Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listatkaa asioita, jotka olivat ennen paremmin!

Vierailija
27.06.2021 |

Minä voin aloittaa jo pelkästään viihdepuolelta: Aku Ankka -lehti. Se on muuttunut ihan kummalliseksi. Ja ei, kyse ei ole siitä, että minä olen ikääntynyt, sillä pystyn edelleen lukemaan ko. lehteä yhtä suurella intohimolla kuin lapsuudessanikin 1980-luvulla. Muita, näin äkkiseltään mieleentulevia juttuja: muoviset pesuvadit (nykyiset ovat niin ohutta muovia, että näkyy melkein läpi) ja Flora-margariinirasiat: vähän kun kolahtaa jääkaapin kulmaan, niin heti on rasia säpäleinä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli autotkin persoonallisen näköisiä.

Saab 96, Datsun 100A...nyt en enää tunnista, onko kyseessä jenkki vai eurooppalainen.

Vierailija
22/33 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin, mutta ainakin se rauha ja itsenäisyys aikaa ennen älylaitteita. Kun tuli kotiin tai töihin, sai tietää oliko joku kenties tavoitellut, aa että se oli ihanaa. Sitten tietty monet tuotteet ruokakaupoissa, mitkä poistuneet mainiten mövenpikin ihanat jädet, pakastetut täytetyt ohukaiset oli kanssa herkulliset. Postiin saattoi myös luottaa , kirjeet todella meni seuraavaksi päiväksi, ja rahaakin saattoi huoletta laittaa kirjeiden mukaan. Oi , saispa elää vaikka pari päivää kasarilla/ysarillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tapasivat toisiaan enemmän, aikaa vietettiin yhdessä livenä. Kuulumiset käytiin läpi kun nähtiin, joten aina oli kerrottavaa. Jutustelu ei keskeytynyt faktojen tarkistamiseen googlesta.

Vaatteet, kodinkoneet, huonekalut jne oli laadukkaampia. Kun hankki jotain niin tiesi että se todennäköisesti kestää ja sitä voi korjata, jos ongelmia tulee.

Vuodenajat oli ennen parempia. Talvella oli lunta ja kesällä ei uupunu jatkuvaan helteeseen. Sinilevääkin oli vähemmän niin pääsi yleensä uimaan.

Vierailija
24/33 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä olen kironnut muovikauhoja. Itselläni on yksi Orthexin kauha säilynyt lapsuudenkodista asti, mutta uudet kaupasta ostetut napsuvat poikki tämän tästä. 

Puhelimen laturit ja muut lisälaitteet ottavat päähän. Aiemmin se yksi laturi kesti puhelimesta toiseen, mutta nyt yhdelle puhelimelle pitää ostaa vähän väliä uusia latureita. 

Ja pahvipillit ärsyttävät. 

Jonkin verran ärsyttää myös nykyinen kertakäyttö-spotify-kulttuuri. 

Vierailija
25/33 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei ollut netti - tai kännykkäriippuvuutta. Eikä av riippuvuutta.

Vierailija
26/33 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TeliaPartio kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postin ja pankkien palvelutaso on laskenut kuin lehmän häntä.

Todellakin, ja lisään listaan myös vakuutusyhtiöt ja teleoperaattorit. Viime viikolla selvittelin yritysasiakkaana yhtä vakuutusasiaa, jonotus kesti 48 minuuttia. Teliaan päin yritin selvittää heidän omaa mokaansa, minulle oltiin suorastaan töykeitä.

Todella ikävä lukea kokemuksestasi. Asiakaspalvelussa voi esiintyä ajoittain ruuhkaa, mutta tilanne ei missään nimessä ole koko ajan niin. Toivottavasti asia saatiin nyt kuitenkin hoidettua!

Olemme lisänneet asiointikanavoita rutkasti verrattuna vaikkapa 10 vuotta taaksepäin. Puhelinasiakaspalvelun lisäksi yritysasiakaspalvelumme tavoitat esimerkiksi chatista Telia yrityksille -etusivulta, myös kännykällä! Lisäksi some-kanavamme Twitterissä ja Facebookissa elävät mukana arjessa ja ajankohtaisissa asioissa. Yritysportaalistasi pääset itse tekemään muutoksia liittymiisi tai esimerkiksi tilaamaan palveluita sekä tuotteita. Samaisen Yritysportaalin viestikeskuksen kautta voit jättää asiakaspalveluun viestin tai palvelupyynnön, johon vastailemme muutaman päivän viiveellä. //Minna

Painukaa V I T T U U N!

Vierailija
27/33 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sai viisikymppinenkin töitä.

Vierailija
28/33 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postin ja pankkien palvelutaso on laskenut kuin lehmän häntä.

Todellakin, ja lisään listaan myös vakuutusyhtiöt ja teleoperaattorit. Viime viikolla selvittelin yritysasiakkaana yhtä vakuutusasiaa, jonotus kesti 48 minuuttia. Teliaan päin yritin selvittää heidän omaa mokaansa, minulle oltiin suorastaan töykeitä.

Vakuutusyhtiön kohdalla pitää kertoa oma kokemukseni kahden viikon takaa. Tein sunnuntaina vahinkoilmoituksen ja kahden tunnin päästä tuli päätös. Rahat oli tilillä heti maanantaina.

Lisäksi sain alennuksen omavastuuseen vahingottomista vuosista.

Teleoperaattoreista en jaksa edes alkaa puhua saatika sähkön myyjistä, mutta ne ei taida edes kuulua keskusteluun.

Vierailija
29/33 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvat oli rauhallisempia ja niissä oli paljon sellaista "turhaa" kuten maisemia, pitkiä keskustelukohtauksia.

Nyt jos jotain mielenkiintoista ei tapahdu viiden sekunnin sisällä niin kanava vaihtuu.

Sama tuntuu olevan ihan tosi elämässä.

Vierailija
30/33 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

• ei ollut nettiä eikä tuijoteltu puhelimiin. Outoa se olisi ollutkin tuijottaa pöytäpuhelimeen

• töitäkin sai helpommin

• kaupoissa oli vähemmän valinnanvaraa ja siksi helpompaa ostaa. Riittävästi kuitenkin oli, mistä valita

• lapsille sai pitää kuria ja nythän sen näkee, mitä siitä seuraa, kun edes opettajat eivät saa pitää kuria

• nettiin liittyen ei tarvinnut nähdä kauniita instapyllistelijöitä ja tuntea huonoa fiilistä, jos ei itse olekaan kaunis

• Kekkonen oli jämäkkä presidentti

• ei ollut kaiken maailman ruokarajoitteisia, joiden takia kärsii kaikki

• lapsilla ei ollut minkään näköisiä diagnooseja - oli vaan vähän vallattomia lapsia

• vanhemmat kasvattivat lapsiaan kuten kuuluukin eivätkä hysterisoineet joka asiasta

• ruoka oli ruokaa. Ei susheja, wrappeja, tacoja, tortilloja ja muita epäruokia

Vierailija
31/33 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvat oli rauhallisempia ja niissä oli paljon sellaista "turhaa" kuten maisemia, pitkiä keskustelukohtauksia.

Nyt jos jotain mielenkiintoista ei tapahdu viiden sekunnin sisällä niin kanava vaihtuu.

Sama tuntuu olevan ihan tosi elämässä.

Just näin. Nykyihminen ei jaksa odottaa mitään kovin pitkään. Aika on kuitenkin pysynyt samana maailman sivu.

Vierailija
32/33 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli melkein kaikki paremmin.

Vierailija
33/33 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siwan siniset, kankaiset ostoskassit. Minulla on vieläkin käytössä kaksi sellaista kassia, noin 15 vuoden takaa. Ne ovat hyvässä kunnossa, vaikka koko Siwa-ketjua ei ole enää ollut olemassa moneen vuoteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä