Lääke ahdistuneisuuteen?
Alan olla ahdistuneisuuteeni kanssa siinä pisteessä, että mikään ei enää auta. Kuukautiskierron lopussa tämä on pahimmillaan. Onko olemassa mitään tarpeen mukaan otettavaa ahdistuneisuuslääkettä? Eli ottaisin lääkkeen vain silloin kun toimintakykyni on täysin seis ahdistuksen takia. En halua säännöllistä lääkitystä, koska minulla on myös hyviä kausia ja koska aiempi kokeiluni masennuslääkkeiden kanssa ei mennyt ihan putkeen.
Kommentit (15)
On olemassa, piipahdahan psykiatrilla
Opamox on mieto ja halpa, kysypä sitä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:26"]
On olemassa, piipahdahan psykiatrilla
[/quote]
Menossa huomenna, kyselen vähän vinkkejä ensin täällä. Hyvä, että niitä tuli. T. Ap
MInulla Opamox 15mg ja se on tosiaan miedompi versio. Aiemmin olen käyttänyt Xanoria pahimpana aikana,mutta ei sitä menkka-ahdistukseen ihan käytetä :P Itse asiassa silloin jopa poissuljettiin verikokeilla ensin se, ettei kyse olisi vaihdevuosioireilusta.
Joillekin sopii lieviin vaivoihin ihan vain Propral tykytystä lievittämään.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:31"]
MInulla Opamox 15mg ja se on tosiaan miedompi versio. Aiemmin olen käyttänyt Xanoria pahimpana aikana,mutta ei sitä menkka-ahdistukseen ihan käytetä :P Itse asiassa silloin jopa poissuljettiin verikokeilla ensin se, ettei kyse olisi vaihdevuosioireilusta.
Joillekin sopii lieviin vaivoihin ihan vain Propral tykytystä lievittämään.
[/quote]
Kiitos! On tässä kyse muustakin kuin menkka-ahdistuksesta. Olen ollut ahdistunut aina, mutta nyt on tapahtunut lyhyessä ajassa liikaa kamalia juttuja itselle ja läheisille ja ahdistus on pahentunut. Pelkään tosi paljon lääkkeiden tyhmentävää vaikutusta, koska ahdistuneisuus ilmenee minulla mm. keskittymisvaikeuksina ja unohteluna, joita en tahdo lisää. T. Ap
Opamox on minullakin. 15mg väsyttää tosi paljon niin syön puolikkaan. Ja tosissaankin vain kun ahdistaa:)
Lääkkeet ei pelkästään auta, hanki kunnon psykiatrista hoitoa lääkkeiden tueksi!
Jätä alkoholi pois useammaksi viikoksi ja katso mitä tapahtuu. 2 ei vielä riitä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:38"]
Lääkkeet ei pelkästään auta, hanki kunnon psykiatrista hoitoa lääkkeiden tueksi!
[/quote]
Olen jo hoidossa ja ihan samaa mieltä kanssasi. Pelkkä lääkehoito auttaa tuskin koskaan. T. Ap
PMS-oireisiin käytetään mietoa mielialalääkettä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:40"]
Jätä alkoholi pois useammaksi viikoksi ja katso mitä tapahtuu. 2 ei vielä riitä.
[/quote]
En juo kuin pari kertaa vuodessa lasin viiniä, joten kohdallani ei ole kyse alkoholin haitoista. T.Ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:42"]
PMS-oireisiin käytetään mietoa mielialalääkettä.
[/quote]
Kokeilin kerran mielialalääkkeitä vuoden ajan. Olin kuin pilvessä, lihoin 10 kg ja iho meni huonoon kuntoon. Oli pakko lopettaa kun työkyky oli vielä huonompi kuin ahdistuneena. Tästä syystä en halua säännöllistä lääkitystä.
Opamox, xanor/Alprox ym jos haluaa satunnaisesti käyttää. Muuten kai cipralex on yleisin...
Kannattaa vältellä kahvia ja tupakointia.
Rauhottavat lääkkeet. Kokeile ensin jotain luontaistuotetta.