Kertokaa ruokabudjettejanne, millä summalla tulette toimeen kuussa?
Aion budjetoida ruokaan 400€/kk, perheessä minä, kaksi teiniä (17 ja 18v) ja kissa.
Kommentit (48)
Noin 145€ Tiedän kokemuksesta, että tarvittaessa pärjäisn vähemmälläkin, Suunnitelmallisuutta ja ennakoinia javalmiutta syödä samaa ruokaa useampana päivänä tämä hieman vaatii.
Yvteiseen budjettiin on huomioitu 650€, syöjiä on 2+1. Oikeesti menee 800€, minä kun en hintoja katsele ja ostan lihat niittynä, maidot luomuna, jädet artisaanina, marjat tuoreena ja kaiken mahdollisen kotimaisena.
Jos laittaisin miehen kauppaan niin meillä olis arkijogurttia, jauhomakkaraa ja puolalaisia omenoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liitin asiakkaana riittää 150 eur/kk/ruho terveelliseen kurmeetasoon.
Pidän millintarkkaa ruokapäiväkirjaa.
ja tästä tulee meidän 6h perheelle siis 900€. No, onneksi asioin Prismassa, jolloin kaikki; ruuat, eläintenruuat, ja päivittäiset kulutustavarat (vessapaperit, dödöt, pesuaineet, jne mitä nyt kulutetaan) menevät alle tuon.
Eli ruokaan menee alle 100€/hlö/kk.
Mutta mä en pysty nielemään Prisman halpiksia. Laaturuoka siellä on 30% kalliimpaa kuin Liitissä ;-)
Ja meillä lapset eivät syö kuin hevoset, ihan ihmisten ruokaa saavat ;-)
Suomalainen luomu ei ole huijausta. Kokeile luomukananmunia. Eron kyllä huomaa, maku on paljon parempi ja keltuainen on keltaisempi kuin rääkättyjen kanojen munissa. Eikä hinta ole kovin paljon kalliimpi. En ymmärrä miksi kukaan ostaa rääkättyjen kanojen munia, syyksi ei riitä että ovat halvempia!!!
Tuossahan on ruhtinaallisesti. Tiputa puolet pois. Pärjäätte kyllä 200€/kk jos yhtään viitsit panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen luomu ei ole huijausta. Kokeile luomukananmunia. Eron kyllä huomaa, maku on paljon parempi ja keltuainen on keltaisempi kuin rääkättyjen kanojen munissa. Eikä hinta ole kovin paljon kalliimpi. En ymmärrä miksi kukaan ostaa rääkättyjen kanojen munia, syyksi ei riitä että ovat halvempia!!!
Luomussa kanoja saa olla 6kpl/neliömetri ja niiden pitää saada ulkoilla tietty osa vuodesta
Vapaankananmunien munijoita saa olla 9kpl/neliömetri, eivät ulkoile. Molemmilla orret jne. Että ei ne mitään lemmikkejä ole ne sinun luomikanasi. Eikä niitä toisia rääkätä.
Itse en ole vegaani, mutta jos sinun ehkä pitäisi olla jos et kestä reaaliteetteja ja selittelet itsellesi, että juuri sinun ruokaasi ei rääkätä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten noin vähillä summilla voi ostaa hyvää terveellistä ruokaa. Syön hyvin ja monipuolisesti ruokabudjettini ollessa sinkkuna noin 600€ kuussa. Ostan tosin luomua aina kun mahdollista joka varmaan aika paljon selittää isompaa budjettia.
Eihän tässä oletettu että kaikki syövät hyvää terveellistä ruokaa. Itse saan 843e kuussa, niin onhan selvää ettei 600 voi mennä ruokaan, kun asuminenkin maksaa.
T. 1
250-300 €. Asun minikokoisessa yksiössä, jonka keittiö on käytävän varrella ja sitä käyttää yli 10 muuta ihmistä. Vältän yhteiskeittiötä kuin ruttoa. Omassa yksiössäni on pelkkä mikro, vedenkeitin ja tosi pieni jääkaappi, joten syön paljon eineksiä ja maksan siitä ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liitin asiakkaana riittää 150 eur/kk/ruho terveelliseen kurmeetasoon.
