Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt alkoi tällä anopilla kesäloma, miniä ja hirviöpenskat lähti paluuliikenteeseen

Vierailija
27.06.2021 |

Eikä tarvitse kyllä hetkeen kysellä olisiko taas täysihoitoa tarjolla. Poika sentään auttoi kattamisessa, miniä röhki sohvalla niin voipuneena palveltavana olemisesta. Nyt alkoi anopilla pitkä loma, ei tarvitse ottaa yhteyttä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golfkenttä kutsuu.

Vierailija
2/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna sitten uusi täysihoito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi ikinä kysellä jos sanoisit otsikkosi ääneen, mutta oot vaan sellainen seläntakana ruikuttaja

Vierailija
4/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea lomasta!

Miksi ihmisten täytyy tuppautua juhlapyhinä toisten nurkkiin? Onhan niitä muitakin viikonloppuja.

Vierailija
5/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi ette ole tulleet käymään? Mummulla on niin ikävä? Miksi olette Irmeli ja Jarmuli mummun unohtaneet?"

Vierailija
6/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, nauti lomastasi! Minulla ei olisi mitään miniää vastaan, mutta penskoja kyllä.

Vierailija
7/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haukut poikasi lapsia hirviöiksi?

Vierailija
8/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sellaisia nykyajan lapset valitettavasti tuppaavat olemaan. Tai ainakin suuri osa.

Syynä kädettömät ja aivottomat vanhemmat.

Eli poikasi.

Vierailija
9/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sellaisia nykyajan lapset valitettavasti tuppaavat olemaan. Tai ainakin suuri osa.

Eli poikasi.

Edellinen vastaaja ei ollut ap.

Vierailija
10/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että hoidit lapsia ja kokkasit, kun puhut täysihoidosta?

Meillä nimittäin minä hoidin ja vahdin 24/7 anopin likaisessa ja tavaraa täynnä olevassa kodissa, kun anoppi paistoi atrillit ja juoruili naapureista. Mies kantoi salaatin pöytään (vahti kyllä lapsia aina kun pyysin, mutta ymmärrätte pointin varmaan).

Ihan hyvin anoppini saattaisi kirjoittaa noin. Päivittelee vieressä kun lapsi itkee ja kokee ylemmyyttä, kun olen niin huono äiti kun lapsetkin itkee. Noh, mies on kertonut lapsuudestaan sen verran kamalia tarinoita, että tiedän hänen olleen nykymittakaavalla ihan lasutason äiti.

Mutta mukavaa lomaa, jos tosiaan tarjosit täyspalvelun kaikkineen. Jos sen sijaan vaan tarjoilit ruokaa kun miniä juoksi pienten lasten perässä, niin ymmärrä että se miniä nyt hoiti oman osuutensa sillä tavalla. Pienet lapset tarvitsee vieraassa ympäristössä vanhempaa.

Vierailija
11/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syynä niihin nykyajan kädettömiin vanhempiin ovat heidän vanhempansa ;) 

Vierailija
12/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ne hirviöt joutuu paluuliikenteessä onnettomuuteen? Ja kuolevat, sitten eivät ookkaan enää ikinä siinä.

Vierailija
13/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon suoraan, että ei tartte tulla, en jaksa passata. Ovat sitten airbnb-asunnoissa yötä. Nähdään vaan ulkona, kuten nyt koronan aikaan kuuluukin. En väsytä itseäni.

Vierailija
14/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä en malta odottaa että joskus olisi sellainen onni että saisin lapsenlapsia.

Vierailija
15/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko yön yli? Jos niin silloin tietysti toinen vanhemmista vahtii lapsia ja toinen osallistuu välillä ruuanlaittoon.

Jos tulivat kutsuttuina vieraina vain päiväseltään käymään esimerkiksi juhannuksen vietossa, niin ovat tietysti vieraina siinä missä kuka tahansa vieras. Ei voi odottaa sitä mitä ei odottaisi muiltakaan vierailta. Miniä ei ole automaattisesti piika.

T. Mummo, joka on iloinen pojastaan joka kokkaa kun miniä keskittyy lapsiin. Hyvät välit on miniään ja ikävä tulee, kun lähtevät pois.

Vierailija
16/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mä en malta odottaa että joskus olisi sellainen onni että saisin lapsenlapsia.

Niin mäkin luulin. Mutta yksi autisti/aspergeri ja neljä villiä poikaa yhtä aikaa mummolassa ei tunnu onnelta.... Varsinkin, kun miniän mukaan emme osaa tehdä mitään oikein.

Vierailija
17/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte isoäidit korvaamattomia!

Jaksuhalit 🤗

Vierailija
18/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin luulin. Mutta yksi autisti/aspergeri ja neljä villiä poikaa yhtä aikaa mummolassa ei tunnu onnelta.... Varsinkin, kun miniän mukaan emme osaa tehdä mitään oikein.

Oletko koskaan kysynyt miten olla esimerkiksi Asperger lapsen kanssa ja sitten noudattanut ohjetta? Aspergerista/autismista minulla on kokemusta työn puolesta jonkin verran, joten sen verran tiedän ettei oikeasti voi tehdä mitä tahansa tai miten tahansa, vaan kyllä se erityisyys pitää osata huomioida sillä tavoin kun vain pystyy huomioimaan.

Jos minun lapsellani olisi tuollainen tilanne, niin kyllä kuuntelisin aika tarkasti vanhempien ohjeita. Yrittäisin ainakin tarjota ymmärrystä, jos en jaksaisi hoitaa lapsia. Kutsuisin koko perheen yökylään oman jaksamisen mukaan. Ei heilläkään varmasti helppoa ole. Kai itse ajattelen eri tavalla kuin moni nykymummo, mutta minä kyllä haluaisin nimenomaan tarjota hengähdystauon vanhemmille välillä. Tai ainakin itse mummona mielelläni sen tarjoan. Käyvät noin kerran kuussa, niin ei se kyllä eläkkeellä olevalle ole mitenkään kohtuutonta kokkausta ja apua ole. Jos olisi joukossa erityislapsi, niin tietysti kuormittaisi enemmän, mutta en silti osaisi katsoa asiaa noin. Eri asia jos vaadittaisiin vaikka viikottain hoitamaan.

T. Se aiempi mummo

Vierailija
19/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai poika sentään "auttoi kattamisessa"? Kylläpäs oli urakka ja se varmaan riittääkin äidin kultamussukkapojalta? Miniän olisi pitänyt tehdä paljon enemmän? Jos poikasi ei tee muuta, kuin kata pöytää, niin miksi ihmeessä vieraana olevan miniän pitäisi tehdä?

Vierailija
20/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan mun anoppi ja vain muuttanut vähän tarinaa ettei tunnistettaisi (meillä ei ole neljää poikaa). Juuri kävimme kylässä (päiväseltään) asperger lapsen kanssa mummolassa. Viimeksi käyty n. 3kk sitten. Ei olla koskaan yötä. Mummoa ahdistaa, kun ei tiedä mitä tehdä lapsemme kanssa, mutta kiukuttelee jos annetaan ohjeita. Kiukuttelee lapsen käytöstä (ei siis huuda ja riehu, mutta ei ole hyvin mummon kanssa kontaktissa ja vierailun aikana itkee jotain asiaa n. 1-2 kertaa - mummo ei ikinä joudu hoitamaan näitä tilanteita). Kiukuttelee sitäkin, kun ei käydä riittävästi. Mikään ei ole hyvä. Tai on. Se olisi hyvä, jos kyseltäisiin mummolta vinkkejä (jotka ei toimi meidän lapselle) ja lapsi olisi sillä tavalla normaali, että mummo voisi häntää hoitaa ja kokea mummoutta sillä tavalla kuin haluaa. Mummo ei vaan ole kertaakaan tainnut miettiä, että aikamoinenhan tilanne on meillekin. Ei mikään saatu sitä vanhemmuutta mitä toivottiin, mutta sopeuduimme kun oli pakko. Ei ole siis lapsi koskaan eläessään ollut mummolla hoidossa, mutta silti olen laiska ja kamala. Mummo halveksuu kun tulee se 10min hetki jolloin lapsi ei tarvitse vahdintaa ja istun alas. Pitäisi olla auttamassa ruuan kanssa. Ymmärtäisin, jos mentäisiin kutsumatta ja oltaisiin yön yli. Tuli vain mieleen, kun juuri tällä tavalla anoppini ajattelee minusta. Pitää myös lapseni käytöstä minun syynä. Jos anoppi tunnistat itsesi, niin kerrothan myös totuuden mukaisesti kuinka vähän sinulta olemme mitään koskaan pyytäneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi