Ällöttää kaverimiehet jotka alkavat puhua seksistä!
Ketä muuta ärsyttävät seksistä puhuvat kaverimiehet? sellaiset jotka omalla tavallaan pilaavat kaveruuden seksijutuilla. Minä vedän rajat siihen mistä haluan keskustella esimerkiksi seurustelukumppanien ja kaverien kanssa. En halua kertoilla seksijuttuja tai kuunnella kaverimiehiltä juttuja miten toista panettaa! olen tuntenut yhden kaverimieheni noin 5-7 kuukautta ja eilen kerroin hänelle ettei minua enää kiinnosta deittailu samaan tapaan kuin nuorempana, kerroin muuttuneeni. Jutunaiheet eivät siis mitenkään liittyneet seksiin. No mitäkös tästä sitten seurasi! kaverimies alkoi kysellä millainen seksivietti minulla on ja kertoi että häntä on alkanut kovasti panettaa viimeaikoina, ei olisi kiinnostanut tietää
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:35"]
Sinäkö yksin päätät mistä juttelette kaverisi kanssa? Hän ei saa määritellä aiheita ollenkaan?
[/quote]
Saa jutella mistä haluaa mutta minä juttelen seksiasioista vain kumppanini kanssa, en juttele ja levittele seksiasioita kaverimiehille. Minua ei kiinnosta tietää jos kaverimiestä panettaa, koska kaveri pysyy pelkkänä kaverina ei panokaverina! en ajattele siis kaveria panikaverina, et tainnut ymmärtää lukemaasi
Sano sille että et halua puhua seksistä?
Aika yleismaailmallinen kommentti oli tuo yleisistä seksihaluista mainitseminen. Ymmärrän ettei kaikki halua kuulla saati kertoa mitään intiimejä yksityiskohtia, tuo nyt ei mitään ihmeellistä ollut.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:44"]
Saa jutella mistä haluaa mutta minä juttelen seksiasioista vain kumppanini kanssa, en juttele ja levittele seksiasioita kaverimiehille. Minua ei kiinnosta tietää jos kaverimiestä panettaa, koska kaveri pysyy pelkkänä kaverina ei panokaverina! en ajattele siis kaveria panikaverina, et tainnut ymmärtää lukemaasi
[/quote]
Jaa, kyllä me kavereiden kanssa jutellaan seksistä. Eikä siinä ole mitään homoeroottista. Jos joku nainen haluaa kaveripiirissä kaverina pyöriä, niin ei siinä juttuja ruveta vaihtamaan.
Ala noilla kerroilla puhua gynekologisista vaivoistasi (tai vaikka vain menkkakivuista) ja vanhoista sukupuolitautiepäilyistä, tai toisilta kuulemiasi juttuja sp-taudeista. Eiköhän tehokkaasti torppaa kaksimielisyydet jutuista.
Minä keskustelin luontevasti ystäväni (mies) kanssa kyllä ihan mistä vaan, harvoin toki seksiä sivuttiin, mutta eipä tuokaan ahdistanut. Nyt ei puhuta enää mistään koska hän menehtyi talvella. Ikävä.
Ootko varma, että puhu seksistä kiinnostusmielessä, vai inhottaako sua ylipäänsä seksistä puhuminen? Me voidaan mun poikaystävän kaveriporukassa puhuu ihan yleisesti kaikkee seksistä, on kiva ku pystyy olee avoin ja kaikki jää meidän keskeseks. Välillä nää jätkät heittää rajuakin läppää kaikesta, ja joskus sit taas sovinistiläppääkin, mihin me mimmit vastataan ihan överiks vedetyllä munat poikki feministi-läpällä :)
t. 17v
Fiksu kaverimies pitää seksipuheet sisällään.
Sillä tavalla olen itse päässyt panemaan kaikkia naispuolisia kavereitani.
Mua ei häiritte, vaikka itteeni 20-vuottakin vanhemmat miespuoleiset kaverit (poikaystävän kaverin, 25v, kautta ollaan tutustuttu tän isoveljeen 35v ja tän kavereihin) välillä heittävätkin jotain läppää seksistä tms.
t. 15-v
Ne haluaa joko panna sua tai haluavat myötätuntoa tai sitten haluavat että vinkkaisit sinkkukavereistasi. Tai kaikkea tätä.
Sori mutta minusta ainakin on tosi luonnollista sanoa, että panettaa.
Saattaisin itsekin sanoa kaverilleni niin,oli hän sitten mitä sukupuolta tahansa. No okei, en ehkä alkaisi kysellä kaveriltani hänen panetuksistaan, kuten sinun kaverisi teki.
t. mies
Mitä tuommoiseen odotat vastaukseksi?
Mulla meni jauhot suuhun kun kaverimies tuohon tyyliin just puhui.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:23"]
Sori mutta minusta ainakin on tosi luonnollista sanoa, että panettaa.
Saattaisin itsekin sanoa kaverilleni niin,oli hän sitten mitä sukupuolta tahansa. No okei, en ehkä alkaisi kysellä kaveriltani hänen panetuksistaan, kuten sinun kaverisi teki.
t. mies
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:51"]
Mitä tuommoiseen odotat vastaukseksi?
[/quote]
Yleensä se menee niin, että ponderoidaan mistä seksiä heruisi, tai että onneksi pääsee kohta kotiin runkulle tai mamman syleilyyn.
t: erimies
Mä oon nainen ja puhun seksistä aina mun kaveripojille. Oon luonteeltani todella räväkkä ja mun puheet on aina vähän rääväsuisia. Jotenkin niin söpöä, kun aikuiset miehet punastelee mun roiseja juttuja.
Mä kyl tykkään, kun yx mun tuttu miäs 48 vee puhuu tollasii hassui juttui. Simmä aina nauran ihan hirveest mun poika kaveri kans.
14 ja pual vee
Mun kaverit ja mä puhutaan joka päivä munat ja pillujuttuja. Sit puhutaan siitä mistä vauvat tulee. Ollaan tosi swag.
t. 8,5-vuotias
Miehelläni on kaverityttö jonka kanssa on ollut kaveri vuoden pitempään kun on minun kanssa ollut suhteessa (ja olemme olleet suhteessa 6v) ja he kyllä puhuvat seksistä. Kummankin mielestä se on ihan ok, kun molemmat saa sen nais ja miesnäkökulman ja antavat vinkkejä toisilleen ja ihan avoimesti puhuvat.
Ei minuakaan haittaisi jos minulla olisi joku kaverimies niin puhua seksistä, sehän olisi vaan hyvä että saisi miehen näkökulmaa/mielipiteitä/neuvoja jne. En suoraan sanottuna ymmärrä miksi ET halua puhua seksistä? Mutta jos olet sitä mieltä niin kerro se tälle kaverille, sano että se tuntuu liian aralta ja henkilökohtaiselta asialta ja et vain haluaisi puhua siitä koska se tuntuu oudolta/ei luontevalta tai jotain :)
Se, että sinua häiritsee asia voi kertoa siitä, että tunnet kaverisuhteestanne huolimatta, jonkinlaista seksuaalista vetoa tätä miestä kohtaan ja siksi ahdistut hänen panopuheistaan. Tai sitten vaistoat, että mies tuntee vetovoimaa sinua kohtaan ja ahdistut siitä. Mikäli olisitte ihan vaan kavereita olisi ihan sama mitä mies höpisee.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 13:15"]
Se, että sinua häiritsee asia voi kertoa siitä, että tunnet kaverisuhteestanne huolimatta, jonkinlaista seksuaalista vetoa tätä miestä kohtaan ja siksi ahdistut hänen panopuheistaan. Tai sitten vaistoat, että mies tuntee vetovoimaa sinua kohtaan ja ahdistut siitä. Mikäli olisitte ihan vaan kavereita olisi ihan sama mitä mies höpisee.
[/quote]
Just olin ihan samaa kirjoittamassa! Toisaalta voihan olla naisiakin ketkä eivät keskenään puhu seksistä, joten "joutuminen" ryhmään jossa seksistä puhutaan koetaan ahdistavaksi tms.
Kerro ärsyttävästi seksistä puuvalle kaverimiehellesi, että sinun ystävyytesi loppuu näihin sanoihin, ja katso sitten kumpi on tärkeämpää. Sanot että tämä on kertakaikkiaan ylipääsemätön kynnyskysymys. Otat puheeksi, että sinua ei saa keskeyttää, kun puhut deittailukiinnostuksen lopahtamisesta vaan sinun pitää saada puhua asia loppuun, viimeistään aaveellä.