Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te muut jaksatte elää kerrostalossa jossa on olematon äänieristys?

Vierailija
27.06.2021 |

Kysyn siis. Miten muut pystytte olemaan kotona ja nukkua talossa jossa on olematon äänieristys ja kovaäänisiä naapureita?

Mä oon aivan loppu. Kantapääkävelyt, ovien paiskominen voimalla, sitä sun tätä. Meillä vielä asuu aika äänekäs porukka talossa.

Normaali elämisen äänet eivät häiritse, vaan ne kaikki tarpeettoman kovia.

Joo joo en ole muuttamassa maalle eikä korvatulpilla voi elää. Mua ei yleensä haittaa äänet mut nyt on kyllä menossa aika sietämättömäksi tämä eläminen tässä talossa.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä miksi ei kielletä tota melua. Kunnon sakot vaa niille jotka paiskoo ovet yöllä!

Ongelma on varmaan tässäkin se, että oikeasti se naapuri ei paisko oviaan tai mitenkään erityisesti tömpsyttele kanta-astumaan, vaan sulkee ovensa ihan rauhallisesti ja käveleekin normaalisti. Äänieristys vaan on surkea. Tämä kannattaa ottaa huomioon harkitsee ostavansa asunnon, joka ei ole ylimmässä kerroksessa.

Vierailija
22/69 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoden kerrostaloja nämä huno äänieristyksiset ovat?

Minä olen elämäni varrella asunut kuudessa eri kerrostalossa. Rakennusvuodet 1961, 1968, 1974, 2004, 2005. Missään ei kuulunut mitään. No, 1968 ja 1974 taloissa asuin ylemmässä kerroksessa, mutta ei sielläkään kuulunut muista asunnoista mitään. Rapuista nyt kuuluu, jos ei ole väliovea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus remontilla tuhotaan äänen eristävyyttä, varsinkin  kerrostaloissa monet korvaa muovilattiat laminaatilla, se on kuin rumpukalvo sitten  ja varmasti kuulee alakerran asukas joka sukan tippumisen.

Se pieni 1mm muovi ei riitä  laminaatin alla.

Vierailija
24/69 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tarkenee, voi nukkua parvekkeella tai teltassa/riippumatossa vaikka koko kesän. Tarkenee sopivilla varusteilla vaikka läpi vuoden. Nukkuuhan se yksi pikkupoikakin parvekkeella joka yö.

Vierailija
25/69 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika herkkäuninen saa olla jos oikeasti herää kävelyääniin. Ei silloin ole oikeasti edes väsynyt.

Vierailija
26/69 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen raksaväkeä ja kiinteistöalan ihmisiä. Olen kysynyt äänieristyksistä. Kukaan heistä ei ollut edes tajunnut tätä että kannattais äänieristää talot.

Ihminen tulee hulluksi. Kun yks lopettaa, niin toinen aloittaa sitä jytkettä.

Näköjään vielä kun kukaan ei taida nukkua nykyään öisin.

Vierailija
27/69 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen elämäni varrella asunut kuudessa eri kerrostalossa. Rakennusvuodet 1961, 1968, 1974, 2004, 2005. Missään ei kuulunut mitään. No, 1968 ja 1974 taloissa asuin ylemmässä kerroksessa, mutta ei sielläkään kuulunut muista asunnoista mitään. Rapuista nyt kuuluu, jos ei ole väliovea.

1950-1960. Pahimmat!! Just nää betoni helvetit.

Vierailija
28/69 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1974 valmistunut talo täällä, yläkerran asunnon kävely kuuluu valtavana jytinänä omassani.

Vierailija
29/69 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika herkkäuninen saa olla jos oikeasti herää kävelyääniin. Ei silloin ole oikeasti edes väsynyt.

Se jytinä kun alkaa sopivasti silloin, kun on juuri nukahtamassa, niin silloin menee hermo, eikä saa enää unta ja alkaa vaan odottamaan uutta jytinäaalto. Eli siitä ajan kuluessa traumatisoituu. Itsellä alkaa olla voimat lopussa, kun joudun nukkumaan kuulokkeet korvilla, joka verottaa sekin unta.

Vierailija
30/69 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Asuin melkein neljä vuotta talossa jossa oli niin huono äänieristys että kuulin kun yläkerran jätkä sai tekstiviestin, ja alakerran muija kiroili puhelimessa. Kun vinottain yläpuolelleni muutti vielä alkoholisoitunut venäläinen pariskunta, siitä se vasta juhla alkoi. Siinä kohtaa ei enää auttaneet korvatulpatkaan. Jatkuva, yötäpäiväinen meteli laukaisi rytmihäiriöt ihan silkasta ahdistuksesta ja kun muutin pois, meni puoli vuotta että ne rauhoittuivat. 

Kävi tuuri, ja sain rivitalon päätyasunnon. Huonokuntoinen tämäkin on ja ympäristö on levotonta, mutta on vain yksi naapuri ja sieltä kuuluu lähinnä vain normaaleja elämisen ääniä. On sähkölämmitys niin ei kuulu pattereiden kautta naapurien metelit eikä putket huuda. Tämä on ylivertaisesti hiljaisin asunto jossa olen elänyt elämäni aikana. 

Nukun silti vieläkin korvatulppien kanssa, niihin on niin tottunut että ei osaa nukkua ilman. 

Vierailija
31/69 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus remontilla tuhotaan äänen eristävyyttä, varsinkin  kerrostaloissa monet korvaa muovilattiat laminaatilla, se on kuin rumpukalvo sitten  ja varmasti kuulee alakerran asukas joka sukan tippumisen.

Se pieni 1mm muovi ei riitä  laminaatin alla.

5mm solumuovi saattaisi vaimentaa sekä kolinat että jytinätkin jopa? Rakennuskustannusten nousu olisi naurettavan pieni saavutettuun hyötyyn nähden, luultavasti, mutta ei kannata kokeilla, koska jääräpäät. Tätäkin pikku asiaa voisi käyttää myyntipuheessa!

Vierailija
32/69 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut. Neljä vuotta yritin, mutta lopulta laitoin asunnon myyntiin, otin ison lainan ja ostin uudesta kerrostalosta ylimmästä kerroksesta kulmahuoneiston, jossa makuuhuoneessa ei seinänaapureita. Iso laina hirvitti aluksi, mutta kyllä kannatti. Sain vihdoin yöni nukuttua ja nauttia muutenkin kotona olemisesta.

Vierailija
33/69 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä miksi ei kielletä tota melua. Kunnon sakot vaa niille jotka paiskoo ovet yöllä!

Ongelma on varmaan tässäkin se, että oikeasti se naapuri ei paisko oviaan tai mitenkään erityisesti tömpsyttele kanta-astumaan, vaan sulkee ovensa ihan rauhallisesti ja käveleekin normaalisti. Äänieristys vaan on surkea. Tämä kannattaa ottaa huomioon harkitsee ostavansa asunnon, joka ei ole ylimmässä kerroksessa.

Ei auta aina ylin kerros! Asun 2001 rakennetussa jossa alakerrasta kuuluu myös aivan törkeän hyvin kun paiskitaan kaappeja ja tömistellään.

Vierailija
34/69 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jytinä kun alkaa sopivasti silloin, kun on juuri nukahtamassa, niin silloin menee hermo, eikä saa enää unta ja alkaa vaan odottamaan uutta jytinäaalto. Eli siitä ajan kuluessa traumatisoituu. Itsellä alkaa olla voimat lopussa, kun joudun nukkumaan kuulokkeet korvilla, joka verottaa sekin unta.

Juurikin tämä! Mua haukuttiin mielenterveysongelmalliseksi kun pyysin työssäkäyvänä ihmisenä yörauhaa :(

Meidän kerrostalossa saa näköjään mielin määrin tehdä ihan mitä huvittaa.

Vierailija
35/69 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa täällä. Kantapääjytinä ja rappurumba alkaa aina 22.00 jälkeen. Mikä on kun ei ihmiset ymmärrä olla hiljaa 22.00 jälkeen???

Vierailija
36/69 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksetakkaan, itsari mielessä joka päivä. kerrostalokopperot ovat vain köyhempien(mutta normaalien)rääkkäämistä varten. harmi vain että myös moni kroonisesti sairas joutuu lusimaan näissä kidutuskennoissa, kun on terveys mennyt sairauden takia eikä pysty töihin enää, kivut pitävät hereillä ja tarvitsisi lepoa silloin kun pystyisi nukkumaan. tätä ei ikinä oteta huomioon näissä jutuissa, kuinka kaikkein heikoimmat olevat joutuvat kärsimään näissä. 

Vierailija
37/69 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1950-1960. Pahimmat!! Just nää betoni helvetit.

Meillä on tuon ikäluokan asunto, mutta paikalla muurattu tiilitalo. Näitä on tässä kymmenen rivissä. Ei tainnut vielä olla betonielementit vuonna 1957 käytössä näillä main.

Vierailija
38/69 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lapsia? Itse olen huomannut, että jos on muutaman vuoden nukkunut pakon edessä muutaman tunnin pätkissä pahasti vajaita yöunia lasten takia, oppii nukkumaan pienistä jytinöistä yms. huolimatta. Itsekin olin nuorena herkkäuninen, mutta nyt keski-ikäisenä nukun kuin tukki jos väsyttää. Mielestäni rajapyykki uniongelmien suhteen oli lasten saaminen ja yhden allergikon kanssa valvominen n. kolmen vuoden ajan.

Vierailija
39/69 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun tarkenee, voi nukkua parvekkeella tai teltassa/riippumatossa vaikka koko kesän. Tarkenee sopivilla varusteilla vaikka läpi vuoden. Nukkuuhan se yksi pikkupoikakin parvekkeella joka yö.

Täällä ei oikein voi, raskas tieliikenne ja moporunkkaajat pitävät siitä huolen. 

Vierailija
40/69 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on kanta-astuja, jos normaali kävely kuuluu muihin asuntoihin, vika on lattiassa.