Mitä tehdä kun ocdn takia ei pysty
Syömään toisen ihmisen tekemää ruokaa? Tai vaan tiettyjen ihmisten tekemää ruokaa ja koskemaan asioihin joihin max tietyt ihmiset ovat vaan koskeneet? Miten toimia ilman, että muut suuttuu tai loukkaantuu?
Kommentit (12)
Menet lääkäriin ja vaadit lähetteen psykiatrian polille tai lausunnon kela-terapiaan. Tuo on hoidettavissa, eikä kannata rakentaa identiteettiään häiriötilan varaan.
Tuttavillesi kerrot sairaudestasi.
Aattelit sitten seuraavat 70 vuotta olla kummallinen mieluummin kuin hoitaa itsesi kuntoon. Typerää.
Lääkitys on muttei auta ja terapiaa ei myönnetä. Kehtaanko sanoa mulla on se vai yritänkö piilotella? Miten te pakko-oireiset hoidatte nämä keillä samat oireet?
Vai sanonko vaan ei ole esim nälkä? Ei tähän tunnu auttavan varmaan mikään, että tästä paranisi, ainakaan kunnolla
Vierailija kirjoitti:
Vai sanonko vaan ei ole esim nälkä? Ei tähän tunnu auttavan varmaan mikään, että tästä paranisi, ainakaan kunnolla
Mitä pelkäät saavasi siitä ruoasta? Minulla on OCD ja oli aikaan HIV:n kammo, sen olisi "saattanut saada ruoastakin".
Setänic Outreach Director kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelkäät saavasi siitä ruoasta? Minulla on OCD ja oli aikaan HIV:n kammo, sen olisi "saattanut saada ruoastakin".
Pöpökammo, eli yleinen ocd siis. Ei uskalla kysyä onko ruuanlaittajalla ollut hyvä hygienia ja ei pilaantuneita aineksia tai väärin säilytettyjä jos loukkaantuu, mutta ahistaa kysymättömyys ja epätietoisuus. Tekisi mieli varmistaa, mutten uskalla, toisaalta sitten uskalla syödäkään ja pitää selittää miksen syö ja kun en syö, kuitenkin loukkaannutaan en syö toisen tekemää ruokaa
Ennen tuollaisia asioita kutsuttiin päähänpinttymiksi, mitä ne ovatkin. Eivät sairauksia. Miksi muut voivat syödä toisten tekemiä ruokia? Sen kun alat syömään ja unohdat päähänpinttymäsi. Ei se sen kummempaa ole, koska itsekin ymmärrät, että asian. Nykyään näistä on tehty sairauksia, mikä johtaa siihen, että voidaan jäädä vedota ja rypemään siihen "sairauteen" sen sijaan, että vain muutetaan omaa suhtautumista kyseiseen asiaan.
Minulla ei ole OCD:sta mitään henkilökohtaista kokemusta, mutta mielestäni sinun kannattaisi vain sanoa asiasta tutuillesi. Minä en pahastuisi, enkä ymmärrä miksi kukaan muukaan.
tiedät varmaan, että altistuminen on ainoa keino, joka auttaa pidemmän päälle. ruokaan liittyen voisit järkeillä, että lähes kaikki haitalliset aineet kuolevat kuumennettaessa, joten mitään aitoa vaaraa ei ole.
jos vain kehtaat, voit myös sanoa, että sulla on ocd etkä voi syödä kuin itse tehtyjä ruokia. kun korostat, että ongelma liittyy kaikkiin muihin etkä pidä vain yhtä ihmistä likaisena possuna, niin henkilö tuskin loukkaantuu.
Mulla on OCD liityen käsihygieniaan ja flunssakammoon. Korona aika ei ole tehnyt tälle kovinkaan hyvää, mutta huumori auttaa.
Onko sulla lääkitystä? Se olisi eka askel että sen söisit.