Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ranskassa lomailleet ja asuneet! Kysymys ruoasta.

Vierailija
24.06.2014 |

Hei,

Onko jotain ranskalaista erikoisuutta, jota kaipaatte Suomessa ollessanne? Mitä toivoisitte saavanne Suomeen? 

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meheviä juustoja, calvadosia ja kunnollista omenasiideriä! Marketissa myytäviä pakkauksia valmiiksi putsattua ja riiputettua jänistä sekä valtavia kyssäkaaleja. Näppäriä roskapusseja, joissa kahvojen sijaan suljinnauhat. Niin ja omille kulmille huolisin joka-aamuisen leipäauton milloin vain :)

Vierailija
22/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 15:26"]

Täällä toinen Ranskassa asuva!

Suomessa käydessä tulee valtava ikävä boulangerie-patisserien leivoksia ja tuoreita, vielä kuumia patonkeja. 

Myös se, että perus Auchanissa on laaja valikoima mm. kakkuja helpottaa elämää.

[/quote]

Hei toveri! 

Joo, patonki on niin hyvää täällä. Ja hinnat Suomeen verrattuna. Kyllä sen näkee siinä, että ihmisiä tosiaan käy siellä. 

Olen maistunut vain yhden chocolaterien suklaita ja sen perusteella en osaa sanoa kyllä, että mikä niissä eroaa, koska mun mielestä tämä ei eronnut yhtään kaupalliseen verrattuna. 

Kaupoissa on hyvä valikoima lähialueella tuotettua ruokaa ja luomua. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 15:44"]

Meheviä juustoja, calvadosia ja kunnollista omenasiideriä! Marketissa myytäviä pakkauksia valmiiksi putsattua ja riiputettua jänistä sekä valtavia kyssäkaaleja. Näppäriä roskapusseja, joissa kahvojen sijaan suljinnauhat. Niin ja omille kulmille huolisin joka-aamuisen leipäauton milloin vain :)

[/quote]

Täysin samaa mieltä omenasiideristä ja roskapusseista! Parasta siideriä, jota olen ikinä maistanut. Niin puhdas maku tuoreista omenoista.

Ap

Vierailija
24/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 15:34"]

Ranskassa ei varmaankaan kukaan karppaa =)

[/quote]

Ei ole vielä ainakaan tullut vastaan. Lopetin itseasiassa itse karppauksen, kun tulin tänne ja painoa lähti n. 14 kiloa. :D Mutta mun tapauksessa taisi olla kyse lehmänmaidosta ja sen liikakäytöstä karppaus-aikana. Nyt en käytä edes päivittäin.

Ap

Vierailija
25/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 15:35"]

Nro 15 lisää, että tosiaan, alkoholin saatavuus on kiva juttu. Olisi myös kiva, jos saisi muitakin kuin vaan ranskalaisia viinejä... ;) ne "viinit maailmalta" osiot tuppaavat olemaan todella suppeita!

[/quote]

Ranskalaisten patrioottisuus yltää viinihyllyllekin. ;)

Ap

Vierailija
26/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 15:34"]Ranskassa ei varmaankaan kukaan karppaa =)

[/quote]

Paitsi minä :)

Vierailija
27/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan sille suklaasta kysyneelle: Ranskassa on tyypillistä laadukkaista raaka-aineista käsintehdyt konvehdit, joissa makuna voi olla vaikka suolakaramelli tai laventeli... Nyt ei puhuta mistään Fazerin massatuotannosta (vaikka sekin on minusta ihan hyvää omassa kategoriassaan).

Viineistä maininneelle: totta on että viinit ja samppanja ovat ihan siïtä parhaasta päästä, mutta jos et ole ALKO, et voi tuoda niitä Suomeen...

Vierailija
28/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin erittäin hyvää Armagnac'ia tai punaviiniä suoraan luottotuottajalta. Hyviä suklaita. Hanhenmaksaa. Suolassa olevia ohuita anjoviksia. Hyvää oliiviöljyä tai joku muu erikoistuote. Joku iloisen värinen Provence-pöytäliina tai aamiaissetti kelpaisi myös. 

Vierailija
29/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 15:56"]

[/quote]

Täysin samaa mieltä omenasiideristä ja roskapusseista! Parasta siideriä, jota olen ikinä maistanut. Niin puhdas maku tuoreista omenoista.

Ap

[/quote]

Noita roskapusseja saa suomestakin mm. Brabantialta. Ettei tarvitse roskapussien takia palata :)

Vierailija
30/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 16:08"]

Vastaan sille suklaasta kysyneelle: Ranskassa on tyypillistä laadukkaista raaka-aineista käsintehdyt konvehdit, joissa makuna voi olla vaikka suolakaramelli tai laventeli... Nyt ei puhuta mistään Fazerin massatuotannosta (vaikka sekin on minusta ihan hyvää omassa kategoriassaan).

Viineistä maininneelle: totta on että viinit ja samppanja ovat ihan siïtä parhaasta päästä, mutta jos et ole ALKO, et voi tuoda niitä Suomeen...

[/quote]

Joo, on totta, että käsintehdyissä konvehdeissa on sellaisia makuyhdistelmiä, mitä ei kaupasta saa. Tarkoitus oli myöhemmin maistaa jotain erikoisuutta, kun ne mitä itse maistin, olivat hasselpähkinätahnaa sisällä, rouhetta päällä tai ihan pelkkää suklaata.

Vuohenjuusto täällä on taivaallista.

Ap

Vierailija
31/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 15:56"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Noita roskapusseja saa suomestakin mm. Brabantialta. Ettei tarvitse roskapussien takia palata :)

[/quote]

Heh, kiitos vinkistä! Alkoi ihan naurattamaan ajatus. :)

Ap

Vierailija
32/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 16:08"]

[/quote]

Väärin. Voi tuoda Suomeen, mutta ne pitää saada Alkoon tai ravintolaan myyntiin. Maahantuoja voi olla, mutta ei voi harrastaa vähittäismyyntiä ravintolasta ulos.

Vierailija
33/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 16:01"]

[/quote]

Ei ole vielä ainakaan tullut vastaan. Lopetin itseasiassa itse karppauksen, kun tulin tänne ja painoa lähti n. 14 kiloa. :D Mutta mun tapauksessa taisi olla kyse lehmänmaidosta ja sen liikakäytöstä karppaus-aikana. Nyt en käytä edes päivittäin.

Ap

[/quote]

Heh, joku muukin jolla karppauksen lopetus on laskenut painoa... Minä en ole asunut Ranskassa, mutta ruokavalioni muuttui Välimeren tyyppiseksi kun espanjalainen mieheni muutti Suomeen. Aloin syödä uudestaan myös leipää ja riisiä esimerkiksi. Paino laski yli 10 kg ilman mitään yritystä laihduttaa. 

Minä myös olin syönyt ihan liikaa rasvaisia maitotuotteita karppaajana, niistä tuli vaan enemmän kaloreita kuin "normaalista" hiilariruokien syönnistäni.

Vierailija
34/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 15:34"]Ranskassa ei varmaankaan kukaan karppaa =)

[/quote]

[/quote]

On tämä kyllä karppaajankin taivas! Lämmöllä muistelen niitä aikoja, kun VHH vielä toimi mun kropalle. :) 

Ap

Vierailija
35/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 16:01"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Heh, joku muukin jolla karppauksen lopetus on laskenut painoa... Minä en ole asunut Ranskassa, mutta ruokavalioni muuttui Välimeren tyyppiseksi kun espanjalainen mieheni muutti Suomeen. Aloin syödä uudestaan myös leipää ja riisiä esimerkiksi. Paino laski yli 10 kg ilman mitään yritystä laihduttaa. 

Minä myös olin syönyt ihan liikaa rasvaisia maitotuotteita karppaajana, niistä tuli vaan enemmän kaloreita kuin "normaalista" hiilariruokien syönnistäni.

[/quote]

Hienoa! :) Tosiasiahan on se, että lehmänmaito on niin käsiteltyä ja sisältää hormoneita, että sen vähentäminen monesti edesauttaa painonlaskua. Sitä energiapiikkiä on ikävä, minkä ketoosista parhaimmillaan sai.

Ap

Vierailija
36/36 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 16:07"]

[/quote]

[/quote]

On tämä kyllä karppaajankin taivas! Lämmöllä muistelen niitä aikoja, kun VHH vielä toimi mun kropalle. :) 

Ap

[/quote]

Niin on! Mä jouduin sairauden takia jättämään kaikki höttöhiilarit ja sen takia tosi vaikeaa jättää kaikki ihanat leivokset. Onneks on suuret valikoimat luomulihaa, vihanneksia ja juustoja. :)