Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannuinko tyhmästä jutusta? (miehen sanomisesta)

Vierailija
24.06.2014 |

Mies tuli töistä kotiin, täällä odotti valmiina ruoka, leipomukset, siivottu koti ja hyväntuulinen, siisti ja meikattu nainen.

Pojustuksena kerrottakoon että olen raskaana ja sen myötä lihonut ja turvonnut reippaasti, mutten neuvolan mukaan kuitenkaan liikaa. Itsetuntoni on aina ollut aika surkea ja mieheni siis tietää sen - varsinkin raskauden lihomisen myötä tunnen oloni valtavaksi siaksi ja epähaluttavaksi virtahevoksi.

Aloin sitten äsken iloisesti puhelemaan hänen kanssaa päivän tapahtumista ja aloitin yhden jutun sanomalla "hitto että mä säikähdin tänään kun..", mies keskeytti mun juttuni ja heitti siihen "ai kun näit ittes peilistä?"

Olenko turhan herkkis kun loukkaannuin tuosta heitosta? :( Se oikeasti satutti, kuulla oman miehen suusta tuollaista. Mies tajusi kyllä melkeimpä heti että otin tuosta itseeni ja pyysi anteeksi, mutta paha mieli on silti.

En mitään vuosisadan riitaa tai riitaa ylipäätään aio pistää pystyyn mutta ois kiva kuulla teidän mielipiteitä asiasta..

t. Makkarissa mököttävä emakko

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana ollessa nyt on vain vähän herkempi. jos et olisi raskaana et varmaan olisi tuosta suuttunut? raskaana sitä suuttuu ihmeellisistä asioista, mutta ehkä hieman ajattelematonta mieheltäsi jos tietää huonosta itsetunnostasi ym. ehkä hän vain heitti vitsin, sen kummempia ajattelematta?

Vierailija
2/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkinen... olet raskaana ko. herralle, ja hän kehtaa kommentoida sun raskausajan ulkonäköä tuolla tavoin?

Lisäksi on epäkohteliasta keskeyttää toisen puhe.

Heleveetti! Käske äijän synnyttää itse omat lapsensa, jos ei kelpaa. Tai uhkaa kertoa sen mutsille -- naiselle joka maha paksuna tuotakin "luomakunnan kruunua" raahannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutuit turhasta,älä nipota,huumoria peliin.Itselleenkin voi nauraa,helpottaa elämää kummasti.

Vierailija
4/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelematon kommentti mieheltä mutta ei varmaan tarkoittanut sitä pahalla vaan heitti vitsillä. Kyllä mäkin suutahdan helposti nyt raskauden aikana jos mies jotain vitsiä murjoo. Sitten se aina sanoo että joko sä otit taas tosissaan.

ps. älä hauku itseäsi :( nauti raskaudesta :)

Vierailija
5/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten ylensyöt raskausaikana, jos se noin itsetunnollekin ottaa. Raskaushan sinänsä ei lihota - liika syöminen raskausaikana tietty kyllä. 

Vierailija
6/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin millä mielellä mies tuon sanoi. Jos oli tarkoitettu oikeasti vitsiksi, niin sitten lopeta mökötys. Jos taas on oikeasti tuota mieltä, niin...

Vierailija
7/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, huumorintajuja on tietysti monia... Onks sun miehes jotenkin sosiaalisesti kömpelö vai muuten vaan ilkeä?? Raskaana tai ei, tyhmästi sanottu!

Vierailija
8/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 23:00"]

Miksi sitten ylensyöt raskausaikana, jos se noin itsetunnollekin ottaa. Raskaushan sinänsä ei lihota - liika syöminen raskausaikana tietty kyllä. 

[/quote]Kyllä lihottaa, mulle kertyi 20 kg nestettä, lähti pois heti synnytettyä myt olin järjetön läski tai siltä ainakin näytin vaikka turvotusta vaan oli.

Vierailija
9/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin suuttunut tuosta itse tajuttomasti. Olis lennellyt pullat päin miestä. Varmasti!!!

Vierailija
10/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo sosiaalisesti kömpelö höntti tuli äsken mua lepyttelemään ja pyytelemään anteeksi huonoa vitsiään - oli kuulemma heti sen sanottuaan tajunnut että nyt möläytti huonon jutun. Jos en olisi raskaana, olisin sille nauranutkin mutta nyt kun olo ja olemus on sellainen että omaa peilikuvaa oikeasti säikähtää, otin tuon vitsin turhan paljon itseeni.

