Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Traumaperäinen stressihäiriö- kerro kokemuksistasi

Ninnistiina
28.06.2021 |

Minulla on ptsd kahden läheisen itsemurhan vuoksi ja lisäksi vaikeita muita menetyksiä. Oireilen monin tavoin, paljon somaattisia oireita (kipuja ym) ja ehkä dissoa. Tarvitsisin näkökulmia, kokemuksia. Miten oot selvinnyt, mikä auttoi?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistettynä:

Mikään ei kiinnosta, mihinkään ei voi keskittyä, millään ei ole väliä, ja tunteet on kuolleet.

Surullista läheisten kannalta, mutta nekään eivät enää kestä, kun olettavat kaiken olevan jotain mielenosoitusta.

Kuulostaa masennukselta eikä ptsd:ltä.

Syynä kolme kuollutta läheistä, joten olen eri mieltä.

Vierailija
22/26 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

Kiitos hienosta ketjusta.

C-PTSD_E

*Laitoin jakoon itselleni.

Vierailija
24/26 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi Rosenterapia ja TRE. Myöhemmin myös tanssi, joka auttoi kehoa vapautumaan tunteista. Meditoin myös paljon, saunoin (rentoutuminen) ja liikuin (ja liikun edelleen) luonnossa. Joskus myös menin metsään ja huusin niin kovaa kun kurkusta lähtee. Paiskoin ja mätkin myös tyynyjä (mulla traumat ovat syntyneet rajojen rikkomisesta, joka on aiheuttanut suurta vihaa ja tätä vihantunnetta oli elettävä läpi).


Myös erilaisten psykologisten podcastien kuuntelu luo turvaa ja tuo tunnetta, etten ole hullu. Ihmissuhteista kannattaa säilyttää vaan ne, joita jaksaa. 

Vierailija
25/26 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistettynä:

Mikään ei kiinnosta, mihinkään ei voi keskittyä, millään ei ole väliä, ja tunteet on kuolleet.

Surullista läheisten kannalta, mutta nekään eivät enää kestä, kun olettavat kaiken olevan jotain mielenosoitusta.

Kuulostaa masennukselta eikä ptsd:ltä.

Syynä kolme kuollutta läheistä, joten olen eri mieltä.

Minullakin on vähintään 3 kuollutta läheistä koronavuosilta. Vastaamon tiétomurtó.

Talon hûûmehélvetin tasapainotusprojekti.

Elokuvamaisia kauhutapahtumia.

2 kertaa kotiini tunkeutunut tuntematon.

Ryöstönyritys lähikaupassa.. Jatkuvat

sometilieni hakkerointiyritykset 2023 syksyyn saakka, jolloin lopetin somet

jatkuvan invaasion takia.. Tämän palstan køprofiilin toimesta tapahtunut seksuaalinen häirintä.. On tässä tosiaan taakkaa tyttösellä piisannut. Määräänsä enemmän, lakonisesti. -E

Vierailija
26/26 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten vielä paikallisten harjoittama

tietty kaasuvalotus/uhkailumentaliteetti; minulle annetaan selvää vihiä, että se on oleva tasan tarkkaan viimeinen tekoni, jos lähden paikallisen miehen oikeuteen haastamaan ja korvauksia rikóksesta vaatimaan. En henkeni menettämisen pelossa (ilman rinnalla seisovaa turvallista puolisoa) tohdi juonittelevaa julmuri- miesjoukkoa vastaan yksin naisena alkaa taistella. Tuntuu tavattoman epäoikeudenmukaiselta sikäli, että   Vastaamon osaltakin korvaukset ovat minulle maksamatta. E lisäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi