Muita jotka aikovat jättää toisen annoksen rokotetta ottamatta?
Olenko ainut joka pohtii asiaa.. vai onko muitakin? Olen kuullut aika ikävistä reaktioista kakkospiikkiin ja muitakin huolestuttavia asioita ilmennyt.
Kommentit (106)
Itse otan toisenkin ja aion sen jälkeen elää täysin normaalia elämää. Käsihygienian osasin ennen koronaakin, maskit jätän pois. Ei ole siinä vaiheessa enää minun asia suojella niitä jotka ei aio ottaa rokotetta.
Tottakai otan kun olen ensimmäisenkin ottanut, miksi ottaa kummankin riskit :rokotteen ja sairastumisen, johon se nyt nähtiin Pietarin tulijoista joissa suurin osa kertaalleen rokotettuja ja tartuntoja vaikka kuinka. En saanut ensimmäisestä mitään oireita, niinkuin ei ole saanut koko työporukka, eri ikäisiä, sairauksia, eri sukupuolia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä miksi ihmiset eivät ymmärrä että haitallisia vaikutuksia tulee rokotteesta noin yhdelle 10000:sta kun taasen koronasta niitä tulee puolelle sen saaneista. Ei tässä oikeasti ole mitään pohtimista jos ymmärrät matematiikkaa ja tiedettä edes vähän.
Mutta jos itse tai läheinen sattuu olemaan juuri se 1/10000:sta niin tottakai se mietityttää.
Miksi monet kuvittelevat, että ne pahoja haittavaikutuksia saaneet ovat jossakin ulkoavaruudessa.
Voisiko tämän kirjoittaja kertoa minulle, miksi rokotus pelottaa mutta sairaus ei pelota? Kun koronaan sairastuneista kumminkin huomattavasti useammalla on pitkäaikaisia haittoja sairaudesta ja moni jopa on kuollut siihen.
En kirjoittanut tuota kommenttia, mutta ainakin itse pelkään vähän sekä tautia että rokotetta. En tiedä kumpaa enemmän, tässä vaiheessa kyllä alan kallistua rokotteen ottamisen puolelle, sillä pelkään että delta tai jokin muu variantti lähtee taas syksyllä riehumaan. Alkuperäisestä koronasta en ollut omalla kohdallani kamalan huolissani, mutta nämä ilmeisesti nuoremmillekin vaaralliset variantit ovat eri asia... mietityttää kyllä, miten hyvin rokote suojaa tulevia variantteja vastaan.
N23
Mitä ihmettä nyt ihmiset. Vaikka olet ottanut rokotteen, se suojaa vain sinua itseäsi vakavalta tautimuodolta. Levitä sitä silti ihan yhtälailla jos taudin satut saamaan.
En ota rokotetta, joka on tehty kiireellä ja pitkäaikaisvaikutuksista ei ole mitään dataa. Kuolen sitten tai saan long covid on jos niin on. Levitän tautia sairastuttuani silti ihan siinä missä rokotetutkin.
Otan rokotteen sitten, kun sillä saa estettyä taudin leviämisen muihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain niin rajut sivuvaikutukset, että en ota toista annosta.
Anafylaktinen reaktio, jonka takia olin sairaalahoidossa. Sen jälkeen olen kärsinyt päivittäin huulten turpoamisesta ja laaja-alaisesta nokkosihottumasta jo 5 viikkoa. Olen myös joutunut kerran kotona pistämään Epienin ja hakeutumaan päivystykseen huulten ja nielun turpoamisen ja siitä johtuneiden hengitysvaikeuksien vuoksi.
Joten ei kiitos toista piikkiä, eikä sitä mulle varmaan edes annettaisi.
En ole koskaan aiemmin saanut minkäänlaista allergiareaktiota rokotteista.
Niin. Sinä olet nyt se kuuluisa lottovoittaja, eli me muut voidaan tilastollisesti katsoen huoletta ottaa piikkimme.
Jos kuvaus on totta niin silloin on kyse pikemminkin jollekin muulle allergeenille altistumisesta. Rokotteen iheuttama anafylaksia ei jatku viikkokaupalla. Kannattaisi ihan oman edun nimissä mennä allergialääkärille että pääsee vaikka Rast-testiin ja pyytää samalla lääkäriltä pitempään säilyvä Jext-kynä.
Ihan rehellisesti sanottuna epäilen tuollaista taudinkuvausta. Siinä on liikaa epäloogisia asioita, ihminen voi saada anafylaksian vaikka samasta huulirasvasta, jota on käyttänyt aiemminkin jos allergisoitui jollekin siinä olevalle ainesosalle. Tuo päivittäinen huulten turpoaminen viittaa enemmän juuri huulirasvan tai muun huuliin laitettavan aineen ainesosalle allergisoitumiselle kuin rokotteelle allergisoitumiselle.
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko ettei koronataudista tule jälkivaikutuksia? Ja jopa muillekin kuin sulle itselle. Varmaan hyvä omatunto sitten kun sairastuttaa puoli sukua.
Ei mulle ainakaan tullut, ei edes makuaisti mennyt :) Enkä tietenkään sukuloinut kipeänä vaan pysyin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Itse otan toisenkin ja aion sen jälkeen elää täysin normaalia elämää. Käsihygienian osasin ennen koronaakin, maskit jätän pois. Ei ole siinä vaiheessa enää minun asia suojella niitä jotka ei aio ottaa rokotetta.
Tässä kannattaa kyllä suojella vielä muitakin. Terveet 12-vuotiaat eivät luultavasti ehdi saada rokotteita jouluksi. Hyvä jos edes sairaat 12-15-vuotiaat saadaan rokotettua ennen influenssakauden huippua. Vanhempien pitäisi huolehtia, että nuoret ottavat rokotteensa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä nyt ihmiset. Vaikka olet ottanut rokotteen, se suojaa vain sinua itseäsi vakavalta tautimuodolta. Levitä sitä silti ihan yhtälailla jos taudin satut saamaan.
En ota rokotetta, joka on tehty kiireellä ja pitkäaikaisvaikutuksista ei ole mitään dataa. Kuolen sitten tai saan long covid on jos niin on. Levitän tautia sairastuttuani silti ihan siinä missä rokotetutkin.
Otan rokotteen sitten, kun sillä saa estettyä taudin leviämisen muihin.
Et seuraa tutkimuksia, joissa on jo todettu rokotteiden jarruttavan entistä tarttuvamman Deltan leviämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko ettei koronataudista tule jälkivaikutuksia? Ja jopa muillekin kuin sulle itselle. Varmaan hyvä omatunto sitten kun sairastuttaa puoli sukua.
Ei mulle ainakaan tullut, ei edes makuaisti mennyt :) Enkä tietenkään sukuloinut kipeänä vaan pysyin kotona.
Tuttu nuori aikuinen sairastaa tänä päivänäkin long covidia sen jälkeen kun sai sen lomalta vuoden 2020 alussa. Opiskelut eivät edisty. Töissä ei jaksa olla. On muuttanut takaisin lapsuudenkotiinsa. Se on kova takaisku nuorelle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä logiikkaa tuon maskin suhteen. Miksi siis käytät sitä nyt ja miten se rokotteen ottaminen siihen vaikuttaa?
Tottakai otan toisenkin rokotteen. Vain siten olen turvassa
Dark horse podcastissa oli vieraana mRNA rokotteen kehittäjä Dr Robert Malone joka piti ainakin uusia tutkimustuloksia rokotteesta huolestuttavina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin lehdestä, että ehkä meidän työikäisten pitää alata ottamaan rokotus joka toinen vuosi ja iäkkäämmän väen joka vuosi.
Mitä helskuttia tämä on?Virukset muuntuu. Meillä on siitä hyvä esimerkki kausi-influenssarokotukset. Siinä on kulkenut mukana mm. sen viruksen torjunta joka aiheutti aikoinaan sikaflunssan. Sinä et sitä tiedä, vaan otat sen piikin ja toivot että se tehoaa kaikkiin niihin viruksiin mitä sun keho riesakseen jostain saa.
Rokote opettaa kehon immuniteetin taistelemaan tiettyä virusta vastaan. Virukset on vaan niin juonia kavereita että muuntuvat sen verran että keho ei tunnista niitä samaksi tyypiksi ja eivät enää tiedäkään että miten tätä "uutta" vastaan pitäisi nyt taistella ja immuniteetti joutuu sit taas vaan kokeilemaan koko repertuaarinsa läpi. Isoin tykki on kovan kuumeen nostattaminen kehoon jolla tapetaan viruksia, se vaan ei ole muuten kehon toiminnalle kovin kiva juttu.
"Sinä vaan otat sen piikin.."
newsflash: kaikki eivät todellakaan ota vuosittain influenssarokotusta. itse skippasin myös sikapiikin aikoinaan.
Niin, ja me muut jotka otetaan se joka vuosi, suojellaan sua. Että ole hyvä vaan.
Älä höpötä :D Influenssapiikki otetaan itsekkäästi sen takia, ettei itse saada influenssaa. Ja sen takia myös firmat usein kustantaa sen työtekijöille: etteivät he sairastu ja aiheuta kuluja sairastumisella.
Influenssa on vaarallinen tietyille ihmisille, mutta ei kaikille. Ja osa meistä ei koskaan sairasta sitä eikä edes tavallista flunssaa.
Nimenomaan, influenssarokote ei ole mitään toisten ihmisten suojelemista, kuten ei ole oikeastaan koronarokotekaan.
Koronarokote auttaa sen ottajaa niin, että sairastuessaan hän ei sairastuisi vakavaan muotoon vaan lievästi, rokote ei siis virusta estä tarttumasta vaan sen hyöty on siinä yhteiskunnalle ettei rokotetut joutuisi sairaalahoitoon vaan pääsisi lievänä kotihoidolla -hyöty siis on terveydenhuollon kuormittumisen estäminen ja kustannukset.
Rokotetut sairastaa ja tartuttaa edelleen, siksi heidän pitää edelleen noudattaa turvaväli ym. suosituksia.
Satoja suomalaisia on rokotteesta huolimatta koronan saanut, mutta pääasiassa lievänä. Nämä tartuttaa edelleen muita, varsinkin jos ei koronastaan ole tietoinen.Tekopyhää lässyttää, kuinka rokotteilla suojellaan muita ihmisiä. Rokote suojaa ainoastaan sen ottajaa ja yhteiskuntaa kustannusten ja sairaaloiden ylitäyttymisen ehkäisyllä.
Kukaan ei rokottaudu muiden vuoksi vaan ihan itseään ajatellen, turha muuta väittää.
Sulla on vanhaa tietoa, joka sekään ei oikeastaan ole missään vaiheessa ole ollut tietoa - olet vain ymmärtänyt väärin kun on aiemmin sanottu että tietoa steriloivasta immuniteetista ja rokotteen vaikutuksesta edelleen tartuttamiseen ei ole.
Nykyään tiedetään että jo ensimmäinenkin piikki vähentää tehokkaasti jatkutartuntoja, samoin tiedetään jo että rokotteet myös estävät merkittävästi tartuntoja, eivätkä vain oireita.
https://www.bbc.com/news/health-56904993
"Those given a first dose of either the Pfizer or AstraZeneca vaccines - and who became infected three weeks later - were between 38% and 49% less likely to pass the virus on than unvaccinated people, PHE found."
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)0087…
"Hall and colleagues report that BNT162b2's effectiveness against asymptomatic or symptomatic infection was 70% (95% CI 55–85) 21 days after a single dose and 85% (74–96) 7 days after two doses in SIREN. With the intense surveillance protocol, the risk of missing an asymptomatic infection was small. Therefore, SIREN provides robust real-world estimates of vaccine protection against infection, a crucial component to understanding how vaccination can curtail transmission."
Ei kannata takertua puolen vuoden takaisiin spekulaatioihin kun parempaakin tietoa on nykyisin saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Dark horse podcastissa oli vieraana mRNA rokotteen kehittäjä Dr Robert Malone joka piti ainakin uusia tutkimustuloksia rokotteesta huolestuttavina.
Mitä hän sanoi?
Aijon ottaa koska haluan matkustaa maihin mihin pääsee rokotustodistuksella. Tulee liian kalliiksi ottaa testejä. Muuten en ottaisi ja en ymmärrä miksi rokotustodistuksella edes saa matkustaa koska voi olla oireeton kantaja.
Mutta toivottavasti kun kaikki halukkaat on rokotettu kahteen kertaan kaikki rajoitukset poistetaan ja jatketaan normaalisti.
Mä olen saanut yhden rokotteen ja sitten sairastin koronan (pienenä flunssana). En todellakaan ota toista piikkiä. Työterveyden hoitajan mielestä olen tyhmä? Eikö luulisi että minulla vastustuskyky on ok nyt?
Ykkönenkin vielä ottamatta ja nenätestit kokematta eikä maskeiluakaan ku 3 tuntia purkissa
Jos jätätte ottamatta, niin perukaa se aika, niin me halukkaat pääsemme sen ottamaan aikaisemmin.
Jättämällä menemättä ilman peruutusta hukkaatte myös terveydenhuollon työaikaa. Heitä tarvitaan muuhunkin kuin teidän turhaan odotteluun.
Hankalaksi menee yhteiskuntaelämä jos joku osa elää passin kans ja loput ilman. Ukson että passi on sitä varten että kaikki haluttas sen avulla pakottaa johonkin uuteen inhaan elämään, eikä tosiaankaan minkään taudin leviämisen estämiseksi. Koronashow on vain peitetarina jolla peitellään joitain karmeita suunnitelmia
Miltä luulet itse Koronan kohdallasi tuntuvan?