Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten saisin miehen kosimaan...?

Vierailija
25.06.2014 |

Mies siis ollut kerran aiemmin naimisissa. Aluksi sanoi että nopeasti sitten mennään naimisiin. Meillä on nyt sitten jo lapsikin eikä kosintaa kuulu. Kun asian otin ensikerran puheeksi,oli miehen sävy koko konseptia vastaan aika negatiivinen. Olo on hiukan huijattu. Rakastan miestäni kovin, hän tietää että asia on minulle tärkeä. En oikein tiedä miten pitäisi toimia, tai asiasta keskustella ilman että koko hommasta menee maku :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Mulla vähän samantyyppinen tilanne. Seurustelun alkuaikoina mies vihjaili, että tulee pian esittämään kysymyksen johon toivoo myöntävää vastausta, lisäksi näytti minulle sivuston, josta löytää hääpukuja halvalla ja käski katsella löytyykö jotain sopivaa. Tottakai oletin näistä ja muutamasta muustakin syystä, että pian mennään kihloihin ja naimisiin. 

Sitten kun otin asian puheeksi, mies ilmoitti ettei vielä voi sellaista ajatellakaan, että ensin pitää seurustella niin ja näin kauan jne jne ja että katuu edes näyttäneensä minulle sen sivuston jne. Tuntui todella petetyltä ja huijatulta tuon jälkeen.

Ymmärrän miltä sinusta tuntuu, tsemppiä.

Vierailija
2/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuossa toisessa ketjussa nainen sanoi että mies haluaisi naimisiin ja hän ei. Vaihtakaa miehiä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele ap rauhallisesti miehen kanssa ja kysy ihan suoraan, mitä hän asiasta ajattelee. Jos ei halua naimisiin, niin miksi ei halua. Pakottaakaan ei toista voi.

Jotenkin mä ajattelen kuitenkin niin, että sä olet avoliittoon suostunut ja lapsenkin tehnyt, joten jollain tavalla olet avoliiton hyväksynyt teidän perhemuodoksi.

Kysy myös mieheltä, mitä ajattelee teidä juridisesta ja taloudellisesta tilanteesta ja miten haluaa asioiden menevän, jos jotain sattuu, esim,. toinen vaikka kuolee tms.

Kysy myös, haluaisiko mies avioehdon? Kaikki ei kehtaa sanoa tuollaista asiaa ääneen, mutta se voi olla siellä taustalla yhtenä syynä.

Vierailija
4/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko mennä koskaan naimisiin, muutenkin voi olla yhdessä. Mä en halua ikinä naimisiin.

Vierailija
5/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 09:35"]

Ei ole mikään pakko mennä koskaan naimisiin, muutenkin voi olla yhdessä. Mä en halua ikinä naimisiin.

[/quote]

Ei ole pakko mennä, itsekään en ole, mutta aloittaja haluaa naimisiin.

Suosittelen keskustelemaan, vaikka miestä se ahdistaisikin. Sitten vasta tiedät, mitä hän ajattelee.

Vierailija
6/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi ap. Tiedän miltä susta tuntuu. On mullakin jotain tällaisia kokemuksia, että alkuaikoina mies on vihjannut ja puhunut vaikka mitä vihillemenosta, mutta kosintaa ei kuulu, ja pian mies on ajatuksissaan "kaukana siitä".

En tiedä mistä tuo ilmiö johtuu, kun suhde on muuten onnellinen ja tyydyttävä, täynnä luottamusta ja yhteishenkeä. Ehkä se on miehen rakastumisen huumaa luvata kuut tähdet taivaalta, mutta käytännössä mitään ei tapahtu. En tiedä minäkään, miksi.

Vierailija
7/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luotte parisuhteeseen hirveet paineet ja stressin naimisiin menosta ? Ja sinä joka kommentoit avioehdosta, sehän on itsestään selvyys ja pitäsi jopa olla valmiina laissa jokaiselle

M

Vierailija
8/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä et kosi sun miestä?

Vierailija
9/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsi kannattaa aina tehdä vasta avioliittoon, jos ylipäänsä toivoo miehensä joskus kosivan. Nyt voi käydä niin, etten koskaan pääsee naimisiin, vaikka se sinun haaveesi onkin.

