Onko normaalia? Äidin käytös ärsyttää
Ollaan oltu mökillä ja mukana myös minun lapsen kaveri. Kaverille sattui pieni haaveri, jonka hoidin asianmukaisesti ja infosin myös kaverin vanhempia. Äitini otti asiakseen hössöttää vielä sen jälkeen kun sanoin että se siitä ja asia kunnossa, kävi kyselemässä lapselta (jo murrosiässä) kuinka sujuu kivun kanssa, vaikka olin kysynyt jo tarpeeksi monta kertaa ja asiaan ylireagoiminen varmasti tuntuu vaan epämukavalta, laittaa lapsi sellaiseen spottiin. Tällainen käytös ärsyttää aivan älyttömästi, koska tuntuu, että äiti ei usko mitään ja ottaa minun hommat omikseen näyttääkseen, että hän myös osaa nuorten kanssa tai jotain. Onko normaalia ärsyyntyä ja tuntea, että äiti tunkee liikaa ja yrittää pönkittää rooliaan? Vai katsotteko itse tuommoista sormien läpi ja menee normaaliksi mummon höösäämisen piikkiin?
Kommentit (23)
Ap jatkaa vielä:
Pepustani lentää vetustä ripulia. Millä sen saisi rauhoittumaan maanantaiksi kun olisi sossukin silloin ja en haluaisi käyttää aikaani siellä vessassa ramppailuun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun me pantiin sulku puhelimiin, hän soittelee sukulaisia läpi ja nämä sitten äidiltä tulleen tarkistuslistan kanssa soittelevat vaikeina. Että onko rokotukset ajan tasalla, miksi se ja tää tytär nyt sinne lukioon meni, kun siinä äidin vieressä on parempi.
Jne. Jne.
Siis täysin rajatonta!
16
En kyllä ymmärrä, miksi sukulaiset lähtevät tuohon peliin mukaan. Eikö heille voi sanoa, että mummo on ylittänyt valtuutensa ja rajat on ihan aiheesta laitettu. Ja että on turha laittaa toisia asialle. Ei niille sukulaisille pidä mennä kertomaan mitään, vaan laittaa vihjeenä menemään takaisin, että on syytä lopettaa urkkiminen.
Siis äitini hiljattain itse asiassa sanoi, että pitäiskö hänen ottaa koira, niin olisi sitten lapsille hoidettavaa. Maailman huonoin syy ottaa koira! Ei se varmaan tosissaan ollut, mutta alkoi silti ahdistaa. En ole varma olisiko oikeasti valmis sellaiseen panostukseen vain saadakseen itsekin lisää huomiota. Ihan eri asia, jos itseänsä varten ottaisi koiran, mutta miettiä asiaa tuosta lähtökohdasta. Ap