Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA!! Laitoin laskun viitenumeron vahingossa viestikenttään!!!

Vierailija
27.06.2021 |

Kyseessä vielä iso vakuutuslasku, lähes 300€ ja olin huolimaton.. meneekö maksu nyt läpi?? Osaavatko katsoa vuestikentästä numeron? Jos ei mene, saanko rahoja mitenkään takaisin? :(

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitenumero yksinkertaisesti vain helpottaa löytämään laskusi ja maksusuoritusesi tuhansien muiden joukosta. Ilmoitat laskutukseen että kävi näin, lasku on sinällään ok ja maksettu. Sen todentaminen maksetuksi vie aikaa joten soittosi nopeuttaa sen todentamista että maksettu on.

Vierailija
42/53 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vatun väliä on millään muulla kun että tilinumero on oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä unohdin kerran koko viitteen ja viestikenttäkin oli tyhjä. Soitin, kysyivät summaa, minun tilinumeroa sekä maksun päivämäärää. Etsivät tietojen avulla, hoitivat homman manuaalisesti eikä ongelmaa ollut. Joten ei hätiä.

Ei ne sun tilinumeroa kysyneet, ei ne sillä mitään tee, ei se vastaanottajalle näy. Nimeä kysyivät, se näkyy vastaanottajalle kuka on maksaja.

Vierailija
44/53 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TARTTE SOITELLA MIHINKÄÄN. 

Vierailija
45/53 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up 

Maksoin vahingossa ajoneuvoveron näin. Elämäni ensimmäinen tällainen virhe ikinä. (Ärsyttää ja lujaa...)

Eli viitenumero, joka sinänsä oli täysin oikein, meni viestikenttään. Hopeareunuksena asiassa on, että ajoneuvoveron eräpäivä on huomenna maanantaina, joten mulla on hyvin huominen aikaa soitella trafille ja selvittää asiaa.

Ärsyttää, että kyseessä juuri tämä maksu joka on tarkin kaikista. Eräpäivän jälkeen tulee heti korko. Joten joka tapauksessa pelkään että on varauduttava maksamaan lasku huomenna uudelleen. 

Ärsyttää, että kyseessä on valtion laitoksista yksi byrokraattisimmista. 

Ja maksoin tietenkin vuodeksi eteenpäin koska se maksaa vähiten niin. Yli kolmesataa euroa kyseessä.

Osaatteko sanoa, miten trafin tapauksessa nuo ohjautuu, jos menee viitenumero viestikenttään?

Kaikilla ne menee samalla lailla, olkoon vakuutusyhtiö, Trafi tai vaikka kukkakauppa. Viitenumerolla kohdistuu automaattisesti, jos on viitenumerokentässä. Jos on viestikentässä, menee selvittelyyn. Isossa firmassa se kestää. Ei tarvi maksaa uudestaan eikä tule korkoa, kun kerran maksu on perillä oikeana päivänä. Otat vaan yhteyttä seuraavana arkipäivänä eräpäivästä (silloin se näkyy vasta vastaanottajan tiliotteella), kerrot kuka on maksaja, mikä on summa ja mitä lukee viestikentässä (se viitenumero) ja mikä on maksupäivä. Sit ne luultavasti tarkistaa sen siinä puhelin aikana ja ilmottaa et asia on ok.

Vierailija
46/53 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso lasku? 300€?

Maksan useamman tonnin laskuja useamman kerran kuukaudessa ja nyt olisi 22500€ lasku pöydällä.

Ja asiaan, kyllä menee maksu perille noinkin.

mitä tähän nyt pitäisi sanoa? Eli mitä sä haluat kuulla?

Vierailija
47/53 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän asia ole ratkennut jo, aloitus on kesäkuulta - 21.

Vierailija
48/53 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI TARTTE SOITELLA MIHINKÄÄN. 

Ehkä ap:n maksu tosiaan on neljässä vuodessa aloituksen tekemisestä jo hoitunut kunnialla perille...

Vierailija
49/53 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up 

Maksoin vahingossa ajoneuvoveron näin. Elämäni ensimmäinen tällainen virhe ikinä. (Ärsyttää ja lujaa...)

Eli viitenumero, joka sinänsä oli täysin oikein, meni viestikenttään. Hopeareunuksena asiassa on, että ajoneuvoveron eräpäivä on huomenna maanantaina, joten mulla on hyvin huominen aikaa soitella trafille ja selvittää asiaa.

Ärsyttää, että kyseessä juuri tämä maksu joka on tarkin kaikista. Eräpäivän jälkeen tulee heti korko. Joten joka tapauksessa pelkään että on varauduttava maksamaan lasku huomenna uudelleen. 

Ärsyttää, että kyseessä on valtion laitoksista yksi byrokraattisimmista. 

Ja maksoin tietenkin vuodeksi eteenpäin koska se maksaa vähiten niin. Yli kolmesataa euroa kyseessä.

Osaatteko sanoa, miten trafin tapauksessa nuo ohjautuu, jos menee viitenumero viestikenttään?

Kaikill

Se on Trafi. En luota siihen yhtään.

Menneinä vuosina jos maksoi vaikka sentin liikaa kuin mitä lipulla oli auto meni heti käyttökieltoon. Se on maailman tarkin lasku maksaa se ajoneuvovero. Se pitää olla tasan kuinka se on siinä laskulla ja jos on päivänkin myöhässä tai sentin väärä summa niin käyttökieltoon menee ja korko päälle.

Siksi ottaa päähän ja lujaa.

Vierailija
50/53 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettet laittanut viitenumeroa euromääräkenttään.

Monessa firmassa menee perille vaikka laittaisit viitteen tai laskun numeron tai asiakasnumeron viestikenttään mutta jos viite ei kokonaan mahdu menee kyllä selvittelyyn. Kannattaa soitella.

Vierailija
51/53 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahahaaaa..vituiks mäni..

Vierailija
52/53 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla viitenumerolliset mene läpi jos ei viitenumeroa. Danske.  Tai ehkä menis jos kirjoittaa viestiin jotain. Jomman kumman se vaatii 

Itse olen kopioinut asiakasnumeron viestikenttään. Se kyllä riittää. Käytän maksupohjia kun olen vakiolaskuttajille tehnyt omansa. Helppoa sano sika pienenä. Eiku siis nopeeta.

Vierailija
53/53 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän asia ole ratkennut jo, aloitus on kesäkuulta - 21.

Joo aloittajan asia varmasti onkin.

Onko kukaan maksellut ajoneuvoveroa väärin viime aikoina, onko kokemuksia? Miten nopeasti asian saa selvitettyä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä