Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyttääkö ketään muuta sisustaminen?

Vierailija
29.06.2014 |

Otsikko on hieman harhaanjohtava, mutta yritän selittää: Olen aina ollut kiinnostunut sisustamisesta. Jokaisen kotini olen yrittänyt laittaa nätiksi ja oman makuni mukaiseksi, tosin tämä nykyinen (ensimmäinen oma) on aika pahasti kesken. Olen siis mielelläni lukenut sisustuslehtiä ja -blogeja, katsellut inspiroivia kuvia kauniista kodeista ja ihastellut myös paikan päällä ihmisten tekemiä sisustusratkaisuja.

Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että "sisustaminen" tulee korvista ulos. Jotenkin lehdet ja blogit edustavat nykyään jotain aivan elämälle vierasta ääripäätä. Tuntuu, että mielikuvilla sisustamisesta ei ole mitään tekemistä asumisen kanssa. Kaiken pitäisi olla niin loppuun hiottua ja tyyliteltyä.

Toki ymmärrän, että lehteen tai blogiin kuvatut asiat ovat suunniteltuja, tarkalleen rajattuja ja osittain lasvastettuja. Ajattelen kuitenkin, että jatkuva visuaalinen vyörytys vaikuttaa ihmisiin ja luo mielikuvaa siitä, millainen kodin pitäisi olla: täydellinen. Mielestäni se luo paineita ja jollain tavalla vaikeuttaa normaalia elämää: esim. lapsiperheessä voi olla aika suuri ristiriita sen välillä, millainen koti on ja millaisen kodin äiti (ehkä on hieman seksististä sanoa "äiti", mutta yleensä se kyllä on vahvemmin se perheen naispuolinen vanhempi) haluaisi. 

Luen edelleen jonkin verran sisustusblogeja, mutta muutaman blogin kohdalla tuntuu, että sisustaminen on bloggaajalle pakkomielle. Yritän vältellä ylianalysointia, mutta tulee kyllä mieleen, että joissain tapauksissa sisustamiseen keskittyminen saattaa olla aika paljon pois muulta perheeltä. Tuntuu, että koti on heillä osittain lavaste.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi