Vihaan maitorahkaa!! Millä sen voi korvata laihdutuksessa
Laihdut kun syöt rahkaa aamulla, päivällä, illalla, yöllä ja välillä. Hyi vittu en pysty! Olen yrittänyt vaikka mitä lisätä sekaan mutta ei kertakaikkiaan mene alas. Mitä syön välipalaksi? Ja iltapalaksi? Leivästä minä tykkään mutta se tuskin on paras vaihtoehto laihdutusta ajatellen
Kommentit (19)
Jos jotain nopeeta ja proteiinipitosta haluat, niin esimerkiks kananmunat ja raejuusto. Tosin sun käsitys laihduttamisesta taitaa olla niin alkeellisella tasolla, että suosittelen perehtymään aiheeseen vähän enemmän.
Miten ihmiset pystyivätkään laihana, ennenkuin maitorahka oli edes keksitty? Ei oo niin vaikeeta, itte laihdutin ja kiinteytin bmi 18:sta ilman ensimmäistäkään rahkapurkkia.
Voit kokeilla Arlan maustettuja maitorahkoja. Niistä löytyy esim puolukka. Sokeria niissä ei ole kuin pari palaa enemmän mitä esim Valion maustamattomassa rahkassa. Ja itse syön niitä.
Ne sentäs saan kurkustani alas menemään helposti. Samoin jos haluat syödä maustamatonta rahkaa niin sekoita esim pikkuisen makujugurttia sekaan. Siis todellakin max 1dl. Maustetuissa jugurteissa kun sokeria on ihan helkkaristi.
Tai sit yks mistä ite tykkäsin pidemmän aikaa ni maustamattoman rahkan sekaan Fun Light mehua pikkuisen ja sekoittaa hyvin sen rahkan sekaan. Siis tuo mehutiiviste laimentamattomana ja laittele pieniä määriä aluksi ja maistele milloin on hyvää.
Ja voit myös tehdä rahkasta smoothieita. Sinne voit laitella melkein mitä tahansa ja se rahkan maku peittyy sekä.koostumus muuttuu toiseksi
Tuossa nyt muutama vinkki.
Voihan sen korvata vaikka millä... Googlaa!
Maitorahkan maun saa muuten hyvin peitettyä mustallaviinimarjalla.
ei rahka laihduta! se on vaan hyvä,helppo ja rasvaton proteiinin lähde. syöt paljon kasviksia,juot riittävästi vettä, sopivasti hiilareita (esim. just ruisleipää) ja riittävästi proteiinia (kana, leikkele ym.). katso rasvan määrää ruoissa, rasvaakin täytyy jonkin verran saada vaikka laihduttaakin. varaa vaikka aikaa terveysasemalle sairaanhoitajalle, jonka luona käyt saamassa vinkkejä ja apua (terveelliseen) laihdutukseen.
Mulla on myös vaikeutena Kiloklubissa saada palluroita oikeen väriseksi, kun en haluaisi syödä maitorahkaa. Usein tulee se, että muuten on päivä kunnossa, mutta energiasta ilmoittaa, että liian vähän proteiinia. Ja proteiinin (mutta ei kaloreiden) lisääminen on rahkatta kieltämättä vaikeaa!
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 10:54"]
Mulla on myös vaikeutena Kiloklubissa saada palluroita oikeen väriseksi, kun en haluaisi syödä maitorahkaa. Usein tulee se, että muuten on päivä kunnossa, mutta energiasta ilmoittaa, että liian vähän proteiinia. Ja proteiinin (mutta ei kaloreiden) lisääminen on rahkatta kieltämättä vaikeaa!
[/quote]
Pitää ennakoida!
No kieli keskellä suutahan näitä päiviä tässä suunnittelen ja parhaani mukaan ennakoin, mutta kun en haluisi syödä hirveästi lihaa (=kana, kalkkuna), niin on tässä sumpliminen tuosta proteiinista. Mutta saa antaa vinkkejä! Ja syön siis sitä rahkaakin, vaikka en haluaisi... "Keinovalmisteita" eli jotain proteiinipatukoita en haluaisi kokeilla.
Olen siis se kiloklubista kirjoittanut!
Kokeile Skyr-maitovalmisteita(vanilja herkkua :P), on jopa paremmat ravintoarvot kun normaalissa maustamattomissa maitorahkoissa.
Palkokasveissa on paljon proteiinia, joten jos haluaa lihansyöntiä vähentää, niin pavut/herneet voisivat olla hyvä vaihtoehto.
oon kala-kasvissyöjä. ostin just cittarista herneproteiinia ja opettelen käyttöä. ainakin munakkaassa ja smoothiessa (jogurttia, pakastekarviaisia, avokado ja maun mukaan hedelmäsokeria tms) hyvää mutta perusmakuna pahaa joten pktää kikkailla
Kannattaa lisätä sokeritonta ja vähäkalorista mehukeittoa joukkoon. Hyviä makuja on esim. mustikka, vadelma tai persikka-vadelma. En itsekään tykkää rahkasta sellaisenaan mut varsinkin ton persikka-vadelmakeiton kanssa on todella hyvää, tuo just sopivasti makua. Lisään yleensä joukkoon myös gojimarjoja ja vähän mysliä. Kannattaa kokeilla noin, tuut yllättymään mausta :)
Kiitos herneproteiinivinkistä! Ja en syö periaatteesta aspartaami yms. makeutettuja tuotteita, joten noi mehukeitot ei mulla sitten valitettavasti toimi. Kiloklubin pallurat älähtää samantien, että liikaa herkkuja (=sokeria), jos yritän tavallista mehukeittoa, kun sitä lightia en tosiaan haluais syödä...
Harmittaa, kun sinänsä ihan terveelliseen elämään kannustava Kiloklubi on niin myönteinen noille light-tuotteille...
Ja pahoittelut ap, että sotkeuduin tähän ketjuusi näin monen viestin verran!
t.se kiloklubista kirjoittanut
skyr on hyvää. itsekään en rahkasta tykkää, mutta skyriä rakastan.
Mistä sinulle on tuo rahkapakkomielle tullut?
Kai sen yksinkertaisempikin ymmärtää, että menee ruokahalut jos ei saa syödä kuin yhtä ruokaa. Ja sillä sitten laihtuu, kun ei millään sitä yhtä ja samaa voi syödä.
Ihan yhtä tekokasta, vaikka se ruoka olisi kaalikeittoa. Tai vaikka kaurapuuroa, tai näkkileipää, tai .... ihan mitä vaan yhtä ainoaa.
Toinen tapa laihduttaa on syödä monipuolisesti, mutta vähemmän.
Tonnikala on myös hyvin proteiinipitoinen, salaatin kanssa esimerkiksi ihan maistuva lounas. Tai välipalaksi raejuuston kanssa. Tonnikala tosin alkaa helposti tökkimään jos usein syö.
Oletko kokeillut rahkan sijaan jogurttirahkoja (esim Lidlin Milbona tai Ehrmann), ne on paljon paljon paremman makuisia ja koostumukseltaan mukavempia kuin pelkkä rahka.
Näistä ei vissiin paljon koulun terveystietotunnilla puhuta, mikä on valkuaispitoista ruokaa jne.
Onko totta, että aloittaja ei millään keksi muita valkuaispitoisia syötäviä? Miten olisi kananmuna, herneet ja pavut, liha, kala, mäti, maksa ja muut sisäelimet, raejuusto ja muut juustot, kunhan rasvaa on vastaavasti muuten vähemmän.
Nämä kaikki siis vaihtoehtoina rahkalle ja tavalliselle lihalle. Joka viikonpäivälle on melko helppoa keksiä jotain erityistä valkuaista sisältävää, eikä tuossa ole vielä varsinaisia kasvissyöjien valkuaisia.
No hitsit, kyllä sä voit syödä vaikka ruisleivän kalkkunalla ja paprikalla, lisäksi vaikka omena. Rahka ei ole laihduttamisen a ja o, vaan se muu ruokailu kokonaisuudessaan. Kerää enemmän tietoa ravinnosta, kaloreista ja aloita laihis vasta sitten, jos motivaatio on vielä kohdillaan.