Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tyhmä tuo kokoomustyyppi oikein on? Ei 8h työaika

Vierailija
25.06.2014 |

oikeasti lisää työntekoa, vaan samat työt tehtäisiin 7,5h:n sijaan 8h:ssa ja työntekijän perhe vain kärsisi vähemmästä yhteisesti ajasta.

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/ksml-kokoomuksen-uusi-ryhmajohtaja-ehdottaa-tyoajan-pidentamista/1840712

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä kävisi. Omassa työssäni tuota puolta tuntia on aika vaikea hyödyntää.

Vierailija
2/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sitä paluuta 1900-luvulle. 

Kaikki puheet eläkeiän nostosta, työajanpidentämisestä ja ulkomaisen työvoiman tuonnista tarkoittavat suomeksi, että työttömyyttä on pidettävä suurehkona palkkatason pitämisenä maltillisena. Sen lisäksi on tutkittu, että oikeasti tehokasta työaikaa on vain kuusi tuntia. Kaupan kassallakin hiljaisena aikana moni vain istuu ja odottaa, että joku tulisi. Mä en kestäisi tuollaista. Siellä ei ilmeisesti saa edes lukea mitään? Itse olin kioskissa ja siellä oli lupa opiskella, aina kuin ei asiakkaita ollut ja ei ollut mitään touhuttavaa kioskin sisällä, kun paikatkin oli siistinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kannattaisin työajan tiputtamista kuuteen tuntiin. Työtä riittäisi useammille ja työssä jaksaminen todennäköisesti paranisi. Työuratkin saattaisivat tätä myötä pidentyä.

Vierailija
4/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jess, mulla on 12 tunnin työvuoro, mitähän toikin ehdotus käytännössä meinaa...

Vierailija
5/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 06:46"]

Ennemmin kannattaisin työajan tiputtamista kuuteen tuntiin. Työtä riittäisi useammille ja työssä jaksaminen todennäköisesti paranisi. Työuratkin saattaisivat tätä myötä pidentyä.

[/quote]

Jep, tällä vähennettäisiin työuupumusta ja saataisiin peliin uudestaan mukaan paljon (nuoria) työkyvyttömyyseläkeläisiä.

Vierailija
6/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toivottavasti mene läpi. Mulla on jo nyt lapsia jotka ovat 10 tuntia päivässä hoidossa, viimeiset 1,5tuntia kysellään äidin perään vaikka meillä viihtyvät hirveän hyvin. Tarkoittaa toki myös minulle 10 tunnin päiviä, mutta eniten säälittää niiden lasten puolesta. Tiedän että aina ei voi lyhentää työpäivää ja matkoihin menee aikaa. Ei tämä oikea systeemi ole.

Perhepäivähoitaja

Vierailija
7/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ja kun niitä töitä ei aina ole?

Välillä on hommia ja välillä ei. Välillä vaan istuskellaan ja surffataan netissa tai juorutaan työkavereiden kanssa, koska yksinkertaisesti joka hetki niitä töitä ei ole mitä tehdä. Mutta silti pitää olla työpaikalla, jotta tunnit tulevat täyteen. Aivan typerää sinänsä. Mutta kun se työkaverien kateus. Ei käy, että lähdet hommasi tehtyäsi himaan, vaan vaikka sitten tuijotat seinää ettet vain pääsisi ajallisesti helpommalla kuin joku muu. Ja edelleen on näitä peeloja pomoissa, jotka uskovat että kun se työmuurahainen nyt vaan on ne täydet työtuntinsa siinä työpisteellään (eikä kahvilla, tupakalla, paskalla tai runkulla) niin tuottavuus lisääntyy. Vaikka ei olisi mitään oikeaa hommaakaan, niin pääasia ettei vaan lähde kotiinsa. Vaikka sitten facebookkaa ja kaivaa persettä siinä työpisteellään.

