä, että uskoo mielikuvitusolentoihin, niin sietääkin saada kaiken sen paskan, mitä sen mukana tulee. Jokainen voi vapaasti lähteä pois.
Oon ite vl- nainen ja äiti ja pakko kommentoida asiaan.. Osittain -niin surullista kuin se onkaan- on vl-liikkeessä vallalla ajatus että naisen pitää suostua seksiin aina kun mies niin haluaa.
MUTTA onneksi nykynuorissa ja pariskunnissa asenteet ja tavat ovat muuttuneet eikä naisia sorreta enää samoin kuin ennen.
Itselläni on mielestäni erittäin tasa-arvoinn parisuhde, jossa kunnioitus on molemminpuolista. Seksiä ei todellakaan harrasteta jos molemmat ei juuri silloin sitä halua. Eikä mieheni kuulemma voisi ikinä nauttia seksistä jos minut olisi pakotettu siihen. Muutenkin koen olevani nainen enkä mikään synnytyskone! (Meillä yksi lapsi)
Omalle tytölleni aion opettaa itsensä arvostamisen sekä tehdä selväksi sen että vl-uskovaisten keskuudessa on asiasta eri käsityksiä eikä hänen koskaan tarvitse suostua alistamiseen.
Onneksi itselläni asiat ovat todella hyvin mutta häiritsee ja välillä ahdistaakin toisten naisten "kohtalo".
Täällä toinen vl-nainen vastaa. Koko aihe tuntuu täysin absurdilta, sillä en omassa lähipiirissä ole törmännyt aiheeseen. Meillä minä olen ollut se, joka lapsia on halunnut ja melko tiheäänkin. Tällä hetkellä odotan uutta vauvaa ja nyt tuntuu, että tämä lapsimäärä tuntuu sopivalta. Olen alle 3-kymppinen. Olen saanut aivan ihanan, rakastavan miehen, jonka kanssa jokainen elämän osa-alue on niin luontevaa ja turvallista, parempaa ei voisi olla. Sanonkin samoin kuin toinen vl-äiti. Nykyisin nuoret parit ymmärtävät todella selkeästi, kuinka tärkeää tasapainoinen, rakastava ja hyvinvoiva parisuhde on. Joten, eivät sukupolvet ole siirtäneet kaikkea eteenpäin, onneksi!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 22:58"]
Täällä toinen vl-nainen vastaa. Koko aihe tuntuu täysin absurdilta, sillä en omassa lähipiirissä ole törmännyt aiheeseen. Meillä minä olen ollut se, joka lapsia on halunnut ja melko tiheäänkin. Tällä hetkellä odotan uutta vauvaa ja nyt tuntuu, että tämä lapsimäärä tuntuu sopivalta. Olen alle 3-kymppinen. Olen saanut aivan ihanan, rakastavan miehen, jonka kanssa jokainen elämän osa-alue on niin luontevaa ja turvallista, parempaa ei voisi olla. Sanonkin samoin kuin toinen vl-äiti. Nykyisin nuoret parit ymmärtävät todella selkeästi, kuinka tärkeää tasapainoinen, rakastava ja hyvinvoiva parisuhde on. Joten, eivät sukupolvet ole siirtäneet kaikkea eteenpäin, onneksi!
[/quote]
oletteko miestenne alamaisia?
Se on tosiaan mahdollista tehdä nimetön ilmoitus jos tietää että joku nainen joutuu aviomiehensä raiskaamaksi. Ei ole enää asianomistaja rikos.
Naisen alistaminen on lestadiolaisliikkeessä siksi kuuma asia kun nykyisin voi joku julkistaa herätysliikkeen naisten alistamisen lakiin vedoten. Siitä voisi tulla sittne julkisen syyttäjän asia. Pahimmassa tapauksessa siitä tulisi seuraava julkinen skandaali lestadiolaisuudelle, tämän lasten raiskausrikosten peittelyskandaalin jälkeen. Siträ kaikki varoo ja siitä sensuuri. Sitä tekee käytännössä yksityiset fundamentalistinuoret joita lestadiolaisuudessa tosiaankin riittää.
Vastaus otsikon kysymykseen: ei saa.
T.vl-nainen
Ja mieheni on samaa mieltä.
Tästä ketjusta on kadonnut viestejä ;)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 10:27"]
[/quote]
Millähän perusteella asialliset viestit on täältä poistettu (esim. se vl:n blogista napattu analyysi, kertomus juuri synnyttäneestä naisesta ja sen miehestä synnärille), mutta jäljelle jätetty asiallisuudeltaan kyseenalaisia...
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 10:34"]
[/quote]
Millähän perusteella asialliset viestit on täältä poistettu (esim. se vl:n blogista napattu analyysi, kertomus juuri synnyttäneestä naisesta ja sen miehestä synnärille), mutta jäljelle jätetty asiallisuudeltaan kyseenalaisia...
[/quote]
Tätä samaa ihmettelin minäkin...Täältä voi kyllä "siivota" noita asioita pois, mutta tosielämästä ikävä kyllä ei. Ne ovat monen ihmisen arkea.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 10:58"]
[/quote]
[/quote]
Tätä samaa ihmettelin minäkin...Täältä voi kyllä "siivota" noita asioita pois, mutta tosielämästä ikävä kyllä ei. Ne ovat monen ihmisen arkea.
[/quote]
Onko mamma-palstan modeissa paljon lestoja?
[/quote]
[/quote]
saanko linkin tohon blogiin, haluaa lukea!
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 11:15"]
[/quote]
[/quote]
saanko linkin tohon blogiin, haluaa lukea!
[/quote]
Ollos hyvä :)
http://freepathways.wordpress.com/2012/06/14/avioraiskaus/
Nappaa talteen, kyllä se kohta täältä taas katoaa.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 10:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onko mamma-palstan modeissa paljon lestoja?
[/quote]
Tietääkö joku tästä? Olisi kiva tietää, että mistä tänne saa kirjoitella ja mistä ei? Asiallisia viestejä poistetaan, rasistisia ketjuja pidetään.
[/quote]
Herranjumala! Sinun jumalasi on hirvittävän ilkeä! Tai sitten sinun perheessäsi on ymmärretty jumalasi sana aivan päin helvettiä??! Ymmärrätkö, että miehesi raiskasi sinut?