isän ja tyttären saunaikäraja.
Olaan kovia saunomaan ja on ollut mukavaa mennä yhdessä saunaan ja heittää kova löyly jutellen niitä näitä. Onkohan jotain yläikärajaa ettei tämä olisi enään soveliasta. Lapsi kuitenkin on vanhemmalleen ikuisesti lapsi.
Kommentit (22)
No ei ole.
T. Isän kanssa edelleen saunova 25v
Ikärajan päättää kukin tytär kohdallaan. Samoin poikien ja äitien kanssa. Toki voihan isäkin päättää, ettei enää sauno tyttärensä kanssa tai äiti poikansa, mutta luulisin, ettei niin päin sellaista häveliäisyyttä synny.
Niin kauan kun se on lapselle ok niin ei ole mitään ikärajoja. Toisille se on 10v, toisille 16v ja toiset käyvät luonnollisesti koko ikänsä.
Ei mitään ikärajaa, saunokaa yhdessä niin kauan kuin molemmista tuntuu sopivalta. Sitten jos/kun toisesta tai molemmista alkaa tuntua kiusallislta, kannattaa lopettaa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 00:17"]No ei ole.
T. Isän kanssa edelleen saunova 25v
[/quote]
Mitäs alapeukutettavaa tässä oli? Joku katkera äiti joka kielsi yhdessä saunomisen heti kun tytär tajusi olevansa eri sukupuolta isän kanssa?
2kk ja silloin isän syytä muuttaa kokonaan omaan asuntoonsa. Tapaamiset vain viranomaisen läsnäollessa ja ulkovaatteissa. Muuten se sika himokkaana katselee ja myöhemmin tyydyttää itsensä omin käsin. Saastaista niin saastaista, suojele lastasi siltä sialta.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 00:20"]2kk ja silloin isän syytä muuttaa kokonaan omaan asuntoonsa. Tapaamiset vain viranomaisen läsnäollessa ja ulkovaatteissa. Muuten se sika himokkaana katselee ja myöhemmin tyydyttää itsensä omin käsin. Saastaista niin saastaista, suojele lastasi siltä sialta.
[/quote] Juuri näin. Ls-ilmoitus lähtee aina kun kuulen perheestä jossa on isä.
Saunahetket lumi ja vesisotineen sekä löylynheitto on vaan olleet niin kauan mukavia yhteisiä hetkiä. Mukava siellä on ollut kuunnella lapsen sydänsurja ja käydä välillä vilvoittelemassa. Niin ikää neidillä 10 v tällä hetkellä ja kova on kestämään löylyä melkein kuin uusi Kaukosen Timo :)
nro 9, sinä ymmärrät mikä parasta, äidille ja lapselle. Ihanaa <3
Ei ole ikinä tullut mieleenkään että olisi jotain ikärajoja perheen kesken saunomisessa. Mitä ihmettä joidenkin ihmisten päässä liikkuu?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 00:28"]Ei ole ikinä tullut mieleenkään että olisi jotain ikärajoja perheen kesken saunomisessa. Mitä ihmettä joidenkin ihmisten päässä liikkuu?
[/quote]
ap nosti tärkeän asian framille, tästä on vaiettu jo liian kauan. Tähän nyt onneksi saadaan muutos ja aina saunailtoina jokaisessa perheessä, missä tyttöjä, päivystää aina sosiaaliviranomainen. Huostaanotto tehdään välittömästi, mikäli isä vilkaisee tytärtään ko iltana.
Minusta oli aivan kauheaa kun vanhemmat pakottivat saunaan 11-vuotiaana. Hävetti aivan älyttömästi.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 00:43"]Entäs jos isä onkin homo?
[/quote]
Siinä tapauksessa saatte saunoa ilman valvontaa, mutta eri päivinä edelleen.
Mä en jostain syystä pysty käymään kummankaan vanhempani kanssa saunassa. En siis edes äitini. Ajatuskin inhottaa :( ikä 30+
Mulla loppui joskus ennen murrosikää
Itse muistan, että halu saunoa isän kanssa on loppunut varhaismurrosiässä, alkoi hävettää muuttuva kroppa ja alkava karvankasvu sekä menkat. En halunnut saunoa samasta syystä velinkään kanssa. En kyllä tosin halunnut mennä äidinkään kanssa saunaan. Veljeni oli samanlainen murrosiässä. Meillä on siis pitkälti saunottu silloin erikseen. Kyllä nyt esim. Mökkireissuilla saunon isän kanssa samaan aikaan, mutta ollaan kaikki uikkareissa, olen siis jo kolmekymppinen. Mielestäni tähän ei ole oikeaa vastausta vaan loppuu sitten kun Se toiselle osapuolelle ei enää ole ok, oli Se sitten isä tai tytär.
Kaikki oman mielen mukaan, itse saunon edelleen (24) ja tuskin olen lopettamassa. Ja käydään kyllä muidenkin perheenjäsenten, heidän puolisoidensa, ja jopa kavereidemme (molemmista sukupuolista) kanssa välillä saunassa. Itsetunto huono ja olen todella itsetietoinen vartalostani mutta ehkä meillä on aina ollut sellainen saunomiskulttuuri perheessä että omat vajavaisuuteni eivät ole siihen vaikuttaneet. Kai ajattelen että näkyy kyllä vaatteidenkin läpi että en ole mallin mitoissa.
Mun äiti ilmoitti joskus ennen murrosiän alkamista, että enää ei ole sopivaa saunoa isän kanssa, olisinkohan ollut 9. Se tuntui pahalta, tunsin olevani vielä ihan lapsi. Voi tietysti olla, että olivat isän kanssa sopineet asiasta, mutta ennemmin luulen sen olleen ihan äidin päähänpisto.
Murrosikä