Onko 20€ ok palkka 11-vuotiaalle joka katselee piha- ja sisäkukat viikon ajan?
Menemme miehen kanssa mökille ja naapurin 11v voisi varmaan kastella kukkamme (kasteli jo 2 vuotta sitten ihan vaan karkkipalkalla) kukkia/penkkejä on yhteensä 15. Onko 20€ mielestänne riittävä palkka?
Kommentit (62)
20€ näillä keleillä on aika vähän. Jos sataisi, niin pihakukkiahan ei tarvitsisi kastella ollenkaan.
Hyvä palkka on. Katselu ei paljon rasita. Paitsi jos tulee silmätulehdus.
Ihan hyvä liksa pelkästä katselusta
EI
Minä maksan naapurin teinille 20 e / päivä
No on ihan ok. Eihän niitä kukkia tarvi joka päivä kastella.
Kysy etukäteen mitä haluaa työstä. Niinhän urakkasopimus yleensä toimii.
Vierailija kirjoitti:
No on ihan ok. Eihän niitä kukkia tarvi joka päivä kastella.
Kyllä näillä helteillä melkeinpä täytyy.
Antaisin kyllä vähän enemmän, esim. 5 euroa päivä.
Palkka on ihan riittävä, mutta olisi tietysti kiva antaa siihen lisäksi pieni kiitoslahja tyyliin karkkipussi tai vaikka joku suihkugeeli, jos ei tiedä syökö lapsi koskaan karkkia. Siis jos kukat on vielä hengissä viikon jälkeen.
Riippuu vähän siitäkin kastellaanko kukat letkulla vai jollain pienellä kannulla, joka täytyy täyttää kymmeniä kertoja joka kastelulla. Yrittäkää tehdä kastelu helpoksi.
Mitä tuota ihmettelet. Laske tuntipalkka n. 4 - 5 euroa. Osaathan laskea paljon sulta menee aikaa hommaan?
Hiukan alakanttiin. Pyydä tarjous. Näin ainakin itse apuja pyydellyt
Aiotko antaa lapselle kotiavaimesi, että hän pääsee kasteleen sisäkukat? Mä en uskaltais antaa.
Kai muistat tehdä työnantajailmoituksen ? Pidätät ennakkoveron jos pojalla ei ole verokirjaa. Ja maksat työnantajamaksut.
Tai sitten vaan teet lahjoituksen pojalle (alle 4.000 € / 3 vuotta).
Vierailija kirjoitti:
Aiotko antaa lapselle kotiavaimesi, että hän pääsee kasteleen sisäkukat? Mä en uskaltais antaa.
kukat ovat verannalla, sisätiloihin johtava ovi turvalukossa joten sinne ei murtautumatta pääse. Ap
Mulle ei ole tullut mieleen laittaa naapurille laskua siitä, että katselen mieluusti ohikulkiessani sen kauniita kukkaistutuksia.
Vertailun vuoksi saman ikäinen sukulaislapsi käy ruokkimassa sisäkissamme joka päivä ja jää noin tunniksi kissojen seuraksi. Hän saa 10 euroa kerta ja pakastimessa on iso paketti hänen toivomaansa jäätelöä.
Verotonta lapsityövoimaa, taidat olla hesalainen taudinlevittäjä.