Paha mieli meni siis jo ohi, miehen tyhmä kommentti annettu anteeks kun on muuten hyvä mies :)

t. Loukkauksesta toipunut ja anteeksiantanut emakko

Vierailija
11/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 23:00"]

[/quote]Kyllä lihottaa, mulle kertyi 20 kg nestettä, lähti pois heti synnytettyä myt olin järjetön läski tai siltä ainakin näytin vaikka turvotusta vaan oli.

[/quote]

Niinpä. Mulla kertyi reisiin nestettä ja luulin ite että oonpas lihonnu. Synnytyksen jälkeen katoin että missä mun reidet on :D

Vierailija
12/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 23:01"]

Riippuu täysin millä mielellä mies tuon sanoi. Jos oli tarkoitettu oikeasti vitsiksi, niin sitten lopeta mökötys. Jos taas on oikeasti tuota mieltä, niin...

[/quote]

Ei se nyt ihan tuohon pelkisty. Ei toisen loukkaantumista sivuuteta sillä, että vitsi se vain oli, vaan jotenkin pitää hyvitellä, jos mieli on vieläkin paha vaikka on anteeksi jo pyydetty. Pyydä hyvitystä, ja sen saatuasi on hyvä mennä elämässä eteenpäin.

Sillä on ihan hyvät syynsä, miksi raskaana nainen alkaa herkistyä tietyille asioille. Oma mies ei ymmärtänyt, kun menin seinille hänen tavastaan käsitellä raakaa broileria - niillä broilerisilla käsillä läästittiin pitkin keittiötä vielä senkin jälkeen, kun olin asiasta huomauttanut. Minun silmiini se oli salmonellamaassa asuessamme oman lapsen henkeen kohdistuvaa välinpitämättömyyttä samoin kuin myös räyhäkäs ajotapa, ja aloin suhtautua raivokkaasti miehen yrityksiin sivuuttaa asia kevyesti.

Ihan vastaavasti ei ole pelkästään loukkaus naista kohtaan vaan myös uhkaavaa lapsen tulevaisuudelle, jos mies ei osaa suhtautua isällisesti odotukseen. Älä häpeile tunteitasi. Odottavan äidin on pakko aikuistua ja ottaa lapsensa turvaamiseen tarvittavaa valtaa. Sinäkin korostat, miten hyvin olit kotia hoitanut ja sen takia mies ei olisi saanut mieltäsi pahoittaa. Se on palvelijan asenne, ja jos jäät sen valtaan, et osaa vahtia lapsesi etua myöhemminkään.

Vierailija
13/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis vitsillä heitti, onhan se totta että sitä voisi itsekin säikähtää peilikuvaansa raskaana ollessaan. Kuten vaikkapa minä joka painoin korkeintaan 50kg normaalisti, ja olen 174 pitkä ja olin yrittänyt useasti lihotuskuurejakin. Molemmissa raskauksissa sain yli 20 kiloa lisää, joka kuitenkin häipyi heti, oli vain turvotusta, ja pian olinkin taas luuranko ja kaikki olivat painostani huolissaan.

Samaten pelkästä isosta raskausvatsastahan voisi noin vitsailla.

Vierailija
14/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se möläytelly tuollaisia jo ennen raskautta? Meillä on tapana joskus nälviä toisiamme tuohon tyyliin (ihan rakkaudella ja huumorilla), joten jos olisin tilanteessasi, en uskoisi että mies tarkoitti loukata, tai tarkoitti mitä sanoi. Harkintakyky vain petti ja tuli lipsautettua vitsi väärään aikaan... :) 

Vierailija
15/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 23:00"]

[/quote]

Niinpä. Mulla kertyi reisiin nestettä ja luulin ite että oonpas lihonnu. Synnytyksen jälkeen katoin että missä mun reidet on :D

[/quote]Näinpä. Mulla oli poikkeuksellisen pieni vatsa, eikä lapsikaan ollut iso, ja mä turposin raajoista aivan tajuttomasti, reidet hirvittävät synnärin kuvista katsottuna, ja synnytyksen jälkeen suihkussa kotona jäin ihmettelemään että kylläpäs on käsivarret hetkessä hoikistuneet.

14

Vierailija
16/16 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta mää en pysty lopettamaan nauramista!! :D Ilmeisesti mulla ja sun miehellä on samanlainen huumorintaju. Oon itsekin raskaana ja voi olla, että mullakin olis menny tuosta herne nenään, mutta heittona se on vaan niin hauska! Mutta mulla taitaakin olla hiukan outo huumorintaju. Tärkeintä on nyt kuitenkin, että sulla on jo hyvä mieli :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan