Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri puhuu kolmatta vuotta vain miehestään

Vierailija
27.06.2021 |

Kyse kolmekymppisestä naisesta, joka ei osaa enää puhua muusta kuin miehestään ja parisuhteestaan. Ymmärrän, että avopuoliso on iso osa elämää, mutta homma alkaa jo käydä todella raskaaksi. Puheenaiheet liittyvät lähinnä siihen, miten hän taas leipoi miehelleen ja mies oli todella kiitollinen ja kehui hyväksi vaimoksi, miten mies innostui uusista alusvaatteista, mies kehui, mies sanoi sitä ja tätä, mies teki sitä ja tätä. Tosi hienoa, että menee hyvin, mutta kaipaan kaveriani. Kun häntä pyytää esimerkiksi kahville, ei hän voi tulla, jos miehellä ei ole menoa. Jos joskus päädymmekin kahville, istuu kaveri puhelimella viestittelemässä miehelleen ja raportoi jokaisen viestin minulle. Ei kysy koskaan minun kuulumisia, paitsi silloin, kun haluaa päästä avautumaan heidän riidastaan. Jos hän soittaa, tiedän, että parisuhteessa on ongelmia.

Jatkuuko tämä ikuisesti vai onko luonnekysymys? Ennen kateuskortin vetämistä mainittakoon, että olen onnellisessa parisuhteessa itsekin, mutta roolini on paljon muutakin kuin olla avopuoliso, ja tarvitsen myös omaa aikaa ilman miestäni. Meillä on yhteisiä kavereita, joiden kanssa olemme tästä puhuneet, mutta emme ole vielä uskaltaneet sanoa mitään suoraan. Emme kuitenkaan halua loukata.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! Herätti ajattelemaan. Ehkä jotkut ihmiset vain ovat riippuvaisempia muista ihmisistä ja kaipaavat jotenkin hyväksyntää. Saa nähdä mihin suuntaan tämä tilanne kehittyy, mutta jos ystävyyssuhteesta ei saa enää itse oikein mitään, en välttämättä jaksa olla hirveästi tekemisissä.

Ap

Vierailija
22/25 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kysymys: onko kaveri töissä tai koulussa vai työttömänä

Valitettavasti itse puhuin puolisosta ja perheestä, kun muitakaan kuulumisia ei ollut. Tai selostin suunnilleen Salkkareiden käänteitä.

Millaisista asioista te aiemmin puhuitte? Ehkä ne ei vain enää kiinnosta kaveria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista! Herätti ajattelemaan. Ehkä jotkut ihmiset vain ovat riippuvaisempia muista ihmisistä ja kaipaavat jotenkin hyväksyntää. Saa nähdä mihin suuntaan tämä tilanne kehittyy, mutta jos ystävyyssuhteesta ei saa enää itse oikein mitään, en välttämättä jaksa olla hirveästi tekemisissä.

Ap

Aika monille tämä ketju näyttää olevan vertais-tuellinen. Ainaskin itselleni :)

On se kaverina olo rankkaa.

Vierailija
24/25 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kysymys: onko kaveri töissä tai koulussa vai työttömänä

Valitettavasti itse puhuin puolisosta ja perheestä, kun muitakaan kuulumisia ei ollut. Tai selostin suunnilleen Salkkareiden käänteitä.

Millaisista asioista te aiemmin puhuitte? Ehkä ne ei vain enää kiinnosta kaveria.

Hän on töissä. Harrastuksiakin on pari. Ollaan aiemmin puhuttu ihan kaikesta maan ja taivaan väliltä, käyty yhdessä ulkomailla reissuissa ynnä muuta, mutta nykyään ei käy edes luonani, ellei miehellä satu olemaan omia menoja. Kaikki aikataulutkin menevät miehen mukaan.

Ap

Vierailija
25/25 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just googlasin tän suuntasta ja bongasin tän tuoreen keskustelun ! Mun hyvä ystävä on alkanut käyttäytyä ihan samal tavalla, mut ovat olleet yhdessä vasta vuoden nii ehkä ymmärrän. Mut hänki jo 40v lähemmäs niin toivois et ois muutakin. Ei ollut ees pitkään sinkkuna, olikohan vuottakaan ! Ei olla nähty kertaakaan kahdestaan ku tää ollu suhteessa, ottaa miehen aina mukaan !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi