Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut aikuiset reagoivat kipuun itkemällä?

Vierailija
26.06.2014 |

Jos esim. kaatuu ja lyö päänsä, alkaa itkemään kuin pieni lapsi. Ei minusta ole mitenkään normaalin ihmisen reaktio, jotain pitää olla taustalla tuollaisessa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, minulle on jäänyt päälle tuollainen lapsellinen tapa. Suuttuessani ja turhautuessani alkaa itkettämään, en voi sille mitään. Samoin kova, yhtäkkinen kipu saattaa tuoda kyyneleet silmiin. Ärsyttävää, tiedän, mutta en voi asialle mitään.

T. Asperger

Vierailija
2/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että johtuu kivusta? Eikä säikähdyksestä? Saattaisin minäkin itkeä, jos jalka menisi poikki. Sitä miettii, saako korjattua jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ihmisillä nyt vaan on se itku herkemmässä, ihan ilman mitään erikoisia taustoja.

Vierailija
4/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat aikuisenakin vähän lapsenomaisia, eikä siinä ole mitään tapaan.

Itkeminen on ihmisen luontainen tapa osoittaa harmistusta tai hätää, se ei ole vain lasten tapa kommunikoida, vaan myös aikuisten.

Vierailija
5/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti itke (vollota ääneen) vaikka kova kipu tuo kyllä kyyneleet silmiin.. Mitä pahaa siinä on.. mä itken myös onnesta ja surusta ja liikutun elokuvista. Mun silmät falskaa vähän väliä.

Vierailija
6/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:32"]Jotkut ihmiset ovat aikuisenakin vähän lapsenomaisia, eikä siinä ole mitään tapaan.

Itkeminen on ihmisen luontainen tapa osoittaa harmistusta tai hätää, se ei ole vain lasten tapa kommunikoida, vaan myös aikuisten.

[/quote]

Pahaa :D typerä puhelin

Vierailija
7/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin käteni kuumassa vesihöyryssä viime kesänä. Kyllä aloin itkemään vaikka olin yksin paikalla. Kertokoon sitten mistä kertoo.

Vierailija
8/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itku lievittää tuskaa.

Vierailija
9/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia on. Toisilla on itku herkemmässä kuin toisilla, ei siinä ole mitään pahaa.

Ihme "normittajia" tämä palsta täynnä...

Vierailija
10/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:36"]

Koska itku lievittää tuskaa.

[/quote]

Olen kateellinen niille aikuisille jotka pystyvät kipuaan lievittämään itkemällä.

Vierailija
11/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkeminen on aivan normaalia ja terveellistä. Sen pidäteleminen taas ei ole fysiologisesti normaalia, vaikkakin kulttuurisesti siitä on tullut normi.

http://www.tohtori.fi/?page=7236802&id=9652703

Vierailija
12/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu nostaa kyyneleet silmiin, ei sille mitään voi.

Vierailija
13/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti en itke kivusta, mutta synnytyksessä ponnistusvaiheessa itkin kyllä, kun teki niin kipeää. Viimeisellä ponnistuksella myös huusin hallitsemattomasti suoraa huutoa, vaikken muuten koskaan niin tee. Vissiin tarpeeksi kova kipu saa ihmisen tekemään asioita, jotka eivät muuten ole luontevia.

Vierailija
14/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itkin toisessa synnytyksessäni kun ei vielä ollut mitään kipulääkettä ja supistukset sattuivat niin s**tanasti. Ei se mitään huutoitkua ollut, mutta vedet tuli silmiin ja valuivat pitkin naamaa aina kun se viiltävä kipu alkoi.

Mieskin on kerran itkenyt hermosärkyä, joka tuntui kuulemma siltä kuin olisi veistä käännetty jalassa. Ja on muuten ainoa kerta kun olen nähnyt mieheni itkevän, joten mistään 'itkupillistä' ei ole kysymys.

Vierailija
15/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vetistyy silmät kovasta kivusta. Esimerkiksi hammaslääkärissä, jos puudutuspiikki menee johonkin ikävään paikkaan, niin vedet tulee silmiin heti. En toki silloin itke, mutta tuo reaktio tulee silti. Kyllä minulla tulee ainakin itku monesti jossain säikyttävässä. En minä itke, vaikka esimerkiksi satunnainen vatsakipu olisi kovakin. Mutta jos esimerkiksi kaadun tai jotain tapahtuu äkkinäisesti aiheuttaen kipua, niin se itku saattaa tulla siinä säikähdyksen lomassa.

Vierailija
16/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itken, jos sattuu tarpeeksi paljon, tai jos kipu tulee jotenkin järkyttävällä tavalla ja säikähdän sitä. Ääneen en tosin vollota. Muutenkin tulee kyynelet silmiin helposti niin ilosta kuin surusta kuin suuttumuksesta. En pidä sitä vammana vaan olen iloinen, että pystyn ilmaisemaan tunteitani. 

Vierailija
17/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden nouseminen silmiin, kyyneleiden valuminen on normaali kipureaktio. Huutoitku on hysteriaa.

Vierailija
18/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:27"]Jos esim. kaatuu ja lyö päänsä, alkaa itkemään kuin pieni lapsi. Ei minusta ole mitenkään normaalin ihmisen reaktio, jotain pitää olla taustalla tuollaisessa.

[/quote]

Perkeleen huutaminenko sitten mielestäsi olisi aikuismaisempi ja normaalimpi reaktio?

Vierailija
19/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi itkeä.

Itku on terveydelle hyväksi. Se mm. lievittää kipua, lievittää sairauden oireita ja vapauttaa mielihyvähormonia.

http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/ala-saastele-kyynelia-ne-ovat-hyvaksi-terveydelle/3202612

Vierailija
20/35 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta murtui neljä selkänikamaa syövän vuoksi. Murtumien vuoksi elimistöni iski kivuliaita sähköiskuja viiden iskun sarjoina useita kertoja päivässä. Itken aniharvoin, mutta kyseiset lamauttavat sähköiskut nostivat kyyneleet silmiini.

Kunnon ihminen olisi tietenkin todennut jämäkästi, ettei tällainen tunnu yhtään miltään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan