ystävät kateellisia
Olen suomenruotsalainen ja ammatiltani tutkija. Tämä aiheuttaa joissain kavereissani närää..he eivät pidä siitä, että puhun ruotsia, ja että olen tutkijan roolissa. Tätä minun on hankala itse ymmärtää. Useat ystävät, jotka ovat minulle kateellisia ovat käyneet AMK:n, tai ovat suomalaisia. Opetetaanko siellä kateellisuutta? He huomauttavat minua, jos puhun eri tavalla, tai puhun vaikka taiteesta
He eivät ymmärrä ironiaa..
Kommentit (10)
osta niille vähän lisää ÄO:ta ärrältä, tai hanki fiksumpia ystäviä
Miten olet noihin piireihin joutunut?
Ensin aina hutkitaan ja sitten vasta tutkitaan.
Höpö löpö. Itsekin olet suomalainen ;)
He ovat lapsuuden ystäviäni valitettavasti:(
MInäkin kadehdin sinua, varsinkin tuota tutkijan rooliasi.
Niin tai sitten vain luulet niin ylemmyyden harhoissasi? Luultavasti nämä "ystäväsi" eivät ajattele sinua niin paljon kuin kuvittelet tai muutenkaan mieti sinun työtäsi ym.
No kukaan ei tänäpäivänä kadehdi tutkijoita, ja heidän pienipalkkaisia töitään. Koulutukseen ja asiantuntijuuteen nähden ihan alipalkattua työtä! Ikävä paljastaa, mutta näin ainakin itse ajattelen.
Ehkä tämä tutkijan työ vain sinusta tuntuu mageelta, ja ajattelet automaattisesti, että muut kadehtivat työtäsi?
Omassa tuttavapiirissäni kateuden kohteina on ne, joilla on isot ja kauniit omakotitalot, onnellinen ja tasavertainen parisuhde, komea ja rikas mies, tai jos ystävällä on todella kaunis ja sporttinen vartalo ja kauniit piirteet, hyväpalkkainen työ (siis joku näistä). Ollaan näistä ihan kateuden kohteista puhuttu "tyttöjen"saunailloissa, ja puhuttu miten eri kohteita kadehditaan; uraktykki sinkku kahdehtii toisen onnellista avioliittoa ja perhe-elämää, väsynyt perheenäiti kadehtii hoikkavartaloista ja sporttista sinkkuystävää, yksi taas rikasta tuttavaansa, toinen erään toisen kaunista ja isoa taloa.
Jaa, etkö sinä sitten olekaan suomalainen? Oletko etninen ruotsalainen, kun tuolla tavoin jaottelet ihmisiä? Käsittääkseni suomenruotsalaiset ovat suomalaisia, joiden äidinkieli on vain ruotsi, ei muuta eroa suomenkielisiin. Jossain ohjelmassa suomenruotsalaiset niin inttivät olevansa suomalaisia.
Minun sukulaiseni, jotka ovat etnisiä ruotsalaisia, eivät kuitenkaan ole suomenruotsalaisia. Olen suomalainen.
Forskaren försöker förlura.