Vierailija
8/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös, että välillä on kiire ja välillä ei tekemistä. Just saatiin projekti valmiiksi, ja tänään pomo lähtee reissuun, joten on vähän valmistelutöitä uuteen, mutta mitään en voi tehdä ennen suunnittelukokousta ja rästihommatkin on aika lailla tehty. Itse asiassa mulla on työaikaa yksi päivä viikossa liikaa, sillä sen verran jää keskimäärin luppoaikaa, vaikka kiivaimmassa vaiheessa teen sitten pitempääkin päivää. Varmaan tämä jossain vaiheessa osa-aikaistetaankin, kun pomo alkaa lähentyä eläkeikää ja vähentää hommia muutenkin, aika piankin varmaan. 

Vierailija
9/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Reps...ja mistä löytyy yritykset jotka maksaa tuplasti sosiaalikulut.Perehtykää nyt hieman paremmin siihen mitä työntekijä maksaa työnantajalle palkan lisäksi ennenkuin näitä aivopieruja päästelette.

Vierailija
10/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 07:09"]

[/quote] Reps...ja mistä löytyy yritykset jotka maksaa tuplasti sosiaalikulut.Perehtykää nyt hieman paremmin siihen mitä työntekijä maksaa työnantajalle palkan lisäksi ennenkuin näitä aivopieruja päästelette.

[/quote]

Reps vajaaälyisyydellesi. Se on polittiinen päätös, mitä työnantaja milloinkin maksaa. Enmmistöhallituksen aikana pelkkä ilmoitusasia, että sosiaalikulut ovat nyt tästä lähtien näin.

Vierailija
11/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mun alalla ne on n. 24 %. Ne eivät ole kaksinkertaisesti palkka edes rakennusalalla, missä ne ovat korkeimmat. Laki voi sitä paitsi muuttaa ja onhan näitä sosiaalikulujen alentamis-kokeiluja tehtykin. Ehkä sun pitäisi perehtyä itse? Kuuteen tuntiin tiputtaminen ei meidän firmaan toisi yhtään lisää työpaikkaa, vaan sopisi itse asiassa nykyiseen tilanteeseen hyvin. Meillä 8 tunnin työaika tietäisi varmaan sitä, että sanottaisiin mm. siivoussopimus irti ja minä alkaisin siivota, että olisi tekemistä. Sama homma lähettifirman kanssa, tätä on jo harkittukin, että lopetetaan lähetin käyttö ja alan toimittaa asiat itse. Ongelma on lähinnä, ettei firmalla ole autoa, mutta selvitämme, kannattaisinko mun käyttää omaa autoa. Kaikkeen ei autoa tarvitsekaan. 

Vierailija
12/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 06:35"]

oikeasti lisää työntekoa, vaan samat työt tehtäisiin 7,5h:n sijaan 8h:ssa ja työntekijän perhe vain kärsisi vähemmästä yhteisesti ajasta.

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/ksml-kokoomuksen-uusi-ryhmajohtaja-ehdottaa-tyoajan-pidentamista/1840712

[/quote]

Kommentisi taas todistaa sen että erittäin iso osa suomalaisista on patalaiskoja pummeja.

Vierailija
13/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vitsailetko? Työmäärää ja tehoa pitää kasvattaa ei vähentää. Jos tunteja vähennettäisiin niin palkkojakin pienennettäisiin. 

8 tuntia töistä päivässä ei vaan yksinkertaisesti riitä jos tämä maa meinaa olla suhteellisen vauras vielä tulevaisuudessakin

Vierailija
14/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 06:50"]

[/quote]

Jep, tällä vähennettäisiin työuupumusta ja saataisiin peliin uudestaan mukaan paljon (nuoria) työkyvyttömyyseläkeläisiä.

[/quote]

Paitsi että kaikkien palkat laskisi huomattavasti

Vierailija
15/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 07:01"]

Entä jos ja kun niitä töitä ei aina ole?

Välillä on hommia ja välillä ei. Välillä vaan istuskellaan ja surffataan netissa tai juorutaan työkavereiden kanssa, koska yksinkertaisesti joka hetki niitä töitä ei ole mitä tehdä. Mutta silti pitää olla työpaikalla, jotta tunnit tulevat täyteen. Aivan typerää sinänsä. Mutta kun se työkaverien kateus. Ei käy, että lähdet hommasi tehtyäsi himaan, vaan vaikka sitten tuijotat seinää ettet vain pääsisi ajallisesti helpommalla kuin joku muu. Ja edelleen on näitä peeloja pomoissa, jotka uskovat että kun se työmuurahainen nyt vaan on ne täydet työtuntinsa siinä työpisteellään (eikä kahvilla, tupakalla, paskalla tai runkulla) niin tuottavuus lisääntyy. Vaikka ei olisi mitään oikeaa hommaakaan, niin pääasia ettei vaan lähde kotiinsa. Vaikka sitten facebookkaa ja kaivaa persettä siinä työpisteellään.

[/quote]

En tiedä missä huuhaa töissä olet mutta vielä en ole ollut töissä missä työtä ei koko ajan olisi

Vierailija
16/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 07:18"]

[/quote]

Reps vajaaälyisyydellesi. Se on polittiinen päätös, mitä työnantaja milloinkin maksaa. Enmmistöhallituksen aikana pelkkä ilmoitusasia, että sosiaalikulut ovat nyt tästä lähtien näin.

[/quote]

Eli työntekijöiden etuja heikennetään reilusti? 

Vierailija
17/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 07:21"]

[/quote]

Mun alalla ne on n. 24 %. Ne eivät ole kaksinkertaisesti palkka edes rakennusalalla, missä ne ovat korkeimmat. Laki voi sitä paitsi muuttaa ja onhan näitä sosiaalikulujen alentamis-kokeiluja tehtykin. Ehkä sun pitäisi perehtyä itse? Kuuteen tuntiin tiputtaminen ei meidän firmaan toisi yhtään lisää työpaikkaa, vaan sopisi itse asiassa nykyiseen tilanteeseen hyvin. Meillä 8 tunnin työaika tietäisi varmaan sitä, että sanottaisiin mm. siivoussopimus irti ja minä alkaisin siivota, että olisi tekemistä. Sama homma lähettifirman kanssa, tätä on jo harkittukin, että lopetetaan lähetin käyttö ja alan toimittaa asiat itse. Ongelma on lähinnä, ettei firmalla ole autoa, mutta selvitämme, kannattaisinko mun käyttää omaa autoa. Kaikkeen ei autoa tarvitsekaan. 

[/quote]

Eli haluat alentaa työntekijöiden etuja? 

Vierailija
18/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 07:25"]

8 tuntia töistä päivässä ei vaan yksinkertaisesti riitä jos tämä maa meinaa olla suhteellisen vauras vielä tulevaisuudessakin

[/quote]

Perustelepa tämä. Maassa on kuitenkin edelleen melkoinen määrä työttömiä.

Ja miten käy esim. kulutukselle, jos ihmiset ovat aina töissä? Enemmän vapaa-aikaa -> enemmän kulutusta -> enemmän työpaikkoja.

Vierailija
19/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 07:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 06:35"]

[/quote]

Kommentisi taas todistaa sen että erittäin iso osa suomalaisista on patalaiskoja pummeja.

[/quote]

Kas talikkomaisteri on tullut aamulypsyltä.

Vierailija
20/26 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 07:25"]

[/quote]

Vitsailetko? Työmäärää ja tehoa pitää kasvattaa ei vähentää. Jos tunteja vähennettäisiin niin palkkojakin pienennettäisiin. 

[/quote]

Entä ne sun maataloustuet? Mitä jos lopetetaan niin mitäs siihen sanot?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi