Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19985)

Vierailija
13081/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurissa ikäluokissa on henkisesti sairaita suuri osa. Mitä oikein voi odottaa?

Vierailija
13082/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun haet valtion toimistovirkaan niin valtio lähettää sähköpostin, missä on valittujen nimet ja koulutukset jne.

Taas oli valittu parturikampaaja. Isolla porukalla naurettu tuota valtion rekrytontia.

Taisi pomon sukulainen tarvita työpaikan taas.

Pomo saa rekrytoiville: palkkaatte 6 + mun sukulaisen, joka on parturikampaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13083/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo valtiolla, mun sukulainen, joka on parturikampaaja palkataan ja sitten voitte valita 6 muuta.

Vierailija
13084/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo valtiolla, mun sukulainen, joka on parturikampaaja palkataan ja sitten voitte valita 6 muuta.

On kampaus kunnossa ja sujuu varmaan rakennekynsistä puhuminen töissä.

Vierailija
13085/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kampaus kunnossa ja sujuu varmaan rakennekynsistä puhuminen töissä.

Kyllä on naurettu valtion rekrytointia

Vierailija
13086/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurissa ikäluokissa on henkisesti sairaita suuri osa. Mitä oikein voi odottaa?

Ovat jo 80 vuotiaita hoitokodeissa, sieltäkö määräävät ?

13087/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtämättömyys on molemminpuolista, mitä minä olen tätä touhua katsellut.

Vierailija
13088/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa lapsia, kun harrastaa seksiä. Jos minä sain lapsia, saa kaikki muutkin.

Ja jos minä poltin raskausaikana, ei se voi ketään muutakaan haitata. Hyvin ovat kasvaneet eikä kaikkien tartte yli opistoon pyrkiä, Kari ja Elina ovat paikkansa maailmasta löytäneet vaikka kuinka sillon poltetiin.

Vierailija
13089/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa lapsia, kun harrastaa seksiä. Jos minä sain lapsia, saa kaikki muutkin.

Ja jos minä poltin raskausaikana, ei se voi ketään muutakaan haitata. Hyvin ovat kasvaneet eikä kaikkien tartte yli opistoon pyrkiä, Kari ja Elina ovat paikkansa maailmasta löytäneet vaikka kuinka sillon poltetiin.

Juu, työtä saa senkun kävelee työpaikkaan vaan ja vauvoja saa seksiä harrastamalla.

No problem

Vierailija
13090/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39794 kirjoitti:

Ymmärtämättömyys on molemminpuolista, mitä minä olen tätä touhua katsellut.

Kaupoissa sinua palvelee korkeasti koulutettu väki

Vierailija
13091/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä tavaton, kannattaisi vähän miettiä, nykysukupolvi on vanhempaan verrattuna kasvanut kultalusikka suussa, heille on ollut pöytä valmiiksi katettuna! Ei ole tarvinnut "taistella" oman elämänsä eteen. Olen 50-luvulla syntynyt, eikä mikään ole tapahtunut itsestään, kaikesta on saanut kilpailla, jotta saisi koulutuksen, ei ollut opintorahoja, asumistukea, ei kustantavia varakkaita vanhempia, jotka sodassa palvelleina antoivat Suomelle elämänsä viideksi vuodeksi taistellessaan itsenäisyyden säilymiseksi. Nyt kitistään siitä, että vanhempi sukupolvi ei ymmärrä sitä, ettei joku tee/hanki lapsia....huah!

Vierailija
13092/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä tavaton, kannattaisi vähän miettiä, nykysukupolvi on vanhempaan verrattuna kasvanut kultalusikka suussa, heille on ollut pöytä valmiiksi katettuna! Ei ole tarvinnut "taistella" oman elämänsä eteen. Olen 50-luvulla syntynyt, eikä mikään ole tapahtunut itsestään, kaikesta on saanut kilpailla, jotta saisi koulutuksen, ei ollut opintorahoja, asumistukea, ei kustantavia varakkaita vanhempia, jotka sodassa palvelleina antoivat Suomelle elämänsä viideksi vuodeksi taistellessaan itsenäisyyden säilymiseksi. Nyt kitistään siitä, että vanhempi sukupolvi ei ymmärrä sitä, ettei joku tee/hanki lapsia....huah!

Tällä kansalla ei ole tulevaisuutta jos nuoret ovat kuten täällä näkee heidän kirjoituksia lukiessa. Siperia opettaa ei tähän muu enäå auta.

Vierailija
13093/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän paljon pelkän kansakoulun käyneitä jotka pääsivät suoraan töihin ja talo rakennettu 20 - vuotiaana. Nyt on omakotitalo ja mökki ja paljon ovat tehneet ulkomaanmatkoja. Ostavat Marimekkoa ja auto on uusi.

20 - vuotiaasta 70- vuotiaaseen luxusta, että älä viitsi ja näitä on oma suku ja puolison suku täynnä.

Autokaupoille tulee hirveät ajat 10 vuoden sisällä kun uuden auton ostajia ei enää pahemmin ole.

Vierailija
13094/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä moni menisi mielellään suoraan peruskoulusta tehtaaseen töihin, kun opiskelisi 8 tuntia päivässä koulussa ja illat läksyjä tehden 300 euron opintotuella.

Sitten voit jopa päästä töihin työmarkkinatuella 518 netto ja kulukorvaus 9 euroa/ työpäivä. Jos tuuri käy saat 6 kuukaudeksi palkkatukityön.

Vierailija
13095/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllä moni menisi mielellään suoraan peruskoulusta tehtaaseen töihin, kun opiskelisi 8 tuntia päivässä koulussa ja illat läksyjä tehden 300 euron opintotuella.

Sitten voit jopa päästä töihin työmarkkinatuella 518 netto ja kulukorvaus 9 euroa/ työpäivä. Jos tuuri käy saat 6 kuukaudeksi palkkatukityön.

Töissä on huomattavasti helpompaa, työn jälkeen vapaa-aikaa ja saa palkkaa.

Opiskelu on järkyttävän kamalaa

Vierailija
13096/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansakoulu on paras koulu, en tunne ketään kansakoulun käynyttä joka olisi ollut työtön.

Vierailija
13097/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 16 vuotiaana oma mopo kun kaverini vielä kävi koulua, hänestä tuli lääkäri mutta tuskin hänellä mopoa on vieläkään.

Vierailija
13098/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä mussutusta, joka sukupolvella on ollut omat murheensa ja vaikeutensa, ne ei vaan ole olleet samanlaisia kuin seuraavilla sukupolvilla, ja aina mennyt niin ettei vanhempi sukupolvi välttämättä ymmärrä seuraavan sukupolven haasteita eikä nuorempi sukupolvi pysty ymmärtämään, ettei vanhemmalla sukupolvella kaikki ollut pelkkää ruusuilla tanssimista, vaan he joutuivat myös taistelemaan omasta asemastaan ja kohtaamaan erilaisia vaikeuksia. Elämä ei ole ollut helppoa koskaan, eikä se sellaiseksi tule tulevaisuudessakaan. Nykysukupolvi tulee vanhemmiten samoin itkemään, kun seuraava sukupolvi pääsee mukamas helpolla ja miten heillä oli vaikeaa, tämä on ikuinen kierre.

Vierailija
13099/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän paljon pelkän kansakoulun käyneitä jotka pääsivät suoraan töihin ja talo rakennettu 20 - vuotiaana. Nyt on omakotitalo ja mökki ja paljon ovat tehneet ulkomaanmatkoja. Ostavat Marimekkoa ja auto on uusi.

20 - vuotiaasta 70- vuotiaaseen luxusta, että älä viitsi ja näitä on oma suku ja puolison suku täynnä.

Autokaupoille tulee hirveät ajat 10 vuoden sisällä kun uuden auton ostajia ei enää pahemmin ole.

Olisi kiva tuntea ihminen, jolla on 20 v ollut velaton talo ja rahaa matkustella ja hankkia mökit yms.

Olen 49 syntynyt ja suurella tuttavapiirilläni, koulutetullakin talot alkoivat valmistua 30 v ja velat maksettuna 50 v. Sen jälkeen uutta velkaa putkeen ellei saanut 90 vuoden lamassa potkuja, kuten monelle kävi ja se vielä velkainen talo oli myytävä pienemmällä summalla, mitä siitä oli velkaa.

Kun te nuoremmat olette niin viisaita, niin menkää ja hoitakaa nyt ne asiat kuntoon.

Onneksi omat lapset ovat osanneet opiskella oikeat ammatit ja kunnioittava niitä lähtökohtia, jotka ovat saaneet.

Älkää ottako pääministeristä mallia ja syyttäkö aina muita.

Vierailija
13100/19985 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille tuli vuosikymmenien loma muiden piikkiin. Ei se tietysti itsestään tullut vaan eläkekusetuksella. Nyt se sitten hidastaa ja rasittaa nuorempien elämää ja taloutta. Valmis pöytä teidän laskuja on katettu nuoremmille .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme