Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut pystyvät työskentelemään kasvihuoneelle?!

Vierailija
27.06.2021 |

Siellä on kuumaa ja kosteaa, esim. kurkkutarhalla. Yksi tuttu on siellä töissä. Varmaan helteillä todella raskasta hommaa.
Mutta kuinka joidenkin kunto kestää, ihmettelen vaan...?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin kasvihuoneella. Ap

Vierailija
2/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin lapsena. Juo tarpeeksi ja pitää hatun päässä. Olin kyllä kovakuntoinen, kun poljin pyörällä 7 km:n koulumatkan eestaas. Ja olin laiha, ehkä sekin auttoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

+40 astetta helposti.

Vierailija
4/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko jo sekin sellainen homma mihin suomalaiset ei enää ryhdy?

Vierailija
5/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään! Olen hoikka ja perusterve mutta minulla tulee heti huono olo jos yritän helteessä rehkiä. Ja juon paljon ja syön!

Vierailija
6/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan se käsittämätöntä, että jotkut ihmiset tekevät ihan fyysistä työtä, eivätkä vaan odota käsi ojossa sohvalla, että joku elättäisi heidät?

Vierailija
7/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena työskentelin taimitarhalla kesälomalla. En muista sen olleen erityisen raskasta tai ehkä aika on kullannut muistot. 

Vierailija
8/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena työskentelin ja ihan kivaa oli.

Työvuorot alkoi aikaisin aamulla ja pääsin ajoissa myös pois.

Tauot oltiin ulkona ja kasveja kastellessa voi itSeäkin vähän kastella

Vierailija
9/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tomaattiviljelmällä töissä. Kyllä siihen tottuu muutamassa päivässä ja olen vielä läski. 

Vierailija
10/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin fyysistä itsenäistä työtä, kuin ihmisten oikkujen seuraamista jossain avokonttorissa. Ne on niitä valintoja.

Joo ja olen ollut sellaisissa töissä helteellä. Se vaan kärsitään ja nestettä menee paljon. Pieniä taukoja yleensä saa pitää helteellä joka tunti, ellei työnkuva sitä estä.

Vierailija
11/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään alalla kuin alalla on sairas työkultuuri. Johtaminen on koko maassa alhaista tasoa.

Jos miettii kasvihuonetyötä, niin yhden ihmisen on tehtävä neljän työt.

Ei sellaista monenkaan vartalo kestä pitkään. Työterveyttä ei ole järjestetty tai muutakaan.

Nykyajan orjatyötä poikkeuksena vain se ettei orjia majoiteta edullisesti ja syötetä. Orjat ovat omillaan pienellä palkallaan.

Etelä Euroopassa tilanne on vielä pahempi. Työolot ja tahti on sairasta.

Vierailija
12/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ota kunnon päälle, mutta kuumassa ja kosteassa työskentelystä tulee todella ahdistava olo. Inhottaa kun hiki noruu ja iho on kostea, koko ajan sellainen olo, että pitää päästä suihkuun, mutta tunnista toiseen pitäisi vaan jatkaa. Onneksi ei tarvi enää tuollaisia töitä tehdä.

Vierailija
13/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin fyysistä itsenäistä työtä, kuin ihmisten oikkujen seuraamista jossain avokonttorissa. Ne on niitä valintoja.

Joo ja olen ollut sellaisissa töissä helteellä. Se vaan kärsitään ja nestettä menee paljon. Pieniä taukoja yleensä saa pitää helteellä joka tunti, ellei työnkuva sitä estä.

Ei saa pitää taukoja.

Virallisesti aina radiosta voi kuulla että yli 28 asteen helteessä saa pitää kymmenen minuutin taukoja, mutta jossain marjatarhallakin pelkät vessatauot on kiellettyjä. Moni joutuu salaa käymään tekemässä tarpeensa pusikkoon tai ojaan ilman kelvollista käsienpesun mahdollisuutta ja sitten siitä jatkaa keräämistä.

Tämä on yleistä Suomessa. Myöskään ylitöistä ei makseta erillisiä korvauksia ja ylityöt on eräällä tavalla oletutusti "pakollisia", koska työvoimassa säästetään ja päivän hommat ei tule tehtyä.

Vierailija
14/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultainen kahdeksankymmentä luku. Asiat oli asiallisesti ja työväkeä kohdeltiin hyvin. Työntekijä ei ollut kustannus.

Vierailija
15/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena työskentelin. Ne oli muuten niin kivoja kesiä, etten kuumuudesta piitannut.

Siellä oli mm yksi sittemmin teatterinjohtajaksi päätynyt, joka kerran nähtyämme leuhki, ettei sen kesän jälkeen ole enää fyysistä työtä tehnyt.

Itse tykkäsin, voisikin alkaa opiskella aikuisopintotuella puutarhuriksi, nykytyö tympii.

Vierailija
16/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa pitää taukoja.

Virallisesti aina radiosta voi kuulla että yli 28 asteen helteessä saa pitää kymmenen minuutin taukoja, mutta jossain marjatarhallakin pelkät vessatauot on kiellettyjä. Moni joutuu salaa käymään tekemässä tarpeensa pusikkoon tai ojaan ilman kelvollista käsienpesun mahdollisuutta ja sitten siitä jatkaa keräämistä.

Tämä on yleistä Suomessa. Myöskään ylitöistä ei makseta erillisiä korvauksia ja ylityöt on eräällä tavalla oletutusti "pakollisia", koska työvoimassa säästetään ja päivän hommat ei tule tehtyä.

Riippuu työnantajasta, hyväksikäyttäjiäkin löytyy. Itse olen joutunut vaatimaan mm. maksamattomia lomarahoja jälkeenpäin, koska olin nuori enkä tajunnut, että niitäkin pitäisi maksaa, kun palkkakuitti näytti muuten omaan silmään miellyttävältä.