Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaustesti plussasi! Elämäni ensimmäinen! Koska kerron miehelle?

Vierailija
23.06.2014 |

Olen täällä ihan onnenkyynelissä. Olemme yrittäneet vauvaa kohta kaksi vuotta. Nyt kuukautiset olivat viikon myöhässä ja koko juhannuksen mökillä mulla oli kylmä (tosin nyt oli muutenkin kylmää...) ja vatsanpohjassa poltteli. Uskaltauduin ostamaan raskaustestin, kiistaton plussa. Tätä on rukoiltu.

Mitä nyt teen? Kerronko miehelle heti vai pitäisikö mennä ensin lääkäriin? Soitanko huomenna terveyskeskukseen vai neuvolaan vai yksityiselle gynelle...?

Mitä tässä tilanteessa tehdään?!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kertoisin ihan ekana miehelle.

Vierailija
2/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenki heti kerrot miehelle. Eka neuvola käynti on n. 8raskausviikolla johon varaat ajan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kerrot heti miehelle! Koskettaahan tuo asia "ihan vähän" häntäkin. Millä oikeudella pitäisit asian vain itselläsi?

Vierailija
4/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ettet ole kertonut

Vierailija
5/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mä sitten kerron miehelle, kun se ilmestyy kotiin. En vaan yhtään osaa sanoa, miten suhtautuu... Kun miehen mielestä meillä pitäisi olla tontti ja ok-talo ja mulla vakituinen työpaikka ja sitä ja tätä ennen vauvaa.

Mutta ollaan molemmat jo kohta 40-v., ei tässä voi enää odotella jotain täydellisiä olosuhteita. Meillä on kuitenkin velaton, perhekokoinen rivarikoti, joten mun mielestä meillä asiat ihan hyvin. Ja miehellä hyvä työpaikka. Uskon, että mullekin se pysyvä työpaikka vielä osuu kohdalle, vaikka olisikin lapsi. :)

Mä olen vaan niin iloinen ja onnellinen ja ihmeissäni... Pelkään, että jos mies ei olekaan innoissaan, niin mitäs sitten... (Tuttavan mies alkoi vängätä aborttia, kun kuuli kauan odotetusta raskaudesta.)

Vierailija
6/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! :) Kerro nyt toki heti miehelle, kyllähän hänen pitää saada tuollainen asia tietää.

Vierailija
7/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:15"]

Tietysti kerrot heti miehelle! Koskettaahan tuo asia "ihan vähän" häntäkin. Millä oikeudella pitäisit asian vain itselläsi?

[/quote]

Koska, jos se sitten onkin väärä tulos.. Pitäskö jossain käydä tarkistuttamassa asia ensin. Voiko noihin apteekin testeihin luottaa? Ostin digitaalisen Clearbluen. Kuinka kauan kestää, että lääkäri näkee, onko raskaus todellinen vai ei?

Vierailija
8/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on varmasti onnellinen. Jos ei ole, niin hän ei taida olla sinulle se oikea ollenkaan.

Vierailija
9/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäkö teet? Laske millä viikolla olet nyt (netistä löytyy laskureita). Soita huomenna neuvolaan ja varaa ensimmäinen käynti. Itse kävin rv 8 paikkeilla myös yksityisellä varhaisultrassa katsomassa kuinka se pieni sydän sykki, en jaksanut odotella rv 12:n np-ultraan asti.

Onnea raskaudesta!

4

Vierailija
10/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:16"]

Outoa ettet ole kertonut

[/quote]

Yritin kyllä heti tuloksen saatuani soittaa hänelle. Ei vastannut eikä soittanut takaisin. Hänellä oli iltapäivällä kamala kiire jonnekin, kävi vaan äkkiä suihkussa ja lähti, ei ole sittemmin kuulunut. Pääsin ostamaan raskaustestin vasta, kun kävin kaupassa, kun ollaan oltu siellä mökillä.

Vierailija
11/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, tietysti ensin miehelle.

Vierailija
12/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olette yrittäneet 2v vauvaa, mutta se ei siltikään saisi vielä tulla kun ei ole "kaikki valmiina" o.O

Vierailija
13/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, todella paljon onnea!

Vierailija
14/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 6-7 voit mennä varhaisultraan varmistamaan. 

Vierailija
15/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette 2 vuotta yrittäneet vauvaa, jos mies ei ole sitä halunnut?

Vierailija
16/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Kyllähän sinä voit pitää asian yön yli. Mikään pakko ei ole vielä kertoa miehelle. Ei todellakaan. Ainakaan vauvapalstan takia.

Ja olet oikeassa: teillä ei ole yhtään aikaa odottaa. Jos nyt tekisit abortin, olisi tosi todennäköistä, että jäisit lapsettomaksi. Miehellä sitä aikaa tietysti vielä on toisen naisen kanssa, mutta sinulla ei ole. Älä missään tapauksessa siis aborttia tee noissa olosuhteissa, kun itse vauvaa toivot ja mieskin on ollut asiasta ihan tietoinen.

Vierailija
17/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:18"]

Onnea! :) Kerro nyt toki heti miehelle, kyllähän hänen pitää saada tuollainen asia tietää.

[/quote]

Kiitos! No, mä kyllä kävin nyt vielä ennen kauppojen kiiinni menoa ostamassa vauvojen Aku Ankka-aurinkolasit, laitoin ne testin kanssa pakettiin. Mies on aurinkolasi- ja Aku-fani, ajattelin että vaan annan sen paketin ja katson, mitä reaktioita seuraa. :) Mutta nyt jänskättää, että mitä jos se reaktio onkin jotain muuta kuin iloisen yllättynyt...

Toisaalta, ihan sama. Olen jo niin pelännyt, etten tulekaan raskaaksi, joten vaikka joutuisin hoitamaan lapsen yksin, niin olisi silti vaan onnellinen.

Vierailija
18/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:16"]

No jos mä sitten kerron miehelle, kun se ilmestyy kotiin. En vaan yhtään osaa sanoa, miten suhtautuu... Kun miehen mielestä meillä pitäisi olla tontti ja ok-talo ja mulla vakituinen työpaikka ja sitä ja tätä ennen vauvaa.

Mutta ollaan molemmat jo kohta 40-v., ei tässä voi enää odotella jotain täydellisiä olosuhteita. Meillä on kuitenkin velaton, perhekokoinen rivarikoti, joten mun mielestä meillä asiat ihan hyvin. Ja miehellä hyvä työpaikka. Uskon, että mullekin se pysyvä työpaikka vielä osuu kohdalle, vaikka olisikin lapsi. :)

Mä olen vaan niin iloinen ja onnellinen ja ihmeissäni... Pelkään, että jos mies ei olekaan innoissaan, niin mitäs sitten... (Tuttavan mies alkoi vängätä aborttia, kun kuuli kauan odotetusta raskaudesta.)

[/quote]

Jos mies tulee katumapäälle, niin sitten tietysti pitää palauttaa se vauva sinne mistä tulikin. Kyllä vakituinen työpaikka pitäisi molemmilla olla ja lisäksi se okt ihan valmiina. Jos ei ole vielä, niin kannattaa miettiä miksi ei ja pitäisikö ensin uudelleenkouluttautua alalle, jossa vakipaikka takuulla löytyy. Esimerkiksi jos lähtisitkö molemmat opiskelemaan lääkäreiksi, niin asia varmaan järjestyisi.

Vierailija
19/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:18"]

Koska, jos se sitten onkin väärä tulos..

[/quote]

No mitä hemmetin väliä sillä on? Jos olette "yrittäneet" 2 vuotta lasta, niin kai se nyt ensimmäisenä kerrotaan miehelle että "hei, nyt saattoi tärpätä". Jos on väärä hälytys niin sou what? Onko mies joku pikkulapsi joka ei kestä pettymyksiä?

Kas kun et samantien mieti ns. Oulu-mallia, jossa käytät löysiä vaatteita ja lopuksi säilöt vauvan pakastimeen.

Ja kyllä, apteekin testit ovat yleensä oikeassa. Poikkeuksiakin voi olla, mutta yleensä ovat. Meillä ainakin 3 kertaa oikein. Vaikka tokalla kerralla ei olisi pitänyt olla edes mahdollista.

Vierailija
20/39 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:19"]

Ja mitäkö teet? Laske millä viikolla olet nyt (netistä löytyy laskureita). Soita huomenna neuvolaan ja varaa ensimmäinen käynti. Itse kävin rv 8 paikkeilla myös yksityisellä varhaisultrassa katsomassa kuinka se pieni sydän sykki, en jaksanut odotella rv 12:n np-ultraan asti.

Onnea raskaudesta!

4

[/quote]

Kolme viikkoa raskautta takana, tiedän tarkkaan, koska hedelmöitymisen on täytynyt tapahtua. Voinko mennä yksityiselle gynelle jo huomenna? Näkyykö siellä vielä mitään? Haluisin niin kovin varmistua, että kaikki on ok...