Miksi annat lapsesi käyttää tablettia julkisella paikalla ilman kuulokkeita?
Pakko avautua. Miksi muksunne katsovat piirrettyjä tai pelaavat äänet päällä ja ilman kuulokkeita? Lensin pari viikkoa sitten Kreikkaan ja edessäni istui äiti ja kaksi poikaa. Toinen pojista pelasi jotain tasohyppelyä ja toinen autopeliä. Koko lennon ajan kauhea meteli noista laitteista eli volyymi ei tosiaan ollut hiljaisella.
Toinen mamma taas antoi lapsensa katsoa jotain videopätkää ravintolassa. En edes tiedä, montako kertaa kuulin tunnusmusiikin.
Tabletit ja älypuhelimet ovat joka paikassa lasten käytössä. Aina lapset katsovat jotain tai pelaavat, kenelläkään ei ole ollut kuulokkeita. Mielestäni todella epäkohteliasta muita kohtaan. En mäkään kuuntele bussissa musaa niin, että sen kuulee kaikki muutkin!
Ärsyttääkö muita tämä?
Kommentit (42)
21: Minä en äkkiseltään löytänyt tutkimusta, jossa kuulokkeiden todettaisiin vahingoittavan lasten korvia. Äänenvoimakkuus hiljaiselle eikä käyttöä pitkiä aikoja. Vai onko tässä se ongelma, että lapsesi ei voi kuulokkeiden kanssa katsoa pitkiä aikoja videoita ;).
Ap
Rikosilmoituksellasi pyyhkisin perseeni. Aivan hyvin voi lapsikin käyttää kuulokkeita kunhan äänet ei ole liian kovalla. Linkitä tähän "tutkimus", jonka mukaan lapsi ei niitä saisi pitää. Tuskin linkität, koska sellaista ei olekaan.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:51"]Lapsella ei ole terveellistä pitää kuulokkeita. Korvalääkäri on näin sanonut. Mieluummin siis ääni päällä, mutta ei täysillä.
Jos joku menee aggressiivisesti ottamaan toisen omaisuutta kädestä ja paiskomaan lattialle, tekisin rikosilmoituksen.
[/quote]
No onko se lapselle terveellistä että se tabletti on kädessä koko ajan. Ei osata odottaa jotain edes minuuttia ilman että voi pelata.
Mua ärsyttää eniten se että lapsilla pitää ylipäätään olla käytössä jotkut helvetin tabletit. Olen itsekin ns. jotain teknologiasukupolvea (90-luvulla syntynyt) ja mun mielestä se on täysin käsittämätöntä ja pöyristyttävää.
KIITOS TIEDOSTA en nimittäin tiennyt että koneessa saa pelailla tableteilla ja parin viikon päästä lennetään Mallorcalle. Matka sujuu joutuisasti kun kaikki kolme saavat pelata tableteillaan :) joo emme ota mitään kuulokkeita mutta laitetaan ääneet ihan hiljaiselle sitten.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:10"]Mua ärsyttää eniten se että lapsilla pitää ylipäätään olla käytössä jotkut helvetin tabletit. Olen itsekin ns. jotain teknologiasukupolvea (90-luvulla syntynyt) ja mun mielestä se on täysin käsittämätöntä ja pöyristyttävää.
[/quote]
Aikuiset pääsevät itse helpommalla kun muksu pistetään hiljaiseksi tabletin avulla. Surullista.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:10"]
Mua ärsyttää eniten se että lapsilla pitää ylipäätään olla käytössä jotkut helvetin tabletit. Olen itsekin ns. jotain teknologiasukupolvea (90-luvulla syntynyt) ja mun mielestä se on täysin käsittämätöntä ja pöyristyttävää.
[/quote]
AV-mamma räplää itse koko ajan tablettiaan tai älypuhelintaan, ettei vaan jää mistään palstakirjoituksesta paitsi niin tottahan lapsellekin pitää työntää tabletti käteen, että saa olla itse rauhassa.
Samat aikuiset vinkuu ja vonkuu jos sille lapselle ei keksi mitään tekemistä siellä koneessa ja hän siksi pölöttää ja pitää ääntä. Samalla tavalla siellä aikuist mölöttävät koko sen helkkarin neljä tuntia ja sitä on tietty pakko kuunnella kun ei voi mennä sanomaan että olkaa ny edes hetki hiljaa. Ei luulis olevan iso ongelma jos tabletissa äänet ihan pienellä...melkoista marmatusta taas!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:10"]Mua ärsyttää eniten se että lapsilla pitää ylipäätään olla käytössä jotkut helvetin tabletit. Olen itsekin ns. jotain teknologiasukupolvea (90-luvulla syntynyt) ja mun mielestä se on täysin käsittämätöntä ja pöyristyttävää.
[/quote]
Mikä siinä on niin kamalaa?
Eihän nykyajan pullamössökakarat mitään muuta tee kun pelaa. Ja sit ihmetellään kun on huonokuntoisia ja lihavia. Nykyajan lapset ei osaa leikkiä, kun aina joku peli kädessä..
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:15"]
[/quote]
[/quote]
aikuisella kyllä saa ja pitää olla kaiken maailman härpäkkeet mutta lapsella ei toki saisi olla...aikuiset busseissa ja missä vaan kulkevat nykyään nenä kiinni puhelimessa mutta siinä kai ei ole mitään outoa.
Teit niin tai näin aina väärinpäin. Lapselle pitää keksiä tekemistä ettei häiritse muita mutta lapsi ei saa tehdä mitään...huoh!
Känniääliöt ei koneessa haittaa mutta joku pieni piipitys tabletistase häiritsee :D
Apn kaltaiset pösilöt istuvat palstailemassa perse homeessa ja samaan syssyyn valittavat lapsista jotka pelaa tableteilla :D
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:15"]
[/quote]
[/quote]
aikuisella kyllä saa ja pitää olla kaiken maailman härpäkkeet mutta lapsella ei toki saisi olla...aikuiset busseissa ja missä vaan kulkevat nykyään nenä kiinni puhelimessa mutta siinä kai ei ole mitään outoa.
[/quote]
Minua kyllä mulkoillaan jos pelaisin tabletilla äänet päällä.
Jotain tutkimuksiahan on tehty pienten lasten peliriippuvuudesta ja siitä, että tabletit vievät tilaa luovalta leikiltä sekä sosiaaliselta kanssakäymiseltä.
Ap
Eikä vain lapset. Kerran tulin junassa 2,5 tunnin matkan, iltamyöhään ja olin aika väsynyt. Koko matkan ajan alusta loppuun kuului pipipiippipipipiipipiiipipip isolla volyymilla. Paikallistin äänen lähteeksi 20-25 v. pojan tai miehen, miten haluaa ajatella, joka oli vähän pelottavan näköinen ja iso, en uskaltanut mennä sanomaan eikä kukaan muukaan mennyt. Ai niin, kävi sen kerran vessassa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:20"]Apn kaltaiset pösilöt istuvat palstailemassa perse homeessa ja samaan syssyyn valittavat lapsista jotka pelaa tableteilla :D
[/quote]
Hei joo, haluan puhelimeeni äänellisen AV-sovelluksen. Ihan ekaksi pistän näppäinäänet päälle ja sitten sovellus voisi aina soitta jotain rauhoittavaa musiikkia kun joudun lukemaan tämän palstan aivopieruja. Myös peukuttamisesta voisi kuulua PLINGPLING :)
Sovellusta voisin käyttää sinun iloksesi kahvioissa, junissa ja kirjastossa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:03"]21: Minä en äkkiseltään löytänyt tutkimusta, jossa kuulokkeiden todettaisiin vahingoittavan lasten korvia. Äänenvoimakkuus hiljaiselle eikä käyttöä pitkiä aikoja. Vai onko tässä se ongelma, että lapsesi ei voi kuulokkeiden kanssa katsoa pitkiä aikoja videoita ;).
Ap
[/quote]
Vai onko tässä ongelma se, että vanhemmat tai lapset eivät löydä sitä äänensäätönappulaa silloinkaan, kun ne kuulokkeet on päässä, vaan jättävät äänet joka tapauksessa täysille? Ei niistä kuulokkeista haittaa ole, jos äänenvoimakkuus ei ole kovalla. Meillä lapset pelaa kotonakin kuulokkeet korvilla. Ja osaavat itse säätää äänen sopivalle.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:51"]Lapsella ei ole terveellistä pitää kuulokkeita. Korvalääkäri on näin sanonut. Mieluummin siis ääni päällä, mutta ei täysillä.
Jos joku menee aggressiivisesti ottamaan toisen omaisuutta kädestä ja paiskomaan lattialle, tekisin rikosilmoituksen.
[/quote]
Miksi ei voi käyttää kuulokkeita? Perustele.
Ap
[/quote]
Oletko tosiaan noin tietämätön? Otapa se tablettisi ja googleta, jos aikuinen ihminen ei noin perusasiaa tiedä.