Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko muuttaa pysyvästi syrjäseudulle jos..?

Vierailija
28.06.2021 |

Saisit vakituisen työn josta maksettaisiin 1000 euroa enemmän palkkaa kuin muualla ja löytäisit hyvän asunnon. Miten on?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Mä olen niin urbaani kuin olla voi, olen asunut neljässä suurkaupungissa joista Helsinki in pienin ja aina ihan ytimessä.

Vierailija
62/70 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin heti syrjäseudulle jos tulisin siellä toimeen. Vituttaa kaikki ihmiset.

Syrjäseuduillahan ne ärsyttävimmät ihmiset on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen helsinkiläinen ja on tullut selväksi että meitä vihataan. En ikinä muuttaisi.

Se on hyvä että viesti on mennyt perille.

Miksi? Miksi vihaat? Luuletko että hesalaiset ovat kaikki samanlaisia? Luuletko että ovat vihreitä? Kaikenlaisia ihmisiä siellä on!

Vierailija
64/70 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä tonnilla, verojen jälkeen noin 500 eurolla, tekisi jos ei ole mitään tekemistä? Syrjästa on niin hankala matkustaakaan että raha vain makaisi tilillä.

Maalla ne rahat käytetään eri asioihin kuin kaupungissa. Ostetaan vaikka uusi traktori ja iso ruohonleikkuri, uusi auto pitää olla, laitetaan piha täyteen kasveja, rakennetaan terassi ja jos naapuri sattuu käymään (tuskin käy) niin uusi telkkari.

Vierailija
65/70 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvanut maalla. En halua takaisin.

Vierailija
66/70 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin tietyksi ajaksi, esim. 5 v. Säästäisin rahaa. Sen jälkeen katsoisin miltä tuntuu.

Vierailija
67/70 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei, olisi mukavaa vaihtelua.

Vierailija
68/70 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa'a, vaikea kysymys. Kuinka syrjäseudulle? Asun jo nyt maalla unelmakodissani, lähin naapuri noin puolen kilometrin päässä (ja hänkin sukua :-D). Lähin bussipysäkki 5km päässä, lapset kulkee myös lukioon tulevaisuudessa koulutaksilla.

Hyvän asunnon kriteeritkin ovat vähän erilaiset eri ihmisillä. Jos edellytys olisi, että saisin paremman asunnon kuin nykyinen, niin siinä kyllä olisi haastetta syrjäseudulla. Maata pitäisi olla yli 5ha, josta vanhaa metsää (ns. päätehakkuukypsää) vähintään 3,5ha. Käyttökelpoista peltoa 1ha (ei vesakoitunutta pakettipeltoa) aurinkoisella, mutta tuulensuojaisella paikalla. Itse pihan ei tarvitse olla suuri, mutta siellä tulee olla riittävän iso katettu uima-allas ja pihasauna. Talon tulisi olla noin 250m2 järkevällä pohjaratkaisulla, tarve on ratkaisulle, josta pystyy erottaman erillisen yksiön tulevaisuudessa (eli wc/pesutila, pieni keittiönurkkaus ja iso mh, erillisellä uloskäynnillä). Pellon kulmalla kaksi 4x8m kasvihuonetta kennokatteella (talvenkestäviä, toisessa lämmitysmahdollisuus). Tärkeintä on tietenkin se, että naapureita ei ole alle 500m päässä.

Palkan noustessa tonnilla/kk pääsisin sitten jo kovatuloisten kastiin, mutta tietenkin täytyy ottaa huomioon, että löytyykö miehelle sopivaa työtä, duunarina hänen on helpompi toki jättäytyä vaikka päivärahoille hetkeksi, vaikutus ei perheen tuloihin ole merkittävä.

Siellä metsässäkö sä asut vai miksi sitä pitää olla? Ja peltoa?

Vierailija
69/70 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Elämä on siellä sellaista, että jos et muista jotakin omaa asiaasi, mene naapurilta kysymään. Saat heti täsmällisen vastauksen. He tietävät kuka olet, mistä olet tullut, perheasiasi he tietävät paremmin kuin sinä itse. Velkasi, tulosi ja varallisuutesi on kaikkien tiedossa. Erityisesti intiimit asiasi ovat päivän puheenaiheita.

Vierailija
70/70 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 40v syrjäseudulla enkä ikinä muuta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän