Miehen vanhemmilla iso talo ja lisäksi mökki, omilla vanhemmilla vain pieni asunto
Tästä johtuen vietetään pitkiä aikoja miehen vanhempien luona. Kesäisin mökillä ja muulloin viikonloppuja heidän talossaan.
Haluaisin että näkisimme enemmän omia vanhempiani. Ja en haluaisi viettää niin paljon aikaa miehen vanhemmilla. Mitä teen?
Kommentit (11)
Kutsu vanhempasi teille. Miksi mennään vanhempien luo, aikuiset ihmiset. Vanhemmat arvostavat tulla välillä passatuksi.
Meilläkään ei ole iso koti, joten vanhempani eivät ainakaan yöksi tulisi, kahville toki. Olen miettinyt, että entä jos itse alkaisin vaan jäädä useammin pois kun tiedossa on vierailu miehen vanhemmille? En halua muutenkaan elää elämääni niin, että vietän pitkiä aikoja hänen vanhempiensa kanssa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Meilläkään ei ole iso koti, joten vanhempani eivät ainakaan yöksi tulisi, kahville toki. Olen miettinyt, että entä jos itse alkaisin vaan jäädä useammin pois kun tiedossa on vierailu miehen vanhemmille? En halua muutenkaan elää elämääni niin, että vietän pitkiä aikoja hänen vanhempiensa kanssa. Ap
Ilman muuta jäät vain pois, jos et halua viettää aikaa heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan niin paljon kuin nyt. Ap
No menet vain käymään vanhempiesi luona. Tarviiko sen miehen tulla mukaan,
Sinähän voit vierailla omilla vanhemmillasi kun mies menee omilleen. Ei kukan jaksa alvariinsa appivanhempien luona käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan niin paljon kuin nyt. Ap
No miksi et? Eksä kävi yksinään vanhemmillaan, kun en halunnut aina lähteä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän voit vierailla omilla vanhemmillasi kun mies menee omilleen. Ei kukan jaksa alvariinsa appivanhempien luona käydä.
Joo. Ja miten suhtaudun, jos mies loukkaantuu ja appivanhemmat ihmettelevät? Näin on käynyt aiemmin. Ap
Voittehan miehesi ja vahnempiesi kanssa tehdä jotain muuta, käydä ravintolassa, museossa, ulkoilemassa tai mistä tykkäättekään. Ehdota rohkeasti enemmän ajanviettoa vanhempiesi kanssa. Kannattaa sanoa omia toiveita ääneen kuitenkaan väheksymättä miehen vahempia, heidän taloa tai mökkiä.
Itselläni on se tilanne että minun ja miehen vanhemmilla on molemmilla isot talot ja mökit, mutta jostain syystä ollaan oltu paljon enemmän miehen vanhempien mökillä (miehen ehdotuksesta/toiveesta). Usein mieheni olettaa automaattisesti, että menemme hänen vahnempiensa mökille kun ehdottaa mökille lähtöä. Vietän siellä mielelläni aikaa, mutta olen alkanut aktiivisesti kysyä mieheltä, että kumman mökille mennään tai ehdottaa minun vanhempien mökille menoa myös, koska haluan, että se on yhtä hyvä ja tärkeä vaihtoehto.
Kannattaa siis rohkeasti ja selkeästi (ja ystävällisesti) tuoda omia toiveita ja erilaisia vaihtoehtoja esille, ettei miehen valinta ole se ainut ja oikea tai itsestäänselvyys. Toki voit välillä jäädä poiskin.
Tietääkö miehesi ajatuksistasi ja oletteko puhuneet aiheesta?
Kerro miehellesi toiveesi.