Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaiset edessä, pukeutumiseen apua!

Vierailija
23.08.2006 |

Eli saako etiketin mukaan hautajaisiin mennä pienellä korolla varustetuilla sandaaleilla? Vai täytyisikö olla umpinaiset kärjet kengissä?

Mitäs lapsille nyt suositellaankaan? Tyttö 2,5v... valkoistako laitan hänelle päälle?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus täällä on ollut paljonkin hautajaisiin liittyviä pukeutumisneuvoja, mutta en muista niitä kun silloin ne ei ollut ajankohtaisia omassa elämässäni :(

ap

Vierailija
2/6 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Riippuu suvusta. Toiset tykkää et on täysin etiketin mukaan, että talvellakin pitää olla musta päälystakki. Olen ollut myös sellaisissa kesähautajaisissa, missä suvun naiset päättivät etteivät sure vaatteilla. Niinpä siellä oli kesäisen vaaleita vaatteita.

Itse en laittaisi sandaaleja, vaan umpinaiset kengät jos en varmasti tiedä että suku pukeutuu " kevyesti" hautajaisiin. Minusta ei myöskään lyhyet tai korkealla halkiolla olevat hameet ja liian avarat kaula-aukot sovi hautajaisiin.

Mun mielestä lapselle ei tarvi mitään hirmu erikoista, koska kyllä jokaisen täytyy ymmärtää että se on vain rahanmenoa, jos lapselle ostaa varta vasten vaatteet. Ne kun menee heti sitten pieneksi. Sellaiset siistit juhlavaatteet, jotka käyvät muihinkin tilaisuuksiin. Mun mielestä pientä lasta ei pueta mustiin hautajaisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja saa olla korot. Tytön voit laittaa valkoisessa, mustassa, tummansinisessä. Kunhan et laita punaista.

Vierailija
4/6 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaleansinistä ja valkoista (valkoinen on muuten aikuisilla yhtä etiketin mukaista kuin musta). Joukkoon mahtui sitten kuitenkin joitain väripilkkuja, oli mm beesit caprit, työsandaalit, kirjava paita, turkoosia...

Vierailija
5/6 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vaatteet ovat selvät hautajaisia varten.

Laitan polviin asti ulottuvan mustan hameen, valkoisen topin ja päälle mustan jakun. Umpinaisia mustia kenkiä en omista, joten ajattelin jos mustat sandaalit kävisivät.

Pitäisikö hameen kanssa olla mustat sukkahousut vai onko korrektia olla paljailla kintuilla? Olen ihan tampio näissä asioissa...

Ap

Vierailija
6/6 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos nyt sitten menet sandaaleilla, niin mustat sukkikset alle. Itse en menisi sandaaleilla.

Lapselle ei enää tuossa iässä valkoista vaan jotain hillittyä, sinistä, violettia, harmaata, ruskeaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi