Miten te muut jaksatte elää kerrostalossa jossa on olematon äänieristys?
Kysyn siis. Miten muut pystytte olemaan kotona ja nukkua talossa jossa on olematon äänieristys ja kovaäänisiä naapureita?
Mä oon aivan loppu. Kantapääkävelyt, ovien paiskominen voimalla, sitä sun tätä. Meillä vielä asuu aika äänekäs porukka talossa.
Normaali elämisen äänet eivät häiritse, vaan ne kaikki tarpeettoman kovia.
Joo joo en ole muuttamassa maalle eikä korvatulpilla voi elää. Mua ei yleensä haittaa äänet mut nyt on kyllä menossa aika sietämättömäksi tämä eläminen tässä talossa.
Kommentit (69)
Rakit ja huonosti kasvatetut pennut on pahimpia.
Meidän alakertaan muutti pentuja ja kaks rakkia, kotirauhan rikkojat!
Siis mä haluun maalle omaan rauhaan mutta kun talous, mitään et voi tehdä. Tai siis voi vaikka heti pakata tavarat ja valloittaa jonkun alueen ja puolustaa sitä sitten, siinä vasta suunnitelma.
Itse asuin vuosia talossa, jossa oli olematon äänieristys ja äänekkäät naapurit: toisena seinänaapurina jatkuvasti vaihtuvat opiskelijat bileineen, toisena perhe, jolla äänekkäät kakarat, toistuvia perheriitoja, yöt ja päivät haukkuva rakki ja järjettömällä volyymilla soiva herran herätyskello, joka herätti minun lisäkseni varmasti puoli taloa. Oli pakko käyttää korvatulppia ainakin öisin, seurauksena jatkuvia korvakäytäväntulehduksia. Ei tuollaiseen ole juuri muuta ratkaisua kuin muuttaa pois.
En jaksanutkaan, onneksi ei tarvitse asua enää kerrostalossa. Naapureista kuuluvat äänet stressaavat itseäni aivan järjettömästi, en voi sille mitään. Verenpaine ihan tapissa, jos joku paiskoo ovia tai raahaa huonekaluja varsinkin illalla, kun pitäisi valmistautua nukkumaan.
Kai se on siitäkin kiinni, mihin on tottunut. Jos on aina asunut kerrostaloissa, on varmaan immuuni äänille? Itse asuin lapsuuteni ja nuoruuteni maalaistalossa maalla, ehkä siksi en totu kerrostaloihin.
Miksi ei enää rakenneta kerrostaloja äänieristyksellä?
Jos ihmiset kunnioittaisi toisia ihmisiä, kotirauhaa ja sivistynyt käytös olisi normaalia ei rakennusmateriaaleilla olisi väliä
Ihme metelöintiä välillä. Kahdessakin talossa naapuri paiskasi ulko-oven aina kiinni voimalla. Kolmannessa 1928 talossa toisen alle 20v parin päivittäinen kovaääninen seksi, toisen seinän takana taas nuoripari riiteli huutaen joka toinen päivä jostain turhasta. Kuului aihekin seinän läpi. Jopa maalinkärytkin tuli läpi noista kananpaskaseinistä. Hyviäkin on, myönnän.