Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkuvessan remontti? Mitä maksaa, kauan kestää yms?

Vierailija
26.06.2014 |

Oon täysin kyllästynyt meidän asunnon kopperovessaan! Edellinen asukas laittanut vessaan kaapiston, joka vie niin paljon tilaa, että hyvä kun siellä mahtuu asioimaan. Mitä vessan remontti mahtaisi maksaa ja onko hankala ja pitkäänkestävä remontti? Siis kaapit pois, pienempi allaskaappi tilalle, lattiakaakelit uusiks ja seinät maalattais, ehkä pytynkin vois vaihtaa.

arvioita kokemuksia yms?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taloyhtiö osallistui pytyn kustannuksiin. Onkohan tää yleistäkin, kannattaa ainakin kysyä? Tosin eihän ne noin satanen useamman tonnin rempassa paljoa ole, mutta säästö se on pienikin säästö. Meillä oli kunnon kylppäriremppa, joten tällaisen pienen wc:n remontista en osaa muuta sanoa...

Kyllähän asia periaatteessa näin on, mutta taloyhtiö ei kyllä mistään esteettisistä syistä vaihdettavaa pönttöä kustanna, vaan ainoastaan rikkinäisen.

Taloyhtiö vastaa siis vessanpöntön kunnossapidosta, koska pönttö kuuluu osana yhtiön vastuulle kuuluvaan perusjärjestelmään (vesijohto- ja viemärijärjestelmä). Yhtiö on siis velvollinen korjaamaan esim. vuotavan (lorisevan) tai haljenneen vessanpöntön.

Jos vessanpönttö on kokonaan rikki ja se joudutaan vaihtamaan, yhtiö on velvollinen hankkimaan sen tilalle yhtiön perustason mukaisen pöntön. Jos osakas haluaa hienomman vessanpöntön, hän joutuu maksamaan perustasoisen vessanpöntön hinnan ylittävän osuuden kustannuksista itse.

Sama koskee myös hanaa ja vesilukkoa. Nekin siis kuuluu taloyhtiön vastuun piiriin.

Vierailija
22/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olis kannattanut tehdä itse? Ei lvihommat, varsinkaan joku altaan asennus mitään rakettitiedettä ole. Mihis te sitä sähkäriä tarvitsitte?

Eihän noi rakettitiedettä olekaan ja useimmilta tee-se-itse jampoilta onnistuu.

Se on vaan hyvä pitää mielessä, että mahd. vesivahingon sattuessa tai sähköistä alkaneen tulipalon jälkeen vakuutusyhtiö alkaa kysellä tekijöistä. Siinä kohdalla on turha selitellä "mutku mä osaan itte paremmin ku ammattilaiset".

Se kannattaa pitää mielessä, että vakuutusyhtiö etsimällä etsii syitä olla maksamatta ainakaan täysiä korvauksia ja mikä sen helpompaa, kuin rokottaa tee-se-itse ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämättömiä hintoja ihmiset kyllä upottaa johonkin pikkuvessan remppaan ihan vaan siksi, ettei mitään enää viitsitä tehdä itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi