Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko taloyhtiön pesutuvassa vaatia asukkaiden käyttävän hajusteettomia pesuaineita/ huuhteluaineita? Meillä haisee koko koti

Vierailija
27.06.2021 |

ihan hirveältä.
En tiedä auttaisiko jos pesukoneet käyttäisi ensin tyhjänä mutta ikävä maksaa siitä.

Luulisi tämän olevan jo nykypäivää, ettei käytettäisi tuoksullisia pesuaineita.

Kommentit (282)

Vierailija
1/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi

tai sitten voit yrittää saada aikaan päätöstä että taloyhtiö maksaa käytettävän pyykinpesuaineen

Vierailija
2/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, et voi vaatia mitään. Hommaa oma pesukone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma pesukone.

Vierailija
4/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi vaatia. Kannattaa hankkia oma kone, jos asia on sinulle ongelmallinen.

Vierailija
5/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ensin pikaohjelmalla pyörimään ja etikkaa pesuaineeksi.

Vierailija
6/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai taloyhtiön konetta käytä kuin ulkomaalaiset.

Vierailija
7/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voi esittää kohteliaan vetoomuksen heippalapun muodossa pesutuvalla.

Vierailija
8/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei voi päättää toisten ihmisten pesuainevalintoja. Jos pesee pyykit tarpeeksi kuumalla ohjelmalla, käyttää huuhteluaineena etikkaa ja kuivattaa pyykit ulkona hakut haihtuvat.

Vierailija
9/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toivoa ainakin asiallisella lapulla ja ohjeella, jonka kiinnittää pyykkitupaan. Mitähän muuta pyykkiin irtoaa yleisestä koneesta /toisten pyykistä kuin tuoksuvia pesuaineita. Olisi järkevää että kaikki saisivat omaan pesukoneen kotiinsa, myös astmaatikot ja allergiset.

Vierailija
10/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit vaatia, mutta sillä ei ole mihinkään mitään vaikutusta.

Vierailija
11/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ongelma. Taloyhtiöllä on huomattavasti isompi kone kuin itsellä ja siinä oli hyvä pestä mm. päiväpeittoja. Pakko oli lopettaa peseminen sen löyhkän vuoksi. Lemuaineella pesevät eivä itse huomaa edes löyhkän leviämistä rappukäytävään.

Vierailija
12/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ensin pikaohjelmalla pyörimään ja etikkaa pesuaineeksi.

Tätä pitää kokeilla.

Vierailija
13/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi vaatia. Meillä yksi yritti vaatia että lemmikkieläintaloudet euvät saisi pestä pyykkiä pesutuvassa. Vastaus valittajalle: hommaa oma pesukone.

Vierailija
14/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käytä omia pesuaineita?

Vierailija
15/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin sinne pyykkitupaan ison paketin hajusteetonta ainetta, laitoin ison lapun, että saa käyttää. Osa kai kayttikin, mutta kyllä mä silti jouduin aina vähintään yhden tyhjän 90 pesun laittamaan, ennenkuin omia pyykkejä uskalsi laittaa. Lopulta hommattiin ohuemmat peitot, jotka sai omassa koneessa pestyä.

Vierailija
16/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama ongelma. Taloyhtiöllä on huomattavasti isompi kone kuin itsellä ja siinä oli hyvä pestä mm. päiväpeittoja. Pakko oli lopettaa peseminen sen löyhkän vuoksi. Lemuaineella pesevät eivä itse huomaa edes löyhkän leviämistä rappukäytävään.

Juttelin naapurin kanssa rappukäytävässä, kun rappuun astui postinkantaja. Mies pysähtyi kuin seinää ja totesi, että onpas täällä vahvat tuoksut. Naapuri oli ihan ihmeissään kun ei haistanut mitään. Hän oli itse tuon pesuaineen käyttäjä 😁

Vierailija
17/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa investoida omaan pyykkikoneeseen.

Vierailija
18/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin huuhteluaineen kuin lian haju, jos saa kahdesta pahasta valita.

Tuo johtuu liiasta pesuaineesta. Koneet pitäisi pestä välillä tyhjänä, esim. kerran viikossa kuumalla ohjelmalla. Esitä taloyhtiölle että siivooja/huolto hoitaa tämän. Sille ei paljoa voi, että jotkut kaatavat puoli pulloa koneeseen mittaamatta.

Ongelma on yleinen esimerkiksi opiskelija-asunnoissa, joihin ei edes voi asentaa omaa pesukonetta kun puuttuu paikka ja liitännät.

Vierailija
19/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tuoksuallerginen mutta ei tulisi mieleenikään moisesta valittaa. Päiväpeitot ym voi viedä pesulaan ja pienemmät pyykit pestä omassa koneessa.

Vierailija
20/282 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin 10 pulloa nestemäistä ja hajusteetonta pesuaineputelia sekä vastaavan määrän pyykkietikkaa pesutupaan niin oli parissa päivässä kadonneet ja viikon päästä tuoksui konekin raikkaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän