Onko maskien käyttö kaupoissa vähentynyt?
Kommentit (21)
On. Henkilökunta käyttää, mutta asiakkailla käyttö on selkeästi vähentynyt.
Henkilökunta käyttää koska on pakko.
On ja se on ilo silmälle. Itse en ole vielä maskia käyttänyt.
Laittakaa koronaa pelkäävät sellainen maski joka suolejee teitä niin ei tarvi arvostella niitä jotka sitä maskia ei laita kukin mistäkin syystä!!!
Itse lopetin kesän alussa maskinkäytön. maski on ollut ahdistava koko ajan, mutta etenkin nyt ilmojen muututtua lämpimiksi sen ahdistavuus on lisääntynyt. Totesin, etten van pysty enkä haluakaan käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa koronaa pelkäävät sellainen maski joka suolejee teitä niin ei tarvi arvostella niitä jotka sitä maskia ei laita kukin mistäkin syystä!!!
Tämä olisi kyllä fiksuinta. FFP-maskit ovat tehokkaita ja oikeasti suojaavat, joten järkevämpää olisi, että käytettäisiin niitä. Ja koska ne suojaavat nimenomaan käyttäjäänsä, voitaisiin samalla luopua kyräilystä, kun ei tarvitsisi ajatella/pelätä, että jonkun maskittomuus johtaa massakuolemiin.
OIkeastaan on hassua, että maskeista on valittu ne kaikkein tehottomimmat, joita sitten valtaosa käyttää, ja vielä niin, että kaikki vastuutetaan muiden puolesta. Tämä on juuri johtanut kyräilyyn ja painostamiseen. Sen sijaan, että jokainen voisi omasta tahdostaan suojata itseään ffp-maskilla, eikä enää tarvitsisi välittää lainkaan siitä, mitä muut tekevät.
On mielestäni selvästi vähentynyt. Lisäksi ihmettelen, kun ns. "ulkomyyntipaikkojen" myyjillä ei ole maskeja, ovat kuitenkin ruoan kanssa tekemisissä. Esim. terassit, jäätelökojut, grillit. Ei tietysti ihan kaikkia koske.
Ihmeen paljon näkyy vielä lampaita mutta hiukan on ihmisille näyttänyt tulleen järkeä ja eilen CM:ssa näkyi jo useampia maskittomia.
On vähentynyt selvästi. Ihmiset alkaa olla jo väsyneitä koronahössötykseen ja se näkyy katukuvassa.
Meidän lähikaupassa (Helsinkiläinen lähiö) riippuu siitä moneltako sinne menee. Jos käy ennen aamu yhdeksää kaikilla on maski, seuraavien 4-5 tunnin aikana suurimalla osalla on maski ja sen jälkeen enintään puolella tai vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mielestäni selvästi vähentynyt. Lisäksi ihmettelen, kun ns. "ulkomyyntipaikkojen" myyjillä ei ole maskeja, ovat kuitenkin ruoan kanssa tekemisissä. Esim. terassit, jäätelökojut, grillit. Ei tietysti ihan kaikkia koske.
Oletko kusipää?
Oletko sinä, kun noin toiselle kommentoit ihan asialliseen viestiin?
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen paljon näkyy vielä lampaita mutta hiukan on ihmisille näyttänyt tulleen järkeä ja eilen CM:ssa näkyi jo useampia maskittomia.
Lampaat on ihania ❤️
En oo ainakaan huomannut että olisi vähentynyt, mitään kirjanpitoa en toki ole asiasta missään vaiheessa pitänyt. Viikin Prismassa yleensä käyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampaat on ihania ❤️
Juu ovat, tyhmiä ja säikkyjä myös kaikessa ihanuudessaan.
Olen tilannut ruoat kotiin viime vuoden maaliskuusta saakka. Kerran viikossa tulee tilaus. En aio luopua enää tavasta, sillä en todellakaan nauti kaupassa käynnistä ja näin säästyy aikaa ja hermoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampaat on ihania ❤️
Parempi tyhmä ja säikky kuin kanssaihmisilleen ilkeilevä. En voi ymmärtää miten jotakuta voi toisten maskinkäyttö noin kaivertaa. 🤷♀️
Omassa lähikaupassa käydessä en käytä, ei käytä muutkaan, paitsi henkilökunta. Ei kyllä ole yleensä kuin 1-2 asiakasta mun lisäksi paikalla.
Jossain Prismassa käytän ja muutkin käyttää.
Samaa mieltä, FFP2 ja FFP3 hiukkastason maskit suojaavat hyvin, FFP3 jopa 100% koronalta. Silti olisi hyvä, jos vähemmän pelkäävät käyttäisivät halpaa kirurgin maskia, koska silloin ilmassa ei olisi niin paljon korona aerosoleja. Se olisi kaikille parhaimmaksi. Tai sitten eri kaupat tai asiointiajat maskittonille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampaat on ihania ❤️
Parempi tyhmä ja säikky kuin kanssaihmisilleen ilkeilevä. En voi ymmärtää miten jotakuta voi toisten maskinkäyttö noin kaivertaa. 🤷♀️
Ei kaiverra yhtään vaikka käytin kuvaavaa sanaa lammas. Mulle ei muiden maskeista ole minkäänlaista haittaa. Ympäristölle kyllä on. Maskittomuus se joitain hulluja pahasti kaivertaa mutta en anna senkään haitata. Suositusta olen itse noudattanut vain töissä ja lääkärissä.
Siltä vähän vaikutti, kun käväisin kaupassa tuossa aiemmin päivällä. Kaikilla henkilökuntaan kuuluvilla oli maskit, mutta suurin osa asiakkaista oli ilman maskia.