Muita jotka aikovat jättää toisen annoksen rokotetta ottamatta?
Olenko ainut joka pohtii asiaa.. vai onko muitakin? Olen kuullut aika ikävistä reaktioista kakkospiikkiin ja muitakin huolestuttavia asioita ilmennyt.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotuksia on annettu jo 2,4 miljardia kappaletta ja edelleen jotkut jankkaavat haitoista. Niitä on tullut suhteessa todella vähän, ja pitkäaikaisvaikutuksia ei rMA rokotteilla ole, koska vaikuttavat osat poistuvat elimistöstä jo viikon sisällä.
Lähde tälle? Ja kiinnostaa myös, miten rokote voi antaa suojan, jonka pituus on yli viikon, jos kerran vaikuttavat osat poistuvat?
Etkö sinä tiedä miten ihmisen immunteetti toimii? Ja miten rokotukset toimii? Ei se rokote ole mikään lääke. Rokote opettaa ihmisen immuniteetin taistelemaan oikein ja tehokkaasti tietttyä virusta vastaan. Jos se opetus menee kerralla, tai kahdella kerralla perille ja se kroppa sitten tietää mitä tehdä tosipaikan tullen, niin miksi sen opettajan pitäisi ikuisiksi ajoiksi jäädä sinne hengaamaan?
Tietenkin otan. Yksi rokotuskerta ei anna riittävää suojaa.
Siinähän sitä järkeä onkin kun on ottanut jo ensimmäisen niin ei ota sitten toista piikkiä joka parantaisi suojaa. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Kyllä yhdestäkin piikistä saa suojaa, enemmän kuin ei olisi mitään ottanut.
Aion ottaa toisen rokotteen, vaikka ensimmäisestä tuli käsikipua ja kurja olo pariksi päiväksi sekä imusolmukkeiden turvotusta moneksi viikoksi. Seuraavasta ehkä kuumetta ja enemmän flunssaoireita tiedossa? Itse arvelen, että koronasta tulisi paljon pahemmat oireet kuin rokotteesta, jos reaktio on noin vahva. Nämähän eivät siis ole mitään allergiaoireita vaan immuunijärjestelmän normaalia toimintaa.
Luin lehdestä, että ehkä meidän työikäisten pitää alata ottamaan rokotus joka toinen vuosi ja iäkkäämmän väen joka vuosi.
Mitä helskuttia tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli ekasta nivelet niin kipeäksi, että sain kävellä ontuen. Tätä kesti pari päivää. Myös väsymystä sekä huimausta.
Olen miettinyt jos jätän toisen pistoksen ottamatta kerran ekastakin tjli jo näin kovat oireet.
Mitä ihme ainetta se rokotus oikein on kun polvet särki noin kovaa?
Edelleen... ota selvää miten virukset toimii ja miten ihmisen immuniteetti toimii.
Kun kehoon tulee uusi virus, tai tässä tapauksessa rokote joka teeskentelee olevansa joku tietty virus, kehon oma immuniteetti eli puolustusjärjestelmä käynnistyy, alkaa sota virusta vastaan. Se sota aiheutaa erinäisiä tuntemuksia ihmisessä, joskus enemmän joskus vähemmän. Esim. kurkkukipu johtuu siitä että siellä kurkussa on kovat taistelut käynnissä, sitten kun tulee limaa ja sitä yskii pois, se on sitä että sieltä putsataan kuolleet solut pois, eli ne jotka kuoli taistelun aikaana, sekä valkosoluja että viruksia.
Viruksen ainoa tavoite elämässä on levittäytyä mahdollisimman laajalle, siksi virukselle on aina eduksi se taistelu ja sitä seuraava tavaran levitys yskimällä, räkimällä ja aivastelulla, jos uhri kuolee, on virus epäonnistunut koska kuollut ihminen ei kovin häävisti enää levitä virusta. Siksi kausiflunssakin jäi koronan aikana niin pienelle levinnäisyydelle ettei siitä ollut edes epidemiaksi asti, koska ihmiset tajusi pysyä sairaana kotona eikä levitellä tautejaan ympäriinsä muihin.
Virukset ovat myös keskenään siinäkin erilaisia että kuinka monta viruspartikkelia pitää päästä uuteen uhriin sisälle jotta saadaan kunnon taistelut käyntiin eikä käy niin että immuniteetti tapaa ne muutamat virukset saman tien. Esim. norovirus on sellainen että jopa alle kymmenen pirulaista riittää saamaan taudin aikaiseksi. Korona ei levinnyt alkuperäisessä muodossa niin tehokkaasti, tarvittiin jopa 200 viruspartikkelia siihen että kunnon ryminät alkoi kehossa. Nämä uudet variantit on tehokkaampia.
Sain niin rajut sivuvaikutukset, että en ota toista annosta.
Anafylaktinen reaktio, jonka takia olin sairaalahoidossa. Sen jälkeen olen kärsinyt päivittäin huulten turpoamisesta ja laaja-alaisesta nokkosihottumasta jo 5 viikkoa. Olen myös joutunut kerran kotona pistämään Epienin ja hakeutumaan päivystykseen huulten ja nielun turpoamisen ja siitä johtuneiden hengitysvaikeuksien vuoksi.
Joten ei kiitos toista piikkiä, eikä sitä mulle varmaan edes annettaisi.
En ole koskaan aiemmin saanut minkäänlaista allergiareaktiota rokotteista.
Todellakin otan ja halveksin niitä hörhöjä, jotka eivät ota ja samalla saattavat myös kanssaihmiset vaaraan! Miten taulapää joku voi olla, että pelkää rokotetta enemmän kuin tautia, jolta se suojaa!? Rokotteessa vakavan haitan riski on jotain promillen desimaaleja, kun taas tauti tappaa tai laskee voimakkaasti ihmisen toimintakykyä merkittävän usein. Viruksen myöhäisvaikutuksiahan ei vielä edes tiedetä (autoimmuunitaudit ym, jotka voivat puhjeta pitkänkin ajan päästä, kuten esim hpv:n aiheuttama kohdunkaulan syöpä)
Jätän suosiolla noiden koevaiheessa olevien piikkien testauksen niitä haluaville lampaílle. Kymmenen vuoden päästä voisin vasta aikaisintaan harkita moisen ottamista, kun pitkäaikaishaittavaikutuksista on edes jotain tietoa. Mutta vain harkita.
Vierailija kirjoitti:
Luin lehdestä, että ehkä meidän työikäisten pitää alata ottamaan rokotus joka toinen vuosi ja iäkkäämmän väen joka vuosi.
Mitä helskuttia tämä on?
Virukset muuntuu. Meillä on siitä hyvä esimerkki kausi-influenssarokotukset. Siinä on kulkenut mukana mm. sen viruksen torjunta joka aiheutti aikoinaan sikaflunssan. Sinä et sitä tiedä, vaan otat sen piikin ja toivot että se tehoaa kaikkiin niihin viruksiin mitä sun keho riesakseen jostain saa.
Rokote opettaa kehon immuniteetin taistelemaan tiettyä virusta vastaan. Virukset on vaan niin juonia kavereita että muuntuvat sen verran että keho ei tunnista niitä samaksi tyypiksi ja eivät enää tiedäkään että miten tätä "uutta" vastaan pitäisi nyt taistella ja immuniteetti joutuu sit taas vaan kokeilemaan koko repertuaarinsa läpi. Isoin tykki on kovan kuumeen nostattaminen kehoon jolla tapetaan viruksia, se vaan ei ole muuten kehon toiminnalle kovin kiva juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä miksi ihmiset eivät ymmärrä että haitallisia vaikutuksia tulee rokotteesta noin yhdelle 10000:sta kun taasen koronasta niitä tulee puolelle sen saaneista. Ei tässä oikeasti ole mitään pohtimista jos ymmärrät matematiikkaa ja tiedettä edes vähän.
Se on kuitenkin aika ikävää olla juuri se harvinainen lottovoittaja.
Tämä on aivan käsittämätöntä logiikkaa. Ei oteta rokotusta tällaisesta syystä mutta toisaalta ei pelätä ollenkaan sitä, että omalle kohdalle osuu vakava koronasairaus ja mahdollinen long covid.
Vierailija kirjoitti:
Jätän suosiolla noiden koevaiheessa olevien piikkien testauksen niitä haluaville lampaílle. Kymmenen vuoden päästä voisin vasta aikaisintaan harkita moisen ottamista, kun pitkäaikaishaittavaikutuksista on edes jotain tietoa. Mutta vain harkita.
Silloin se on jo ihan liian myöhäistä. Ihmisten immuniteetti ja rokote on käynyt läpi siihen mennessä jo monet muunnokset alkuperäisestä viruksesta. Se rokote pitää kymmenen vuoden päästä olla jo ihan erilainen kuin nyt. Eli olet lähinnä idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä miksi ihmiset eivät ymmärrä että haitallisia vaikutuksia tulee rokotteesta noin yhdelle 10000:sta kun taasen koronasta niitä tulee puolelle sen saaneista. Ei tässä oikeasti ole mitään pohtimista jos ymmärrät matematiikkaa ja tiedettä edes vähän.
Se on kuitenkin aika ikävää olla juuri se harvinainen lottovoittaja.
Tämä on aivan käsittämätöntä logiikkaa. Ei oteta rokotusta tällaisesta syystä mutta toisaalta ei pelätä ollenkaan sitä, että omalle kohdalle osuu vakava koronasairaus ja mahdollinen long covid.
Niinpä, ei haluta olla lottovoittaja mutta ässäarvalla voi voittaa kympin ihan koska vaan.
Aluksi aioin ottaa mutta päivä päivältä tuntuu enemmän siltä etten taida kiusallakaan ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Sain niin rajut sivuvaikutukset, että en ota toista annosta.
Anafylaktinen reaktio, jonka takia olin sairaalahoidossa. Sen jälkeen olen kärsinyt päivittäin huulten turpoamisesta ja laaja-alaisesta nokkosihottumasta jo 5 viikkoa. Olen myös joutunut kerran kotona pistämään Epienin ja hakeutumaan päivystykseen huulten ja nielun turpoamisen ja siitä johtuneiden hengitysvaikeuksien vuoksi.
Joten ei kiitos toista piikkiä, eikä sitä mulle varmaan edes annettaisi.
En ole koskaan aiemmin saanut minkäänlaista allergiareaktiota rokotteista.
Niin. Sinä olet nyt se kuuluisa lottovoittaja, eli me muut voidaan tilastollisesti katsoen huoletta ottaa piikkimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos itse tai läheinen sattuu olemaan juuri se 1/10000:sta niin tottakai se mietityttää.
Miksi monet kuvittelevat, että ne pahoja haittavaikutuksia saaneet ovat jossakin ulkoavaruudessa.
Voisiko tämän kirjoittaja kertoa minulle, miksi rokotus pelottaa mutta sairaus ei pelota? Kun koronaan sairastuneista kumminkin huomattavasti useammalla on pitkäaikaisia haittoja sairaudesta ja moni jopa on kuollut siihen.
Rokotekieltäytyjiltä voisi ottaa äänioikeuden pois, sen verran vähä-älyistä sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helskuttia tämä on?Virukset muuntuu. Meillä on siitä hyvä esimerkki kausi-influenssarokotukset. Siinä on kulkenut mukana mm. sen viruksen torjunta joka aiheutti aikoinaan sikaflunssan. Sinä et sitä tiedä, vaan otat sen piikin ja toivot että se tehoaa kaikkiin niihin viruksiin mitä sun keho riesakseen jostain saa.
Rokote opettaa kehon immuniteetin taistelemaan tiettyä virusta vastaan. Virukset on vaan niin juonia kavereita että muuntuvat sen verran että keho ei tunnista niitä samaksi tyypiksi ja eivät enää tiedäkään että miten tätä "uutta" vastaan pitäisi nyt taistella ja immuniteetti joutuu sit taas vaan kokeilemaan koko repertuaarinsa läpi. Isoin tykki on kovan kuumeen nostattaminen kehoon jolla tapetaan viruksia, se vaan ei ole muuten kehon toiminnalle kovin kiva juttu.
"Sinä vaan otat sen piikin.."
newsflash: kaikki eivät todellakaan ota vuosittain influenssarokotusta. itse skippasin myös sikapiikin aikoinaan.
Ei tämä ole mikään mielipidekysymys. Opiskele aihetta ennen kuin alat heittämään mutuasi.