Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden lapsiluku on täynnä

Vierailija
27.06.2014 |

Podetteko vielä vauvakuumetta? Vai katoaako vauvakuume automaattisesti kun lapsiluku tulee täyteen? Minulla on kohta 1,5-vuotias esikoinen ja vauvakuume on niin kova, että se välillä tuntuu konkreettisena jomotuksena ja puristavana tunteena kropassa. Loppuuko vauvakuume toisen lapsen myötä (suunnittelemamme lapsiluku) vai olenko toisen lapsen kasvettua samaan ikään taas pulassa kuumeilun kanssa? Eli onko vauvakuumeen "seuraaminen" loputon suo, jossa lopulta asumme vanhassa kansakoulussa 10 lapsen kanssa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvakuume loppui siihen että sain kuopuksen 36 vuotiaana ja oli haastava tapaus. Voimia vei. Ehkä helpon lapsen kanssa olisin harkinnut sitä prinsessan yrittämistä (meillä pelkkiä poikia) mutta nyt olen ikionnellinen siitä että saan pitää ystävien pieniä vauvoja sylissä ja hoitaa mutta tarvittaessa palauttaa ne vanhemmilleen :) ei ole tullut kuumetta siis.

Vierailija
22/31 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tunne, että lapsiluku on nyt täynnä. Lapsia on viisi. Tunnetta on kestänyt nyt kolme vuotta ja en usko että se tästä enää mihinkään muuttuu. Luulin että olisin ikukuumeilija, mutta en näköjään ollutkaan. Ikää mulla on nyt 35v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihmisestä, joiltakin se ei varmaan katoa koskaan. Meillä on nyt 5-vuotias ja vauva, ja olemme miettineet, että 2 lasta on hyvä, mutta kolmaskin on mahdollinen. Vauvan kanssa on nyt aivan hirveän ihanaa, kuten oli esikoisenkin kanssa, mutta mulla ei ole mitään pakonomaista tarvetta kolmanteen eikä tunnu haikealta, että tämä saattaa olla nyt se viimeinen kerta. Ehkä siksi, että vauvavaihe on todella lyhyt, ja lapsi tarvitsee niin paljon sen jälkeenkin. Minusta lapsen hoivaaminen on ihanaa, ja pikkulapsivaihe on ehkä elämän ihaninta aikaa, mutta toisaalta siinä on sen verran raskaita puolia, että ei ole liian haikeaa, että se on takana. Eli minulla vauvakuume on jo tavallaan ohi, vaikka optio kolmannelle on olemassa ja vaikka olen todella nauttinut tästä ajasta.

Vierailija
24/31 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuume laskee, minulla oli ihan samanlaisia tuntemuksia, kun esikoinen oli noin vuoden.

Toisen lapsen jälkeen olen vain ajoittain ja epämääräisesti ajatellut, että olisikohan kiva, jos olisi vielä vauva tulossa.

Meillä siis lapsiluku täynnä kahden lapsen vanhempina.

Vierailija
25/31 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, jos ei pääse koskaan eroon vauvakuumeesta. Kannattaisi ehkä hankkia jotain muuta sisältöä elämään. Ilmeisesti mikään ei koskaan riitä? Juuri kun saa jotain, niin haluaa taas jotain lisää?

Vierailija
26/31 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vauvakuumetta. Esikoinen on vuoden. En halua enempää lapsia.

Vierailija
27/31 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on kolmas tulossa ja ainakin näin alkuraskauden heikossa olossa on täysin varmaa, että lisää lapsia ei tämän jälkeen tule.

Vierailija
28/31 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelisin niin, että lapsiluku on täynnä sitten kun ei enää halua lisää lapsia? Meille riittää yksi lapsi, enkä koe mitään vauvakuumeita - siksi meille riittääkin yksi lapsi. Tuleekohan vauvakuume niille, jotka haluaa olla vauvojen äitejä? Mä niin nautin siitä kun lapsi kasvaa, olen nauttinut joka iästä, mutta tuntuu että jotkut äidit rupeavat hinkumaan uutta vauvaa kun edellinen jo 'liian iso'.

Vierailija
29/31 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut hirveän voimakasta vauvakuumetta. Saattaa johtua siitä, etten pidä vauvoista, lapsista toki! Pähkäilimme kauan kolmosta, mutta sitten päädyimme, että kaksi riittää. Olin todella huojentunut. Ja siitä sitten kuukausi, niin kolmas ilmoitti tulostaan. Nyt olen lähinnä kauhuissani. Mutta elämä ja lapset kasvattaa. 

Vierailija
30/31 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen vauva-aika oli tosi rankka, pitkään ajattelin ettei enää ikinä. Nyt lähipiirissä on useampi viimeisillään tai synnyttänyt, ja niitä pieniä sylitellessä alkaa oma järki sumentua. En siis mitenkään ihannoi pikkuvauva-aikaa, mielestäni juuri nyt 1,5-vuotiaan lapsen kanssa on paras vaihe. Puhuu, hassuttelee ja on kiva tehdä yhdessä kaikkea. Toiveissa on toinen "sitten joskus", mutta vaikealta tuntuu tämäkin jatkuva kaipuu. AP

Vierailija
31/31 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi 2v. lapsi, en vielä tiedä haluanko lisää. Eikä ole ikinä ollut vauvakuumetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi