Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uupumusta, ahdistusta?

Vierailija
28.06.2021 |

Olen puolen vuoden ajan ollut stressaantunut ja aamuisin ei haluaisi herätä, kun ei jaksaisi ”selvitä” päivästä. Parasta päivässä on nukkumaan meno. Olen kuitenkin työt saanut hoidettua ilman poissaoloja. Stressiä on varmaan ollut jo pidempään, mutta nyt viime kuukausina mukana on ollut fyysisiä oireita, mm. vatsavaivoja, rytmihäiriöitä, niska- ja hartiaalueen kipuja ja päänsärkyä.

Olen tottunut tekemään kaiken sata lasissa, niin työt, opinnot, urheilun ym. Eräs ystävä kysyi, olenko uupunut. Havahduin itse asiaan ja mietin, että onko tämä vain normaalia väsymystä (nythän on ollut koronavuosikin), uupumusta, ahdistusta vai mitä. Olen jotenkin kokoajan valppaana ja on vaikea rentoutua tai rauhoittua. Masentuneeksi en itseäni koe siinä mielessä, sillä elämä kiinnostaa ja haluaisin jaksaa tehdä asioita. Itkettää usein, kun ei vain jaksaisi jatkuvasti olla stressaantunut/ahdistunut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, kuulostaa tutulta! Voisiko jostain lääkkeestä olla sinulle alkuun apua? Lähinnä niin, että saisit ahdistusta ja stressiä hieman laskemaan. Terapiaa suositellaan aina, ja se olisikin hieno juttu, mutta sitä on aika vaikea saada. Jos oikein uuvuttaa, pystyisitkö lepäämään pari viikkoa saikulla? Siinä kannattaa tietysti pohtia, että lisääkö se vain stressiä. Monet suorittajat stressaavat saikulla ollessaan työtehtävien hoitumista.

Koronavuosi on varmasti lisännyt monilla psyykkisiä oireita. Pitkään jatkuva pelko ja ahdistus on kuluttavaa.

Vierailija
2/4 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käymään lääkärillä, mieluiten psykiatrilla. He osaavat arvioida, millainen tilanteesi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen menemään juttelemaan työterveyteen asiasta.

Vierailija
4/4 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi on normaalia, mutta jos se häiritsee elämää ja aiheuttaa fyysisiä ongelmia, niin kannattaa hakea apua.