Onko ihminen ilkeä, jos kritisoi kritisoijaa?
Kommentit (10)
Kuka on ilkeä? Sinä itse, joten anna olla ja mieti omassa päässä, miksi olet niin ilkeä ja paha.
Meillä meni kerran eskarissa erään Iiriksen kanssa keskustelu näin:
Iiris: ”Oot kyl Minttu tyhmä.”
Minä: ”Se joka haukkuu, on ite…”
Iiris: ”Mun äiti sanoi että se joka toisiksi haukkuu, on ite.”
Älykkäintä jättää vastaamatta, koska kiusaaja ei lopeta vaan älyvapaammaksi menee.
Totta kai saa kritisoida mutta asiallisesti eikä niin kuin 1/1
Riippuu siitä, miten alun perin kritisoitiin ja siitä, miten itse reagoit alkuperäiseen kritiikkiin. Joskus kritiikki on hyväntahtoista, kehitykseen tähtäävää ja kannustavaa ja osa ihmisistä ei kestä sellaista, vaan suuttuvat. Joskus myös aivan neutraali tai positiivinenkin asia katteettomasti tulkitaan kritiikiksi.
Kiusaaminen ja kritiikki ovat kaksi aivan eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, miten alun perin kritisoitiin ja siitä, miten itse reagoit alkuperäiseen kritiikkiin. Joskus kritiikki on hyväntahtoista, kehitykseen tähtäävää ja kannustavaa ja osa ihmisistä ei kestä sellaista, vaan suuttuvat. Joskus myös aivan neutraali tai positiivinenkin asia katteettomasti tulkitaan kritiikiksi.
No tämä hei! Itse jostain syystä oletin, että kyse on tästä ns. "rakentavasta kritiikistä", jolla nettikiusaajat itselleen sössöttävät, että eivät ole kiusaajia. Esim Maisa tai Janita tai Mungis nyt välillä saa aika rankkaa kiusaa osakseen "kritiikiksi" verhoiltuna.. Siksi sanoin, että kiusaajia saa kiusata. T. 1/1
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni kerran eskarissa erään Iiriksen kanssa keskustelu näin:
Iiris: ”Oot kyl Minttu tyhmä.”
Minä: ”Se joka haukkuu, on ite…”
Iiris: ”Mun äiti sanoi että se joka toisiksi haukkuu, on ite.”
Älykkäintä jättää vastaamatta, koska kiusaaja ei lopeta vaan älyvapaammaksi menee.
Tuo Iiris kuulostaa ihan tämän palstan vasemmistolaiselta kiljukännääjältä jankkauksineen.
Kritisoiminen sekä kiusaaminen ja haukkuminen ovat aivan eri asioita.
Kritisoin aloitusta siitä, että siinä sekoitetaan keskenään asiat, jotka eivät toisiinsa liity ja käytetään termejä väärin.
Ap:ta haukun tyhmäksi, koska se tekee näin idioottimaisia aloituksia eikä tajua mistään mitään.
Huomaatko eroa?
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen ja kritiikki ovat kaksi aivan eri asiaa.
TÄMÄ!
Mun mielestä on moraalisesti oikein kiusata kiusaajaa.