Heräätkö aikaisin ottamaan tyröksiinin?? Vai onko
Sillä kellonajalla väliä? Jos haluaa nukkua pitkään joudunko nousemaan ottamana kilpirauhaslääkkeen??
Kommentit (21)
Täh? Miksi ihmeessä heräisin? Vai miten myöhään nukut??
Mulla on ollut nyt n. 15 vuotta lääkitys ja otan lääkkeen sitten kun herään. Ilmeisesti ainakin minun kohdalla toimii tämä, koska arvot ovat kohdillaan ja ei oireita ole. Eli herään aikavälillä klo. 8-12 ja heti menen lääkkeen ottamaan. Muistakaa pitää myös vähintään 30 min. väli ennen kuin syö mitään.
Minua vaivaa todella löysät ulosteet - miltei ripuli.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Miksi ihmeessä heräisin? Vai miten myöhään nukut??
Nukun niin että herään 8-13
Joskus 7-9 välillä otan ,mulla 4.7 sain 25mikro annoksen
Kai teillä on myös se hullun ämmän kissa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut nyt n. 15 vuotta lääkitys ja otan lääkkeen sitten kun herään. Ilmeisesti ainakin minun kohdalla toimii tämä, koska arvot ovat kohdillaan ja ei oireita ole. Eli herään aikavälillä klo. 8-12 ja heti menen lääkkeen ottamaan. Muistakaa pitää myös vähintään 30 min. väli ennen kuin syö mitään.
Mulla sanottu että 10 min ennen aamiaista riittää.
Vierailija kirjoitti:
Saitpa pienen! Mä sain 50mikr. ja mulla 4-6
Eikö siihen riitä, että ei syö mitään puoleen tuntiin lääkkeen ottamisen jälkeen.
Ei sillä kai ole väliä, mihin kellon aikaan sen otat. Itse otan, kun herään.
Sit toi tyyppi joka vähätteli tuota vajaatoimintaa, niin itselläni oireet oli, että menkat oli epäsäännölliset, kolesteroliarvot nousi, olin tosi väsynyt ja muisti pätki. Ja ne muistioireet oli oikeasti pahoja ja häiritsi elämää. En muistanut esim. viikon kuluttua, mitä jossain katsomassani elokuvassa oli tapahtunut. Lääkityksellä muisti palautui normaaliksi. Samoin jos tota sairautta ei hoida, niin raskautuminen voi olla vaikeaa tai sikiön kehitys voi häiriintyä. Että älä vähättele tota sairautta.
Ja mitä tohon muotisairauteen tulee, niin syy miksi toi sairaus on lisääntynyt, on todennäköisesti se, että vuonna 1986 saimme niskaamme yhden ydinlaskeuman, joka on tuhonnut aika monen kilpirauhasen.
Otan kun herään ja pidän noin 20 min tauon ennen aamiaista, mullekin on kyllä sanottu, että 10 min riittää.
Vierailija
</p>
<p> kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Saitpa pienen! Mä sain 50mikr. ja mulla 4-6
Tuttu lääkäri sanoi, että liian pieni annostus !
Mikset kysy lääkäriltäsi tai kirjoita googleen "tyroksiini ottoaika" tai vastaava, tai ihan vaan katso sen lääkepakkauksen mukana tulevasta ohjeesta?
Ei ole suurta väliä. Pääasia, että otat lääkkeen päivittäin. Itse olen huoleton huithapeli ja otan miten sattuu, välillä heti herättyäni ja välillä myöhemmin kun muistan. Otan usein myös aamupalan tai kahvin kanssa ja hyvin imeytyy silti. Olen joskus kokeillut myös ottaa lääkkeen iltaisin, joillekin voi sekin sopia. Verikokeistahan sen näkee imeytyykö vai ei. Ja oma vointi kertoo paljon toki myös.
Minä otan ennen nukkumaan menoa koska inhoamani Thyroxin väsyttää.
Jos otan lääkkeen aamulla, muutama tunti sen jälkeen tulee kauhea väsymys/aivosumu joka kestää kauan. Piristyn vasta illalla.
Tuntuu muutenkin että saan Thyroxiinista ainoastaan sivuvaikutuksia ilman että se veisi oireita pois.
Fakta on että 5-10% kilpirauhaspotilaista ei hyödy Thyroxiinista.
Vierailija kirjoitti:
Mikset kysy lääkäriltäsi tai kirjoita googleen "tyroksiini ottoaika" tai vastaava, tai ihan vaan katso sen lääkepakkauksen mukana tulevasta ohjeesta?
Kävin naistentautien polilla, mainitsin thyroxsin lääkityksen ja mulla on hormooni korvaushoito, ei ottanut mitään kantaa!
Vierailija kirjoitti:
Minä otan ennen nukkumaan menoa koska inhoamani Thyroxin väsyttää.
Jos otan lääkkeen aamulla, muutama tunti sen jälkeen tulee kauhea väsymys/aivosumu joka kestää kauan. Piristyn vasta illalla.
Tuntuu muutenkin että saan Thyroxiinista ainoastaan sivuvaikutuksia ilman että se veisi oireita pois.
Fakta on että 5-10% kilpirauhaspotilaista ei hyödy Thyroxiinista.
Jeps, minäkään en sietänyt tyroksiinia yhtään, jouduin ja joudun edelleen ottamaan päivän annoksen paloiteltuna pienempiin eriin (oletko sitä kokeillut?). Onneksi sain lisäksi t3-lääkkeen, vointi on sillä korjaantunut, mutta koko ajan joutuu olemaan pelko p......ssä, suostuuko kukaan uusimaan sen reseptin.
Miettinyt samaa