Miks tuppukylät on semmosia et ihmiset kyttää???
Ihan oikeesti. Pitää vaan tuijottaa niin maan perkeleesti
Kommentit (22)
Kuinka tiedät, että tuijottavat niin maan perkeleesti, ellet itse tee juuri samaa?
Ja ei oo mikää mielenhäiriö vaa mun toinen vanhempi oikee sano et näinkö ku se yks katto vttu jee
Kukaan ei tuijota ja sekös sinua ottaa päähän!
Kyllä niitä töllöttäjiä löytyy pikkukaupungeistakin. Joo en myöskään ymmärrä tuijottamista, eikö ne tajua, kuinka urpoa se on!?
Tosin, jostain oon lukenut että ekstrovertille katse tarkoittaa että kivaa, on mahdollisuus tavata uusi ihminen. Kun taas introverteille katse on ahdistava, mitä tuokin minusta haluaa…
Eli ehkäpä ne mollottajat tuppukylillä ovat ekstrovertteja, jotka etsii uusia kontakteja? Tuppukylien introvertteja ei edes näe, ne piileksii pensaitten ja verhojen takana, ettei kukaan vaan tuu puhumaan mitään.
Varmaa ihan samasta syystä kuin Helsingissäkin tai missä muualla tahansa eli ihan uteliaisuudesta, kiinnostuksesta, hämmästyksestä jne.
Se on ihmiselle ihan luonnollinen reaktio, kiinnostuneena ja uteliaana katsoa muita lähelle tulevia ihmisiä. Kaupungeissa siitä on vain opeteltu pois.
Ihan vain uteliaisuudesta katsotaan. Että kukahan tuo on, mitä ostaa, minkälainen auto. Luultavasti joku kohta tietääkin kertoa että Virtasten tyttö perheineen on saapunut mökkeilemään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä töllöttäjiä löytyy pikkukaupungeistakin. Joo en myöskään ymmärrä tuijottamista, eikö ne tajua, kuinka urpoa se on!?
Tosin, jostain oon lukenut että ekstrovertille katse tarkoittaa että kivaa, on mahdollisuus tavata uusi ihminen. Kun taas introverteille katse on ahdistava, mitä tuokin minusta haluaa…
Eli ehkäpä ne mollottajat tuppukylillä ovat ekstrovertteja, jotka etsii uusia kontakteja? Tuppukylien introvertteja ei edes näe, ne piileksii pensaitten ja verhojen takana, ettei kukaan vaan tuu puhumaan mitään.
Eikä vain pikkukaupungeissa vaan ihan joka paikassa. Helsingissä, Lontoonssa, Tokiossa, Torontossa. Ei paikkaa, missä ei missä ei kyttättäis. Tietäisit, jos olisit vähän matkustellut.
Mitä muuta tekemistä jossain tuppukylässä olisi kuin kytätä ihmisiä? Eihän siellä ole mitään aktiviteetteja.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihmiselle ihan luonnollinen reaktio, kiinnostuneena ja uteliaana katsoa muita lähelle tulevia ihmisiä. Kaupungeissa siitä on vain opeteltu pois.
Kaupungeissa luullaan, että kukaan ei huomaa, kun töllään täällä. Luullaan olevansa piilossa väkijoukossa 😂
Olet vainoharhainen, kun kuvittelet kaikkien katsovan juuri sinua. Todennäköisesti suurin osa ei edes huomaa sinua, vaan ajatuksissaan katselee ja katse sattuu jossain välissä olemaan sinua kohti. Sinä sitten omahyväisesti ajattelet, että juuri sinua tuijottaa.
se on turvallisuuskysymys. minulla on talo jossain päin suomen rajalla ja täällä pitää oikeasti kyylätä jokainen vieras liikkuja ja jos tuntuu että on ylitetty raja kielletystä kohtaa, on soitettava rajavartijoille. joskus on vieraat päässeet kylille asti, mutta siellä on sitten osattu pongata vieraat ja soittaa viranomaisille.
Mitähän "vikaa" minussa on kun en missään kaupungissa ikinä ole huomannut minkäänlaista tuijottamista?
Miks teitä tuijotetaan? Miksi se haittaa teitä?
Joko minua ei tuijoteta, tai sitten se ei vaan ole häirinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ja ei oo mikää mielenhäiriö vaa mun toinen vanhempi oikee sano et näinkö ku se yks katto vttu jee
Vttu jee tosiaan. Siis YKSI katsoi. Olen melko varma että suuremmissakin kaupungissa yksi ihminen saattaa sinuakin vilkaista.
No kyllä Helsingissä saa aika rauhallisesti olla ihan mitä on. Toista on Sammatissa, missä äitini kertoi oikein nähneensä ihan mustan 😂 miehen!!
Pienillä paikkakunnilla ihmiset tuntevat suuren osan vastaantulijoista. Siksi katsotaan, että voidaan tervehtiä ja mahdollisesti jäädä jutulle. Vierasta ihmistä katsotaan vähän pidempään, että onkos toi joku vanha tuttu/paluumuuttaja/koulukaveri vuosien takaa, vai onko sittenkin ihan outo.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän "vikaa" minussa on kun en missään kaupungissa ikinä ole huomannut minkäänlaista tuijottamista?
Kaupungissa, varsinkin kotikaupungissa, kävellään määrätietoisemmin pisteestä A pisteeseen B, ympärilleen sen enempää katselematta. Vieraillessa vieraassa paikassa, niin tuppukylissä kuin kaupungeissa, katsellaan ympärille, pysähdellään jne. Jolloin "tuijotukset" huomataan. Joillakin on myös huono tai valinnainen huomiokyky, jolloin tuijotuksia kaupungeissa ei huomaakaan.
No täytyyhän sitä tietää mitä huligaaneja siellä kulkee! Varsinkin jos et moikkaa heitä niin ihmettelevät kukahan mahdat olla.