Mies ei osaa päättää, mitä haluaa ravintolassa!
Minulla menee aina hermot, kun olen mieheni kanssa ravintolassa syömässä. Osaan itse hyvin nopeasti katsoa, minkä ruoan haluan. Miehelläni kestää ikuisuus päättää! Tarjoilija tulee kysymään joko tiedämme, mitä haluamme. Itse olisin valmis tilaamaan ja sen jo miehellenikin sanonut ennen tarjoilijan tuloa, että olen valmis. Mies siinä vaan istuu sitten hiljaa eikä voi sanoa, että menee vielä hetki. Minä kun en voi tietää, että onko mies jo löytänyt jonkun, päättääkö se sen siinä heti tarjoilijan läsnä ollessa vai meneekö vielä pidempään. Kysyvästi yritän katsoa miestäni, että "no oletko jo päättänyt vai käsketäänkö tarjoilija vielä hetkeksi pois"? Mies ei virka mitään, yleensä jopa tiirailee sitä listaansa. Tarjoilija seisoo hölmistyneenä odottaen vastausta. Lopulta joudun sanomaan, että taitaa tässä vielä hetki mennä tietämättä yhtään siitä, olisiko mies juuri keksinyt, mitä haluaa.
Tämä on niin noloa sekä minulle että hävettää myös viedä turhaa aikaa tarjoilijalta. Jos mies tietää, ettei vielä ole keksinyt, eikö hän nyt voisi vain sanoa, että menee vielä hetki? Toki minäkin sen sanoisin, jos tietäisin, etten itse ole vielä valinnut. Huoh... :(
Kommentit (12)
Miten mies tiesi, että haluaa sinut? Ja miksi sinä halusit tuollaisen vätyksen mieheksesi?
Me tilaamme aina ensin jotain juomaa ja sitten sanomme tarjoilijalle että olemme hitaita päättämään mitä syömme joten voi vähän aikaa kestää ennenkuin tilaamme.
Saa sitten rauhassa selata ruokalistaa :)
Jos menee ulos syömään niin tuskin on ihan hirveä kiire? Relaa!
Mitä jos tilaat pokkana miehellekin?
Löysää ap sitä pipoa vähän. Ei ole niin vakavaa. Etkö sinä saa suutasi auki?
Mä olen itse sellainen että harkitsen pitkää ja käyn koko listan läpi, mutta saan kuitenkin suuni auki tarjoilijalle, että menee hetki. Ja miehenkin kanssa keskustellaan listan antimista. Ette taida kauheasti keskustella valintaa tehdessä?
Ehkä teidän pitäisi harjoitella noita tilanteita useammin...
Paa mies valitsemaan etukäteen netistä, sillä lähes kaikilla ravintoloilla on ruokalistat netissä.
Hidas olen minäkin, mutta osaan sentään itse puhua tarjoilijalle. Nykyään teen niin, että jos tiedän mihin ravintolaan menemme, katson listan etukäteen netistä. Saan pähkäillä kotona niin kauan kuin huvittaa
"Oletko kulta jo päättänyt?" Koita kysyä seuraavalla kerralla.
Aika moukkamaista jos ei mies itse osaa tarjoilijalle vastata vaan olettaa että ap hoitaa kommukoinnin telepatian avulla..
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 19:43"]
"Oletko kulta jo päättänyt?" Koita kysyä seuraavalla kerralla.
[/quote]
Kun olen itse päättänyt sanon miehelleni, minkä annoksen valitsin. Odotan hiukan (hän selailee menua) ja välillä kyselen, joko tiedät, mitä otat. Hän tuntuu jopa ärsyyntyvän, kun kyselen, milloin hän on valmis :D Jos tarjoilija käy jo toista tai kolmatta kertaa kysymässä, onko valmista, niin kyllä siinä ajassa minusta pitäisi osata jo päättää. Kyllä ne tarjoilijatkin aika hyvin osaa arvioida sen ajan, milloin suurin osa on jo ehtinyt päättää ja tulee silloin kysymään.
Okei, kyllä minua ärsyttää tuo valitsemisen hitaus. Mutta eniten tosiaan tuo, että hän ei voi itse sanoa tarjoilijalle, että menee vielä hetki. Hän kuitenkin tietää, että minä olen jo valinnut ruokani, joten hänen valitsemisestaan se enää on kiinni. Yleensä hän muutenkin hoitaa puhumisen, joten en ymmärrä, miksi tuolloin se suu on kiinni.
Tee joku kerta niin, että aina kun tarjoilija tulee, niin sano heti, että menee vielä hetki. Siinäpä mies sitten hölmistyneenä katsoo, että olisi mulla jo ollut mielessäni haluamani ruoka XD