Pidän millintarkkaa ruokapäiväkirjaa.
ja tästä tulee meidän 6h perheelle siis 900€. No, onneksi asioin Prismassa, jolloin kaikki; ruuat, eläintenruuat, ja päivittäiset kulutustavarat (vessapaperit, dödöt, pesuaineet, jne mitä nyt kulutetaan) menevät alle tuon.
Siis sä otit yhden hlön mielipiteen absoluuttisena faktana etkä tajunnut ettei se ole yleistettävissä teidän perheeseen jossa on ihmisiä jotka syövät erilaista ruokaa kuin kirjoittaja ja erikokoisia annoksia?
Kuolen nauruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee ruokaan noin 200 euroa kuussa, mutta summassa on mukana myös hygieniatarvikkeet ja pesuaineet. Aika usein on myös muita syömässä, silti riittää. Eläkeläinen ja nainen.
Sinä et siis ymmärtänyt että tässä kysyttiin PELKKIÄ ruokakuluja? Paljonko sitä rahaa menee ruokaan. Siis vain ja ainostaan ruokaan.
Luetun ymmärtämistä voisit treenata hieman lisää ettet jatkossa vastaa asian vierestä.Aika moni vastaa tällaiseen kysymykseen ruokakauppalaskun suuruuden, eli ruoka + päivittäistavarat, koska päivittäistavaroita on työlästä eritellä joukosta.
Sinä voisit treenata joustavampaa ajattelutapaa ja ystävällisempää kirjoitustyyliä.
ja ne muut voisivat treenata sitä luetun ymmärtämistä jotta tajuavat että kysytään nimenomaan ruokakuluja mikä näytti sullekin jääneen epäselväksi.
:)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten noin vähillä summilla voi ostaa hyvää terveellistä ruokaa. Syön hyvin ja monipuolisesti ruokabudjettini ollessa sinkkuna noin 600€ kuussa. Ostan tosin luomua aina kun mahdollista joka varmaan aika paljon selittää isompaa budjettia.
No meillä 4 hengen perhe ja korkeintaan 500e menee ruokaan.
50 €/kk josta pari kymppiä kahviin.Käyn leipäjonossa.
350€ kuussa on hyvä budjetti
2 aikuista ja koululainen
550 e-650 e, kaksi aikuista ja kaksi paljon urheilevaa teinipoikaa. Kasvisruokavalio. En jaksa enkä ehdi jokaista euroa miettiä, vaikka tuo paljolta tuntuu.
Yliopisto opiskelija ja kissa, ruokarahaa jää 90 euroa kuussa, sillä pakko pärjätä.
Yksin asuja aikuinen olen. Ruokamenoja en edes osaa arvioida, ehkä parisen sataa kuussa? Siis RUOKAmenoja. Alkoholiin puolestaan menee kolme-neljä sataa kuussaja tupakkaa ei jaksa nykyään edes laskea. Hyvin menee silti, kiitos hyvät työt!
Vierailija kirjoitti:
Yliopisto opiskelija ja kissa, ruokarahaa jää 90 euroa kuussa, sillä pakko pärjätä.
Sepä on kiva että yliopistoon pääsevät nykyään lahjattomatkin. Ei ainakaan nuo yhdys_sanat tunnu luonnistuvan...
n. satku täälläkin, ehkä vähemmänkin, kun miinustaa vessapaperit ym pois. S-marketissa on halvempaa kuin Citymarketissa, sen olen huomannut. pavut ym. kasvisproteiini saisi olla paljon halvempaa. älytöntä, että kilohintaa pidetäään aika samassa kuin halvimmassa j-lihassa. helposti käsi käy siellä j-lihaosastolla. jos kasvisprotsku olisi huomattavasti halvempaa, olisin jo nyt täyskasvissyöjä.