Vierailija
10/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 10:04"]

Miksi luotte parisuhteeseen hirveet paineet ja stressin naimisiin menosta ? Ja sinä joka kommentoit avioehdosta, sehän on itsestään selvyys ja pitäsi jopa olla valmiina laissa jokaiselle

M

[/quote]

Kyllähän se tuntuu ikävältä, että haluaa naimisiin ja itsekin tuntee painetta mennä naimisiin. Avioliitto tuo kuitenkin suhteeseen vakautta ja laillisia oikeuksia, varsinkin siinä vaiheessa se on hyvä kun suunnitellaan yhteisiä lapsia tai niitä on jo.

Esim. meillä se tilanne että mies haluaa kovasti tehdä minut raskaaksi, ja saada ison liudan lapsia. Minä haluan kosinnan ennen sitä. En tiedä miksi luon näin paineet miehelleni, mutta koen että se on oikea tapa hoitaa asia. En halua olla vain synnytyskone, vaan haluan olla vaimo, jonka mieheni on valinnut itselleen. 

Tavallaan myös mies asettaa minut stressin ja paineiden alla vinkumalla lapsia, eikä silti kosi. Saan stressin siitä, että yrittää hoitaa asiat "väärässä järjestyksessä".

Ja älkää sanoko, että puhukaa miehellenne. Minä olen puhunut ja mies on luvannut kosintaa, mutta ei ole kuulunut. Joten en suosu lisääntymään.

-10

Vierailija
11/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota 10:n ja 14 tilannetta on pakko kommentoida, että en ymmärrä, miksi joku ei halua naimisiin, jos kuitenkin haluaa liudan lapsia toisen kanssa? Kuvittelen (olenko naivi?) että jos lapsia haluaa, rakastaa toista. ja jos rakastaa, miksi ei halua naimisiin? Onko syyt taloudellisia - ei halua juridisesti sitoutua toiseen? Tällöinkin luulisi avioehdon olevan ratkaisu.

Toki on niitä, jotka jotenkin instituutiona vastustaa avioliittoa eikä periaatteesta halua naimisiin. Mutta aika monessa tapauksessa koen sen myös epävarmuutena suhteesta ja että haluaa vielä katsella, jos löytyisi muitakin.

Vierailija
12/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:02"]

Tota 10:n ja 14 tilannetta on pakko kommentoida, että en ymmärrä, miksi joku ei halua naimisiin, jos kuitenkin haluaa liudan lapsia toisen kanssa? Kuvittelen (olenko naivi?) että jos lapsia haluaa, rakastaa toista. ja jos rakastaa, miksi ei halua naimisiin? Onko syyt taloudellisia - ei halua juridisesti sitoutua toiseen? Tällöinkin luulisi avioehdon olevan ratkaisu.

Toki on niitä, jotka jotenkin instituutiona vastustaa avioliittoa eikä periaatteesta halua naimisiin. Mutta aika monessa tapauksessa koen sen myös epävarmuutena suhteesta ja että haluaa vielä katsella, jos löytyisi muitakin.

[/quote]

Samoja ajatuksia on itsellänikin, mutta en pääse puusta pitkään. Sen tiedän ettei mieheni periaatteellisista syistä ainakaan vastusta avioliittoa. En ala ruinaamaan sitä kosintaa, mutta en myöskään suostu toisen toiveeseen lapsista ennen kosintaa. En halua kiristää toista, kun olen jo kantani selväksi tehnyt. Mutta ei, en ymmärrä häntä tässä asiassa. 

Ehkäpä joku mies voisi valaista asiaa. 

-10 ja 14

Vierailija
13/15 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy mitä se siitä ajattelee... ehkä sitä ahdistaa isot juhlat, rahanmeno tms... kai siitä voi puhua jos olette puhuneet aiemmin ja teillä on jo lapsi  

Vierailija
14/15 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ovi taitaa olla jo kiinni.

Vierailija
15/15 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:49"]kysy mitä se siitä ajattelee... ehkä sitä ahdistaa isot juhlat, rahanmeno tms... kai siitä voi puhua jos olette puhuneet aiemmin ja teillä on jo lapsi  

[/quote]

olen sanonut että haluan pienet juhlat. Ja että se päivä on vain meitä varten. En vain käsitä miksi hänen mielensä on noin muuttunut. Olen yrittänyt puhua mutta hän ei halua/kykene=riita. Enkä todellakaan halua riidellä tällaisesta asiasta. Pelkoni on ettei hän halua enää minua. Hänen käytöksensä ei kuitenkaan ole muuttunut, sanoo rakastavansa ja kehuu minua päivittäin. Suhde on muutenkin hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi