Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi pätevä opettaja jäädä pois haastattelusta ja sijaiseksi otetaan epäpätevä?

BeasthereAndy
29.06.2021 |

Kaverini on pätevä enkun opettaja nyt ja ei työkokemusta ikää 50v mutta sijaisuuteen otettiinkin epäpätevä kasvatustieteen kandi tai joku. Kaveriani ei kutsuttu edes haastatteluun. Onko tää laillista ja onko yää tätä tytti yliviikareiden hyvä mies kauppaa tai vapaamuurareiden? Itsekin muistam yhden Gaitsun joka ei tehnyt koskaan gradua eikä valmistunut. Silti vuosikymmenet hänet aina valittiin jatkamaan joka vuosi samaa open työtä. Miten tää on laillista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on viisikymppiseksi asti päässyt ilman työkokemusta, niin alkaa ihmetyttää, miten hän on pitänyt ammattitaitoaan yllä ja mihin käyttänyt aikansa.

Vierailija
2/7 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nämä julkiset valinnat voi kyseenalaistaa. Ainakin siskoni virkaan valinnoista on aina joku valittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa on laitonta mutta käytännössä laillista

Vierailija
4/7 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on ollut kyljessä esim. joku ranskan kerhon vetäminen, ja koska kaverisi ei osaa ranskaa, hän on yhtä epäpätevä hakija kuin muutkin.

Vierailija
5/7 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemus usein menee muodollisen pätevyyden ohi. Alasta riippumatta

Vierailija
6/7 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisuuksiin eli määräaikaisuuksiin myös epäpätevä sopii ihan yhtä hyvin kuin pätevä. Vakivirkaan tai -toimeen on sitten pakko olla se pätevyys.

Itse oon kaupungilla epäpätevänä toimistosihteerinä määräaikaisena, eikä tähän edes ollut mitään hakua. Sisäisesti kysyttiin tunteeko joku kaupungin toimiala jonkun hyvän, ketä voisi kysyä, ja minua suositeltiin aiemman harjoittelun perusteella, kysyttiin haastatteluun, ja annettiin haastattelun lopuksi määräaikaisuus saman tien.

Vierailija
7/7 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokemus usein menee muodollisen pätevyyden ohi. Alasta riippumatta

no ei kyllä koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi