Pitäiskö vaimolle kertoa mitä miehensä on touhunnut?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ei kertoa suoraan. Mutta jotenkin vihjaista, että vaimo osaisi varautua tulevaan.
Esimerkiksi siihen, että tule raskaaksi, jos vaikka miehellä on sivusuhde ja mies on mielessään jopa aikeissa erota.
Olis hyvä, jos vaimo alkaisi kunnolla miettiä omaa parisuhdettaan ja huomaisi, ettei kaikki liitossa ole kunnossa.
Ei pidä räväyttää suoraan päin naamaa, jos tietää että mies pettää vaimoaan.
Vaan johdatella fiksusti niin, että vaimo itse käsittää asian lopulta.
Ja tässä vaaditaan todella hienovaraisuutta.
Vanha hyvä keino on esimerkiksi kysyä, oliko mies siskonsa kanssa siellä ja siellä, ja kuvailla ko. nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ikinä onkaan kyse, niin nimetön ilmianto on pahinta mitä voit tehdä. Jos ei ole pokkaa kertoa asiasta omalla naamallasi niin anna olla.
Tässä sellai ikävä puoli, että tuttuni joka aina oli tolkuttanut että haluaisi tietää jos miehensä tekisi jotain ja että ehdottomasti pitäisi kertoa, suuttui minulle verisesti. Siis oli pyytänyt kertomaan, kerroin ja jopa siinä vaiheessa kiitti minua, nyt sitten olen ottanut viisi vuotta pskaa niskaan kun tämä nainen kostaa minulle sitä että kertomalla pilasin hänen elämän! Halusi kuitenkin pitää kuvitelman miehestään kun ero ei käynyt pirtaan. Tästä touhusta minä jouduin kärsimään eniten. Eukko keksii juttuja pitkin kyliä minusta ja mustamaalaa minkä kerkiää ja kyse oli vaan siitä että itse oli pyytänyt kertomaan, jos saisin tietää ukkonsa sivusuhteesta :(
No kuvitteletko että olisi jotenkin paremmin uskonut jos ilmianto olisi tullut jostain tuntemattomasta lähteestä eikä hän olisi voinut edes kysyä lisätietoja.
Ei ollut kyse siitä, vaan ketuttaa ainoaastaan että oli pyydetty kertomaan, kerroin ja sain kostot niskaani. Ei minulle muiden suhteet kuulu, en tekisi nimettömiä ilmiantoja, mutta kun oli nimenomaan pyytänyt kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Toivon, että saan tietää mikäli mieheni puuhailee jotain mikä ei kestä päivänvaloa. Minulla on ajoittain ikäviä aavistuksia, mutta yhteistä elämää ei viitsi repiä kappaleiksi ilman varmuutta siitä, että jotain todella on oikeasti tekeillä eikä vain omassa mielikuvituksessani. Ole siis reilu ja kerro mitä tiedät, niin voin itse päättää omasta elämästäni enkä olla se, jota selän takana ehkä säälitään.
Joku kertoo sulle että mies tapaa naista, mistä tiedät sen olevan totta?
No jos on mies ikävälillä 5-99.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kertoa suoraan. Mutta jotenkin vihjaista, että vaimo osaisi varautua tulevaan.
Esimerkiksi siihen, että tule raskaaksi, jos vaikka miehellä on sivusuhde ja mies on mielessään jopa aikeissa erota.
Olis hyvä, jos vaimo alkaisi kunnolla miettiä omaa parisuhdettaan ja huomaisi, ettei kaikki liitossa ole kunnossa.
Vanha hyvä keino on esimerkiksi kysyä, oliko mies siskonsa kanssa siellä ja siellä, ja kuvailla ko. nainen.
Mä en tiedä miehen menoja, eikä sillä ole siskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Toivon, että saan tietää mikäli mieheni puuhailee jotain mikä ei kestä päivänvaloa. Minulla on ajoittain ikäviä aavistuksia, mutta yhteistä elämää ei viitsi repiä kappaleiksi ilman varmuutta siitä, että jotain todella on oikeasti tekeillä eikä vain omassa mielikuvituksessani. Ole siis reilu ja kerro mitä tiedät, niin voin itse päättää omasta elämästäni enkä olla se, jota selän takana ehkä säälitään.
Totta, hyvä pointti. Mutta kuinka todennäköistä on, että joku "käräyttäisi" syyttömän? Miksi niin haluaisi toimia? Jos viestissä ilmoitettaisiin, että miehesi oli toisen naisen kanssa paikassa x aikaan y, eikä hän olisi tuolloin ollut kotona, olisi tilanne aika selkeä. Pelkkä 'miehesi pettää sinua' viesti jättäisi mahdollisesti liikaa kysymysmerkkejä, jos mies pontevasti kieltäisi. Yksityiskohtia tarvittaisiin, siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, hyvä pointti. Mutta kuinka todennäköistä on, että joku "käräyttäisi" syyttömän? Miksi niin haluaisi toimia? Jos viestissä ilmoitettaisiin, että miehesi oli toisen naisen kanssa paikassa x aikaan y, eikä hän olisi tuolloin ollut kotona, olisi tilanne aika selkeä. Pelkkä 'miehesi pettää sinua' viesti jättäisi mahdollisesti liikaa kysymysmerkkejä, jos mies pontevasti kieltäisi. Yksityiskohtia tarvittaisiin, siis.
Ei mulle ole merkitystä sillä miksi joku niin tekee mutta tiedän että niinkin on käynyt myös itselleni. Vaikea sanoa mitä tää ilmiantaja siitä sai tai halusi itselleen.
Jos mies touhuaa jotain laitonta, olisi aika reilua kertoa siitä vaimolle vaikka nimettömänä. Vaimo tehköön kuten parhaaksi näkee, kun tiedon saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ole merkitystä sillä miksi joku niin tekee mutta tiedän että niinkin on käynyt myös itselleni. Vaikea sanoa mitä tää ilmiantaja siitä sai tai halusi itselleen.
Voi olla kyse siitä että tämä ilmiantaja erehtyi henkilöstä, luuli siis jotakin toista minun miehekseni tai sitten kyse oli jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ikinä onkaan kyse, niin nimetön ilmianto on pahinta mitä voit tehdä. Jos ei ole pokkaa kertoa asiasta omalla naamallasi niin anna olla.
Tässä sellai ikävä puoli, että tuttuni joka aina oli tolkuttanut että haluaisi tietää jos miehensä tekisi jotain ja että ehdottomasti pitäisi kertoa, suuttui minulle verisesti. Siis oli pyytänyt kertomaan, kerroin ja jopa siinä vaiheessa kiitti minua, nyt sitten olen ottanut viisi vuotta pskaa niskaan kun tämä nainen kostaa minulle sitä että kertomalla pilasin hänen elämän! Halusi kuitenkin pitää kuvitelman miehestään kun ero ei käynyt pirtaan. Tästä touhusta minä jouduin kärsimään eniten. Eukko keksii juttuja pitkin kyliä minusta ja mustamaalaa minkä kerkiää ja kyse oli vaan siitä että itse oli pyytänyt kertomaan, jos saisin tietää ukkonsa sivusuhteesta :(
No kuvitteletko että olisi jotenkin paremmin uskonut jos ilmianto olisi tullut jostain tuntemattomasta lähteestä eikä hän olisi voinut edes kysyä lisätietoja.
Ei ollut kyse siitä, vaan ketuttaa ainoaastaan että oli pyydetty kertomaan, kerroin ja sain kostot niskaani. Ei minulle muiden suhteet kuulu, en tekisi nimettömiä ilmiantoja, mutta kun oli nimenomaan pyytänyt kertomaan.
Ja lisään vielä että mitään kylän juoruja en olisi kertonut vaan kyseessä sikoni jonka näin itseteossa kyseisen herran kanssa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet ihminen jolle oikeasti käynyt noin, etkä sellainen joka ampuu viestintuojan..
Ei mulle ole merkitystä sillä miksi joku niin tekee mutta tiedän että niinkin on käynyt myös itselleni. Vaikea sanoa mitä tää ilmiantaja siitä sai tai halusi itselleen.[/quote]
Kuulostaa kamalalta! Miten sait varmuuden, että käräytys oli valetta? Juuri selkeä ajankohta ja tieto, mitä on nähty ja missä, olisi oleellista. Jos omia aavistuksia jo on, ei varmaankaan jäisi jossiteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kamalalta! Miten sait varmuuden, että käräytys oli valetta? Juuri selkeä ajankohta ja tieto, mitä on nähty ja missä, olisi oleellista. Jos omia aavistuksia jo on, ei varmaankaan jäisi jossiteltavaa.
Pikemminkin toi suututti kuin oli kamalaa. En tiedä mikä siinä vtuttaa eniten, ehkä se että toi ilmiantaja luuli tuntevansa mun elämän paremmin kuin minä itse. Tietenkin tapaus käytiin läpi puolison kanssa, eikä oikeastaan käytännössä oli mahdottomuus että puoliso olisi kyseisessä paikassa silloin ollut. Omasta mielestäni meillä on ihan hyvä suhde, vaikka parisuhteessakin aina on myös se puoli että mikään ei ole täysin varmaa. Todennäköistä on että vaikka pettäminen olisi ollut totta se ei suhdetta olisi kaatanut, vaikka pettämistä en toisaalta myöskään hyväksy.
Teoriassa ehkä kertoisin pettämisen esim. ystävälle mutta käytännössä on kyllä vaikea löytää sitä tilannetta jossa olisin niin varma asiasta että menisin sen kertomaan. Puoliso on kerran antanut selkeän vihjeen siitä että tuttavansa pettää. En kuitenkaan ymmärtänyt asiaa siinä vaiheessa vaan vasta kun joitakin kuukausia myöhemmin hän erosi. Miksi sitten en tilannetta tajunnut. Ei mua kiinnostanut tämän tuttavan tekemiset, enemmänkin kiinnosti se mitä mieheni kyseisessä tilanteessa teki, missä hän oli jne. Jälkeenpäin toki voi sanoa että olisihan tuo pitänyt tajuta. Ystäväni on pettänyt puolisoa. Tiesin että suhde ei ole paras mahdollinen sen paremmin ystäväni kuin hänen puolisonsa mielestä, mutta en mä kyllä pettämistä olisi osannut arvella ennen kuin he yhdessä asiasta kertoivat.
Oletko varma asiastasi. Älkää sotkeutuko muiden asioihin. Kyllä siellä kotona tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Hassua kyllä, mutta on liittoja, joissa on salarakkaita ja liiton ulkopuolisia panosuhteita. Liitto itsessään saattaa toimia hyvin ja osapuolet ovat siihen tyytyväisiä. Mutta seksi ei toimi eikä sitä ole.
Olikohan tässä kyse pettämisestä vai jostain muusta touhusta, joka ei kestä päivänvaloa...? Jos mies touhuaa jotain rikollista niin kyllä puolison olis varmasti siitä kiva tietää, jotta voi jättää konnan ennekuin on itse jossain pulassa!
Tiedän itekkin miehen, jolla vanhempi vaimo.. Sveitsissä on sitten toinen nainen jonka kanssa käy esim Lapissa lomalla. Sukulaiset on tavannut tän toisen eukon ja kukaan ei kerro vaimolle mitään. Sääliks käy vaimoa, haluaisin kertoa.
M45
Itse kerroin miehelle anonyymisti mitä hänen pitkäaikainen tyttöystävänsä oli touhunnut. Oli nuorenpana maannut satojen miesten kanssa. Aika pian erosivat, kun olin kertonut.