Nainen on erilainen kuin mies
Nainen on toinen ihmisen biologisista sukupuolista, naaraspuolinen ihminen. Naiseksi kutsutaan yleensä aikuista naispuolista henkilöä, kasvuiässä olevasta naisesta käytetään nimitystä tyttö. Muiden nisäkäsnaaraiden tapaan naisen biologisia tunnusmerkkejä ovat muun muassa kaksi X-kromosomia, synnytyselimet (emätin, kohtu, munasarjat) ja maitorauhaset imettämistä varten. Naiset ovat keskimäärin miehiä pienikokoisempia ja heidän äänialansa on keskimäärin korkeampi.
Venus-symboli, perinteinen nais- ja naarassukupuolta tarkoittava merkki.
Vaikka Suomessa tyttöjä syntyy vähemmän kuin poikia, vuosina 2011–2015 oli poikien osuus on noin 51,1 prosenttia syntyneistä lapsista. Vaikka miesten kuolemien määrä on nuoruusiässä suurempi kuin tyttöjen säilyy miesten enemmistö keskikään asti mikä johtuu siitä että naiset muuttavat herkemmin ulkomaille ja Suomeen saapuu enemmän miehiä maahanmuuttajina kuin naisia. Suomessa 52-vuotiasta naiset menevät miesten edelle ja heitä on enenmmän kuin miehiä. Vanhemmissa ikäluokissa ero kasvaa johtuen miesten suuremmasta kuoleisuudesta.[1] Maapallolla naisia on hieman vähemmän kuin miehiä.lähde?
Koko maapallolla jokaista naista kohti syntyy noin 1,07 miestä. Pidemmän elinajanodotteen takia vanhemmissa ikäluokissa (65-vuotiaat ja vanhemmat) on miehiä kuitenkin vain 0,81 jokaista naista kohden.[2]
Kommentit (7)
No voi helvetti. Mä ilmeisesti olenkin mies, ainakin pienempien miesten silmissä!
Ap, ilmiannoin sinut idioottina.
Miksiköhän poikia syntyy enemmän kuin tyttöjä?
😂 ja mä oon ollut suhteessa toisen naisen kanssa, koska hän oli mua lyhyempi.
Ap nyt tosin tuli vahingossa todistaneeksi, että on muitakin sukupuolia, koskapa kaikkien kromosomisto ei ole tyyppiä xy tai xx, koska kaikilla naisilla ei ole kohtua tai munasarjoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Liittyy y-kromosomin pienempään kokoon ja painoon ja niukempaan perimäainekseen verrattuna x:ään.
Hyvä että syntyy, koska ne ovat tyhmempiä ja kuolevat typerissä onnettomuuksissa. Tämä on seurausta niukemmasta perimäaineksesta.
Vierailija kirjoitti:
No voi helvetti. Mä ilmeisesti olenkin mies, ainakin pienempien miesten silmissä!
Ap, ilmiannoin sinut idioottina.
Olet näköjään itse se idiootti. Et näköjään ymmärrä edes lukemaasi. Ei tuossa sanottu, että naiset ovat pienikokoisempia, vaan että ovat KESKIMÄÄRIN pienikokoisempia.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Joissakin maissa tyttöjä abortoidaan ja siksi poikia syntyy enemmän. Käsittääkseni tyttöjä on aina syntynyt luontaisesti enrmmän kuin poikia. Jos nyt Suomessa asia on kääntynyt toiseen suuntaan, en keksi muuta selitystä kuin sen, että sperman laatu on heikentynyt ja luonto haluaa varmistaa syntyvyyden tuottamalla enemmän poikia. Kemikaaleista ja estrogeenihormoonijäämistä johtuen pojista on tullut tyttömäisempiä.
OK, kiitos tästä tiedosta.