Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Musta tuntuu että joku mun olemuksessa inhottaa ihmisiä kun aina

Vierailija
28.06.2021 |

Mua kohdellaan niinkuin ilmaa. Osallistun aktiivisesti keskusteluihin ja yritän keskustella sujuvasti kyseisestä asiasta enkä työnnä väliin omia asioitani, keskityn olennaiseen.

Jotenkin tuntuu että mun olemus inhottaa monia koska mulle tulee niin typeriä kommentteja. Jos huvin vuoksi lähetän esimerkiksi videon pätkän whatsapissa niin kehutaan kuinka monipuolisesti osaankaan käyttää kännykkää. Ihan perusjuttuhan on osata video lähettää.

Entiedä ymmärtääkö tästä mitään, mutta jotenkin tuntuu että mua pidetään myös äärettömän tyhmänä ja yksinkertaisena sekä osaamattomana.

Mummoni hössöttää ja kannustaa opettelemaan mua tekemään ruokaa. Kuten sanoin nekin on niitä perustaitoja jotka opitaan jo 16 vuotiaana köksän tunnilla.

Mulla ne on niin niin ihmeellisiä asioita jos vaikka teen itse makaronilaatikon.
Tiedän ehkä mistä tämä käytös muilta johtuu mutta olis kiva kuulla ulkopuolisten mielipiteitä.

Mua pidetään ihan pikkulapsena joka ei osaa eikä ymmärrä yhtikäs mitään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kerron että mua on kiusattu tulee vain kommentti että pitäisikö minun tehdä sitten jotain että ei kiusata.

Miten voin tehdä muutoksen itsessäni kun läheiseni suhtautuvat muhun niin oudolla tavalla. En ole se kehutuin ja pidetyin ihminen. Veljeni on.

Vierailija
2/22 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tiedä mistä muiden käytös johtuu niin älä ainakaan itseäsi ala syyttelemään ja mollaamaan. Ole aina omalla puolellasi eli jos joku tuntuu nälvivän tai kohtelevan kuin yksinkertaista, niin muistuta itsellesi että olet hyvä ja älykäs tyyppi. Jos ei jutut kiinnosta muita niin yritä etsiä uutta seuraa. Elämästä tulee ikävää jos itsekin haukkuu itseään. Oma mottoni on että tällä naamalla ja näillä jutuilla mennään. Jos muita häiritsee, niin voi voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuulostaa ihan kiusaamiselta.

Jos ei ole mitään syytä kohdella noin alentavasti. En itekään pitäisi mitenkään kauhean kehuttavana jonkun perusjutun suoriutumisesta. Kyllä siinä hieman hölmö olo tulis.

Vierailija
4/22 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiedä mistä muiden käytös johtuu niin älä ainakaan itseäsi ala syyttelemään ja mollaamaan. Ole aina omalla puolellasi eli jos joku tuntuu nälvivän tai kohtelevan kuin yksinkertaista, niin muistuta itsellesi että olet hyvä ja älykäs tyyppi. Jos ei jutut kiinnosta muita niin yritä etsiä uutta seuraa. Elämästä tulee ikävää jos itsekin haukkuu itseään. Oma mottoni on että tällä naamalla ja näillä jutuilla mennään. Jos muita häiritsee, niin voi voi.

Tietysti olen itseni puolella. Haluaisin vaan kuulua samallalailla joukkoon kuten muutkin. Eikä minua todellakaan tarvitse kehua tai kannustaa jossakin perusasiassa.

En pidä siitä yhtään, se saa tuntemaan itseni ihan super tyhmäksi. Olenkin yrittänyt vältellä näiden seuraa parhaani mukaan.

Vierailija
5/22 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä se että olen yrittänyt salaa löytää niitä kohtia mistä tuo käyttäytyminen muilta johtuu. Lähdin mukaan haukkumaan itseäni ja nauroin mukana, vaikka se tuntui tosi pahalta. Kyseessä lähisukulaiset eivätkä he puolustaneet minua ollenkaan siinä keskustelussa.

Tai yrittäneet kertoa että olisin hyvä tyyppi. Päinvastoin nauroivat räikeästi mukana kun minua lytättiin.

Vierailija
6/22 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siun varmaan kannattas keskustella tuosta jonkun psykologin kanssa.

Vierailija
7/22 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan perinteiseltä naisten alistamiskonstilta eli "ylistämällä alistamiselta". Tarkoittaa, että kehutaan liian vähäpätöisistä asioista ja lopulta kielletään minkä muun tekeminen, koska olet niiiin tosi hyvä kahvinkeitossa ja siivoamisessa ettei sinua muuhun päästetä!!

Ilmeisesti tämä on yleistä siksi, että jää tilaa miehille päästä niihin haastavampiin tehtäviin, he kun eivät kestä, jos nainen menestyy paremmin. Siitä veljesi arvostus ja itsesi mitätöinti.

Vierailija
8/22 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noihin selitystä ole miten muut ihmiset suhun suhtautuu. Jotkut ihmiset esimerkiksi joutuvat koulukiusatuiksi heti tarhassa ja kiusaaminen jatkuu aikuisena työpaikalle. Henkilö voi kuitenkin olla ihan täysin tavllisen oloinen ja näköinen joutuessaan kuitenkin aina sitten uhriksi. Se on asia, jota ei oikein kukaan ole pystynyt selittämään.

Vierailija
9/22 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menisin kertomaan psykologille että Hei mua kehutaan ihan lapsellisesti ja ihan normi asioista kuten wau hienoa onnistuit kahvin keittämisessä hyvin.

Ja tyyliin ei anneta avata tölkkiä itse . Minkäänlaisen diagnoosin psykologi mulle kirjottas :( hävettää jo nyt

Vierailija
10/22 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vastauksia -ap

Vierailija
11/22 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun menin uuteen työpaikkaan 34v perheenäitinä, eräs työkaveri otti asiakseen opettaa miten tehdään lounassalaatti. Oikein kauppaan halusi minut mukaansa katsomaan, mitä kasviksia salaattiin ostetaan. Ja salaatin tuputtaminen ei johtunut varmaankaan painostani jos joku sitä epäilee, olen hoikka ja hoikempi kuin tuo salaatin tekoa opettanut työkaveri.

Lisäksi sain ihmettelyä häneltä monesta muustakin asiasta ja kohteli minua kuin 5-vuotiasta. Ihmetteli mm.miten voin asua osakeasunnossa.

Vierailija
12/22 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheaa kiusaamista

Vierailija
13/22 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyl haluis ite kuunnella tommosta ku pidetään pikkulapsena

Vierailija
14/22 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on päässä vikaa jotka kohtelee noin

Vierailija
15/22 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Jos ei sukulaisesi ole vielä tajunneet, että olet aikuinen (jos siis olet vaikka vasta täysi-ikäistynyt). Hae hyväksyntä itseltäsi. Minulla on ainakin parempi olla tässä maailmassa kun lakkasin hakemasta hyväksyntää ja olen just sellainen kuin olen. Ihmiset aistivat tämän ja pitävät suunsa kiinni mieluummin kun sanovat jotain negatiivista. You do you.

Vierailija
16/22 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap:n ikä?

Vierailija
17/22 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisella hoitoalalla on vastaavaa ilkeilyä ja selkään puukottamista. Älä kuuntele mummon hössötystä vaan opettele sanomaan mummollesi vastaan. Jos tämäkään ei auta, niin ota reilusti etäisyyttä ja vähennä yhteydenpitoa huomattavasti.

Aikuisen ihmisen EI tarvitse olla kenenkään kynnysmatto! Kenekään EI tarvitse sietää ihmissuhteissa alistamista, haukkumista, ilkeilyä, kiusaamista ja henkistä väkivaltaa. Lähisuhdeväkivaltaa ei tule hyväksyä omilta tai puolison sukulaisilta.

Appivanhemmat ovat yleensä pahimpia vi##uilijoita. On sukuja, joissa osataan aliarvioida, ilkeillä, lytätä, kytätä, haukkua ja kiusata. Narsistille löytyy aina joku musta lammas ja kiusattava. Sukulaissuhteissa ihmissuhteen katkaisu ja välien laittaminen poikki narsistiin ja kiusaajaan on äärimmäinen, mutta toimiva keino. Yksi tai useampi sukulainen vahingoittaa käytöksellään ja teoillaan sinua ja perhettäsi, rikkoo vakavasti kotirauhaa ja sukulaisen käytös on epäasiallista, loukkaavaa tai jopa rikollista. Väliririkon tapahtuessa epäasiallinen käytös on jatkunut usein vuosikausia ja jopa vuosikymmeniä.

Pidä Ap puolesi!

Vierailija
18/22 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin kokenut vähän vastaavaa. Ajoittain tulee tunne, etenkin sellaisten puolituttujen kanssa, että ihan kuin mua pidettäisi hieman tyhmänä. Tavallaan tajuan mistä se johtuu, mutta silti se ei ole mukavaa. Mulla on nepsy-tausta ja kenties siksi en aina käyttäydy täysin sosiaalisten normien mukaan. Olen kuitenkin ihan normaalisti älykäs ja kouluttautunut. Käyn töissä ja perhe löytyy, mutta silti jokin tökkii. Koen olevani usein se, jonka kanssa ei porukassa juuri jutella, eikä mun kanssa ystävystytä. En enää näin vanhana jaksa siitä loukkaantua, enkä ylianalysoi syitä siihen. Olen vain tullut lopputulemaan, että ihmiset pitävät mua vähän outona, koska olen joskus verbaalisesti jotenkin "kökkö".

Vierailija
19/22 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja tuntemuksia mullakin, jotenkin muhun ei haluta tutustua. Luullaan yksinkertaiseksi, joka ei mistään mitään tiedä. 

Vierailija
20/22 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessasi vain valitit, etkä yhtään tarkastellut, mistä tuo voisi johtua.